background preloader

1001 Noisy Cameras

1001 Noisy Cameras

Joe McNally’s Blog We celebrated Earth Day this past week. This observance has been around for a while now, and back in the 70′s I was occasionally assigned to cover some of the events. I shot the above for UPI one year, at an Earth Day observance at the UN. I recall it being the usual, uh, cluster….k, in NY press terminology, with all the papers, the wires, and the TV folks angling for angles and exclusives. I was working for the formidable drill instructor of editors, Larry DeSantis, or LD, as we called him, who told me in no uncertain terms to get the muckety-mucks. This past week on the Charles Bridge in Prague, I touched this image, below the statue of St. The folks at Lastolite are pretty cool, especially their chief designer, Gary Astill. Dancer by a window, Havana…… Nikon DF camera, 1/25th sec; f4; ISO 400; 24-120mm lens. Cuban Cowboy, by a farmhouse window….Nikon DF camera; 1/50th sec; f3.5; ISO 100; 28mm f1.4 lens. Heading to St.

Photos de concerts, Shots Hervé LE GALL Photographe — le blog du photographe Hervé LE GALL My Bio - Industrial Retouch and Color | Widen - Premedia My name is Matt Anderson, and welcome to my digital retouching and color blog. I didn't realize how long I had been doing digital art until I reflected back on some dates. When I was... 9 Shooting tropical sunsets with my first camera11 Programming on a Commodore VIC-2013 Playing PacMan & Defender on a Atari 520014 Writing "Basic" on a Tandy 100015 Creating digital art on a Mac (MacPaint-FullPaint)21 Color Manipulation using Photoshop25 HDR compositing via mutltiple drum scans In nearly twenty photoshop years later, a dozen computers, a dozen video game systems, a dozen cameras, a dozen drum scanners, and a dozen versions of Photoshop. Meanwhile, sitdown and hang on, this ride moves quite fast ...

Aube Nature, le blog photo nature Le cerf : un mammifère emblématique, et qui depuis des lustres, déchaîne les passions au sein de la communauté des naturalistes et des photographes… Ce n’est pas pour autant un animal auquel je voue un culte sans limite, je le considère pour ma part comme l’égal, s’il en est, du chevreuil ou du sanglier, même si j’ai souvent pris du plaisir à le photographier. Quand Philippe Moës et Gérard Jadoul ont annoncé la sortie de leur livre, je me doutais bien, connaissant les Personnages (de réputation pour ce qui est de Gérard Jadoul, très connu dans les milieux naturalistes, puisqu’il est intervenu ici même dans l’Aube au coeur du Parc Naturel de la Forêt d’Orient) que l’objet en question serait un petit bijou… Je l’avoue, j’ai mis très longtemps à me décider à écrire cette « critique », et c’est à de très nombreuses reprises que je suis revenu dans ce livre, dont aujourd’hui je connais (presque) tous les « acteurs »

Photographs, Photographers and Photography | This journal discusses photography in all its guises with an emphasis on the art of making photographs. Early color. The Guardian has an interesting piece on the early Autochrome color process, with several examples. Click the image to go there: Mulberry Street, turn of the previous century, straight out of The Godfather – Part II. There’s an interesting technical piece on the Autochrome process in Wikipedia. More recently, practitioners like Sarah Moon have made creative use of grainy color. Magnum photographer. Burt Glinn died aged 82 in 2008. Click the image for the New York Times article.

People | Cavé Goutte d'Or * Ce billet est l’objet d’un erratum publié sur le blog le 15 septembre, des amis nous signalant que les photos ci-dessous, issues du site de l’ICI le 14 septembre 2012, sont celles d’une exposition antérieure à l’inauguration du 12 (voir sur le blog les sources de la confusion). De juin ou de septembre, assurément interchangeables, Closer les a ratées quand même. Dès que l’ICI publiera les clichés du cocktail du 12 septembre, le blog le signalera à ses lecteurs, qu’il prie entre-temps de bien vouloir l’excuser. Seule la légende des photos est donc modifiée ici, le contenu écrit du billet -hélas intemporel- ne l’est en rien. 19 rue Léon, pas le 12 septembre 2012 (Photo site ICI). Après son confrère Martin Parr, qui n’a pu prendre de la Goutte d’Or que des clichés convenus encadrés (avant et après) par les autorités locales*, le photographe anonyme de Closer, trop préoccupé à immortaliser (les pauvres !) 19 rue Léon côté cour : cocktail de juin 2012 (Photo site ICI). Un cocktail explosif

La Grenouille Compris Monsieur le Premier Ministre ? Mais alors, pourquoi ?Oui, si je résume vos mails, c’est une grosse déception qui s’est emparée de la profession et cette déception vous est incompréhensible. Enfin incompréhensible pour certains, pas pour tous.- « Que Sarkozy, grand ami des Américains, favorise Google, Getty, Fotolia et autres microstocks, c’est logique, même s’il trahit les photographes français.Que le Parti Socialiste ne fasse rien pour empêcher ces prédateurs d’enfreindre la loi c’est quand même incroyable »Ii n’y a donc aucune différence entre Sarkozy et Hollande »?La voilà la bonne question de Luc. La question qui va au fond des choses et qui permet de comprendre « POURQUOI ».Eh bien non, selon moi il n’y a pas aujourd’hui, de différence fondamentale entre Sarkozy et Hollande.Les deux, et leur parti avec, s’accommodent sans problème du système capitaliste. Faut-il rappeler le processus de la gouvernance Européenne ? L’OBSERVATOIRE OBSERVE !

Spotlight on Brian Clark | The Image, Deconstructed I was assigned to shoot video and stills for the homecoming of the Oak Hill on Little Creek Amphibious Base in Virginia Beach. It wasn’t a particularly significant homecoming; the crew had only been away for 90 days. In fact, there was another homecoming in our area for sailors who had been through two different deployments in Iraq. What sparked our interest was that the news release said there would be a surprise that we wouldn't want to miss. The director of photography, Randy Greenwell, asked if I would do both stills and video, which I've done before, but on this day I had a new video camera I'd never used before, not to mention I was a suffering from a mild case of the flu. You're primarily a videographer for The Virginian-Pilot, but you also do stills. In a situation where you're trying to shoot both stills and video, you have to predict when you're going to put down your video camera and when you're going to pick up your still camera and visa versa. Ok, now on to the moment.

Canon 1DX vs Nikon D4: Image Quality When Nikon came out with the D3 and later the D3s, Canon lost its supremacy at high ISO. I was curios to test the 1DX vs the new Nikon D4 to see if Canon has brought back the title of high ISO king! The Nikon D4 is a relatively conservative update of the D3s; it offers a bit more resolution, 1 FPS faster continuous shooting, much better video and other improvements. Low sensitivities: from ISO 100 to ISO 3200 Up to ISO 800 you may have the impression that you are always looking to the same crops. High Sensitivities: from ISO 6400 to 204800 Up to ISO 12800, both cameras are fully usable in every situation, even for large prints. Night photos The previous test has been done few minutes after sunset with a relatively bright scene; we have repeated the test during the night to see if there were differences. The results are about the same of the previous test. Test photos: Canon 1DX Full size image samples taken with the Canon 1DX. Test photos: Nikon D4 Do you have comments or questions?

Related: