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S Citadel: 100 Unique Town/City Properties By Redgre

S Citadel: 100 Unique Town/City Properties By Redgre
I have created this table plus, as a fantasy RPG resource. The idea is to assist in quickly mapping out an area of the adventure and be able to tell something unique about each populated location. Some of the following entries are reliant on location, others are not. I have created enough entries that you may want to use percentile dice to randomly determine each location. Due to this, I have created a separate table to assist with the randomness for your convenience. – The city is famous for it's baked goods. Pies Cakes Bread & Scones Pastries Cookies & Squares – The city has an ample supply of leather from local ranchers or ranchers from other settlements that have no other location to dump their hides. – This city had discovered an elephant's graveyard in it's backyard (or something similar). - A legendary or almost legendary sword smith had settled in this city many years ago. - This town honors a great hero, long dead, whose favorite weapon was an axe. – This city is in a slump.

Dungeons and Dragons Tools and DM Resources Adventure Hook Generator AD&D DM Program by Torquil Gault Background Generator Campaign Suite from Mortality Chainmail Battle Sheets Chainmail Terrain Chainmail Comprehensive Rulebook (319 Kb ZIP) Chainmail Warband Generator 3a (481 Kb ZIP) Chainmail Warband Generator update 1.4 Chainmail Stat Cards City Generator by Robert Bottorff (ZIP 100 Kb) Combat Tracker ZIP by Eduardo Moranchei (no AV done) Cool Tools by Keith Uher (ZIP 688Kb) Cool Tools 2 Program to help DMs by Keith Usher Critical Hits Table by Orestto Robles (ZIP 103 Kb) Critical Hits Table by ?? (ZIP 39 Kb) Combat Generator (ZIP 160k) needs Java 1.3 Runtime Mak)e sure Java 1.3 is installed. Combat made easy (ZIP 82 Kb) by Paul Barker D&D Helper using D&D Adventure critical and fumble tables.

donner vie à vos personnages Mind Mapping et jeu de rôle : la création d’un scénario Après un article très commenté sur l’utilisation du Mind Mapping pour la prise de notes en cours de partie, voilà quelques idées pour appliquer cette technique à l’écriture et la création d’un scénario de jeu de rôle. Bien sur, il serait difficile de présenter une technique complète de A à Z en un seul article de blog, mais voici quelques pistes pour aller plus loin et être plus créatif avec le Mind Mapping. Pour ceux qui auraient loupé l’épisode précédent, avec quelques rappels sur le Mind Mapping, vous pourrez le trouver ici. Collecter les idées La première phase de l’écriture d’un scénario ou d’un brouillon, quelque soit la méthode, est une recherche d’idées. Même la moins préparée des improvisations doit se reposer sur quelques idées solides, pour emmener les joueurs à l’aventure. Quelques templates pour la recherche d’idées Et si les idées ne sont pas là ou bien ne viennent pas ? Il peut être utilisé comme « template » pour presque tous les scénarios et univers possibles.

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