background preloader

Matei Apostolescu - Work (higher resolution images)

Matei Apostolescu - Work (higher resolution images)

Amateur d’art - Blog LeMonde.fr Blog MY Arts » Le monde des nouvelles artistiques 6 mars 2012 Si vous vouliez devenir un caméraman professionnel, la première chose que vous aviez à apprendre, c’est de tenir la caméra d’une main de maitre, stable, confiance et concentré. L’accent est toujours mise sur la scène devant. Voilà pour la leçon no. 1 : comment tenir une caméra. Pas facile, n’est-ce pas ? 5 mars 2012 C’est confirmé par une source d’information sûre : Poutine est de retour au Kremlin, par Vladimir Poutine, envoyé spécial de CNN à l’occasion de la présidentielle russe à Moscou. Bon d’accord, ce Poutine, il est un peu jeune mais d’une ressemblance presque parfaite. 4 mars 2012 C’est la personne humaine, libre et créatrice qui façonne le beau et le sublime, alors que les masses restent entraînées dans une ronde infernale d’imbécillité et d’abrutissement. Qui a dit une chose avec une telle acuité? Le bon peuple ne vit pas de politique. Faites vos jeux; Les jeux sont faits; rien ne va plus! 2 mars 2012 Un sourire d’enfant et dix pieds… une photo de Nimai Chandra Ghosh.

home : ismaïl bahri Archive | Marcel Broodthaers Marcel Broodthaers Milton Keynes Gallery, Milton Keynes, UK The first substantial British showing of Marcel Broodthaers’ art since the Tate Gallery retrospective in 1980 begins near the end: L’Entrée de l’exposition (Exhibition Entrance, 1974), 21 potted Kentia palms that turn the Milton Keynes Gallery’s foyer incongruously tropical, dates from two years before the Belgian artist succumbed to liver disease on his 52nd birthday. The exhibition waits until midway to reprise the inception of this brief, influential, still intractable artistic career: Pense-Bête (Reminder, 1964), a vitrine containing 44 books of Broodthaers’ poems turned unreadable, devalued and revalued, by their embedding in plaster. And it ends, superbly, with a conflux of seven works from the middle six years of his activity. Naturally aided by his scattered physical legacy, there’s something mysterious, apparition-like, about Broodthaers’ art that asks to be protected. Martin Herbert

Galerie - Francoise Coutant Sculptrice Marabout (résine) Lion *(plâtre) Lion belle crinière *(plâtre) Lionceau *(plâtre) Cheval fringant *(plâtre) Cheval nez au vent *(plâtre) Cheval piaffant *(plâtre) Cheval saluant *(plâtre) Girafe *(plâtre) Araignée *(plâtre) Lémurien *(plâtre) Loup *(plâtre) Poisson tanguant *(plâtre) Poules (plâtre et briques) Ouah ouah (plâtre) Chient cherchant *(plâtre) Chient élégant *(plâtre) Chient lutteur *(plâtre) Chien mord sa queue *(plâtre) Chien plat *(plâtre) Chiens siamois *(plâtre) Chien assis *(plâtre) Chien avion *(plâtre) Chien Chut ! Chien brave *(plâtre) Chien triangles *(plâtre) Chien dansant *(plâtre) Kyrielle de chiens (plâtre)

Artists - Mariusz Tarkawian – Galeria Propaganda Mariusz Tarkawian is a keen observer of the art world; its chronicler and its futurologist. His fascination with art is total. Tarkawian constantly creates a series of drawings on this subject: In Search of Art, Prospective Artists, In Anticipation of Art, Colloquium of the History of Art and Civilization and recently even a cartoon based on travestation of well-known and lesser-known works. Tarkawian’s work is also associated with the tradition of satirical and reportage drawing. He creates ad hoc in different situations, sometimes providing drawings with short texts, often with an ironic character. Tarkawian uses also the walls as a base for his work.

Keita Mori

Related: