background preloader

Just add points? What UX can (and cannot) learn from games

Just add points? What UX can (and cannot) learn from games
123,480 views Featured in: Design, Entertainment & Humor Can game mechanics help us to make applications and websites more fun and engaging? My presentation at the UX Camp Europe 2010 on May 29 and 30 in Berlin attempted a sobering look at what user ... Can game mechanics help us to make applications and websites more fun and engaging? My presentation at the UX Camp Europe 2010 on May 29 and 30 in Berlin attempted a sobering look at what user experience designers can and cannot learn from games. Statistics Views Total Views Views on SlideShare Embed Views Actions Likes Downloads 244 Embeds 18,425 More... Usage Rights

http://www.slideshare.net/dings/just-add-points-what-ux-can-and-cannot-learn-from-games

Related:  UX

o montar formulários quando você é o responsável pelo código e design Acessibilidade Como montar formulários quando você é o responsável pelo código e design. O front-end é uma profissão de uma amplitude imensa. Temos profissionais montando mockups/PSDs, especialistas em acessibilidade, usabilidade, arquitetura da informação, integração com aplicações, designers de interface, application developers. Tem até SEO. 5 Ways to Be Persuasive in Your UX Work By Michael Hawley Published: November 1, 2011 “To be successful as a UX professional, you need to know how to be persuasive.” In your work as a UX professional, do you ever find that you need to convince people that the team should follow a user-centered design process?

Pequenos detalhes na interface de usuário fazem a diferença - Design BlogDesign Blog Muitas vezes não notamos pequenos detalhes nas interfaces que usamos. Coisas simples, desde uma borda de 1 pixel até o uso de uma cor diferente. Mas estes pequenos detalhes nas interfaces podem resultar em impactos enormes. UI Design Guidelines for Responsive Design Some UI guidelines and tips to consider when designing a website to make it cross-device friendly and responsive. The web development community has come up with endless solutions, best practices, and tools for coding a responsive design with ease. While the vast majority of websites can be made responsive now, it’s time to push the envelope further. It’s easy to pay attention to great coding best practices, but sometimes the best design practices for various screen sizes get pushed aside.

Escrevendo na Web Escrever para a Web (Webwriting) se tornou uma ação muito comum desde pouco tempo, e o motivo maior é expor um ponto de vista, […] Escrever para a Web (Webwriting) se tornou uma ação muito comum desde pouco tempo, e o motivo maior é expor um ponto de vista, muitas vezes, informacional. Escrever para sites e blogs é diferente do que escrever para uma revista, um periódico ou outro veículo, porque requer atenções especiais, principalmente para atrair o leitor. Antigamente, os blogs eram uma espécie de diário online: as pessoas escreviam seus sentimentos, emoções, contavam sobre suas rotinas e acontecimentos importantes de suas vidas, com extrapolações de fotografias e animações.

UX Design Defined By Ritch Macefield Published: June 18, 2012 “In the field of user experience, people often confuse terms like information architecture, interaction design, visual design, usability engineering, and UX design.” Unfortunately, in the field of user experience, people often confuse terms like information architecture, interaction design, visual design, usability engineering, and UX design. In some cases, people use these terms almost interchangeably. This article provides a lexicon of these terms and more clearly defines the role of the user experience designer. UX Statistic If spending on UX is a no-brainer, then why do so many sites send users careening off the road to conversion? Just a little UX work up front pays off big time down the road. Scroll down for UX statistics to keep your customers on the right track. Websites that fail UX suffer from frustrated users and poor conversion rates — but with the right UX team, the development process can be more proactive...and more profitable.

Palestra "Projetando além da Usabilidade" #Design Emocional #Imersão #Social Interface #User Experience No dia 30 de janeiro tive a oportunidade de ministrar uma palestra para os alunos do curso de Arquitetura de Informação do Instituto Faber Ludens, que aconteceu na sede do iMasters em São Paulo. Essa palestra, intitulada ”Projetando além da Usabilidade”, faz um apanhado dos meus últimos três anos de pesquisa na área de experiência do usuário, sintetizando o conteúdo de uma trilogia de palestras conceituais que tratam da área de UX para além das questões relativas a Usabilidade ou Arquitetura de Informação: Social Interface Design, Design Emocional e Gamificando a Experiência Digital.

Related: