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My conceit, when I started making infographics, was simple. I believed this was a *new way* of expressing and visualizing information, a thoroughly modern and zeitgeisty fusion of data and design. Oh you muppet David… These infographics were created by students of American African-American activist W.E.Dubois in 1902. Then there’s ISOTYPE – the International System Of TYpographic Picture Education. There’s a gorgeous small-format book on Isotype by Neurath’s wife Marie and Robin Kinross that’s worth a look. The vibe of ISOTYPE, and its tight visual language, depended heavily on the pictographic work of German artist Gerd Arntz. Nice! Gerd Arntz: Graphic Designer (look inside) is gorgeous book, recently published by 010 Publishers, celebrating his work (Amazon UK | US). So infography has risen and fallen in history. Related:  Artículos diseñoVisual Literacy

Diferencias entre un logotipo, un isotipo, un imagotipo, una marca… | Blog de Diseño | Publicado por TenTuLogo en Consejos para su marca, Herramientas diseñadores Existe por lo general, una total confusión entre todos estos términos debido a que guardan muchos puntos en común y son sutiles sus diferencias. De hecho, en internet, normalmente para referirse a una marca, se utiliza el término “logo” o “logotipo”, cuando en realidad, como veremos a continuación, está mal expresado. Nosotros mismos, en TenTuLogo, hablamos de “Diseño de logos”, no porque no sepamos su correcto uso, sino porque es la forma en la que comúnmente, los usuarios están acostumbrados a buscar en internet, y de otro modo, sería complicado que los navegantes llegaran a nuestra web a través de los buscadores y reconocieran rápidamente nuestros servicios.Técnicamente, tal vez nuestro nombre en vez de TenTuLogo debería ser TenTuImagotipo o TenTuIsologo, dependiendo… que logicamente, sonaría un tanto raro para la mayoría de las personas.Esperamos sepan disculpar nuestro mal (intencionado) uso :) Marca Sigla

GCSE Bitesize: Key terms Intermental Is tech creating new types of mental and emotional disorders? An increasing number of stories about internet addiction and the effect of constant device use on our minds, lives and relationships. From a culture of distraction and boot-camps for addicted teens to the “electronic apocalypse”. Recently, I finished a long, two-year stretch at a computer creating my book. Feeling the effect of such intense screen use, I took the time to observe and catalogue how it affected my mind, emotions and behaviours. The result is this ‘charticle’. A Graphic Design Primer, Part 3: Basics of Composition Jun 27 2011 In the first two sections of this primer, we covered the basic elements of design, and the basic principles of design. In this section, we’ll cover the basic principles of composition. There are a variety of different composition theories you should familiarize yourself with. Single Visual The single visual method of composition is where a single, generally striking, visual image is used as the basis of the design. The single visual pattern is the easiest composition to successfully achieve. Sites like those created on About.me are a great example of the single-visual composition pattern. Jamie Brown’s website has a similar single visual design: The Divine Proportion The Divine Proportion (also known as the Golden Ratio, Golden Spiral, Fibonacci Spiral, Golden Rectangle, or Phi) is approximately 1:1.618. If you’re interested in designing websites according to the Golden Ratio, you may want to check out The Golden Grid, which was built with the ratio in mind. The Rule of Thirds (rb)

Blología y Geologia ¡Por fin está lista! Ya está terminado el video sobre la exposición que hemos montado en IESNAPA Félix Urabayen sobre Cervantes y su época. Éste es el logo identificativo, con dos bacías y dos lanzas, en representación de don Quijote y su fiel escudero. La primera parte de Don Quijote de la Mancha,se publicaría el 16 de enero de 1605 por primera vez, para en 1615 aparecer la segunda parte del Quijote de Cervantes con el titulada “El ingenioso caballero don Quijote de la Mancha”. Muchos le conceden al extraordinario experimento de Cervantes el honor de haber inventado la novela, en oposición a la narrativa picaresca”, explica Harold Bloom en su ensayo El canon occidental. Este año celebramos el cuarto centenario de su muerte. Desde el Departamento de Cultura clásica se establece el paralelismo entre el episodio de las ovejas y el de Áyax, relatado por Homero en la Ilíada. Continúa por sus trabajos, contribuciones, relevancia en la actualidad y curiosidades.

Simple Visualizations with D3plus I’ve been using D3, a JavaScript library for data visualizations (the three ‘D’s stand for Data-Driven Documents), for my own projects and with my students for some time. It’s a particularly cool tool for working with dynamic data or information from a database and giving it life in a visual format through charts, graphs, and interactive data displays. Information visualization can be a powerful way to represent complex or otherwise inaccessible data. Last week I followed Miriam Posner’s mention on Twitter to something that may change that: D3plus. There are a lot of options for creating charts and graphs, but D3 and D3plus stand out for being particularly web-friendly. There are an incredible number of examples of cool visualizations built using D3 available on Github, which really shows the flexibility of the library. Have you tried D3 or D3plus? Return to Top

Por qué el diseño es indispensable para las empresas | Gabriel Simón Son tiempos turbulentos para el mundo de los negocios. Las empresas hacen esfuerzos para adaptarse a la globalización de los mercados y de la competencia, la expansión de la economía basada en los servicios, el impacto de la desregulación y de las privatizaciones y la revolución del conocimiento y la informática. Una transformación igualmente importante (aunque menos obvia) se está produciendo en materia de diseño. En el siglo XX muchas organizaciones tuvieron éxito al encarar mejoraras casi lineales mediante la reingeniería, la gestión de la cadena de abastecimiento, un mayor conocimiento del cliente y el control de costos. Hoy en día, la verdadera competencia ya no se da en las industrias de escala intensiva, sino en industrias no tradicionales de «imaginación intensiva». La revolución del diseño en la empresa Según Roger Martin1 en el siglo XXI estamos en la cúspide de una revolución del diseño en los negocios. Las habilidades para el diseño y los negocios están convergiendo. Author

WikiDidácTICa ( Educacion infantil, primaria, secundaria, bachillerato) De WikiDidácTICa Bienvenidos/as a la WikiDidácTICa. Con ella se pretende aprovechar el conocimiento colectivo del profesorado para construir un espacio útil que facilite la incorporación paulatina de los recursos digitales como medio didáctico en las distintas áreas y etapas educativas: Cada artículo de esta wiki tendrá información relacionada con un tema del currículo y presentará tres apartados: Recursos digitales útiles para aprender el contenido de que se trate, siempre que sean de acceso libre y gratuito. El contenido está disponible bajo los términos de la licencia Creative Commons Little boxes Foto credit Would the field of data vis benefit from a clear line between art and design, as Lisa C. Rost suggests (see also the follow-up post)? This debate has been around for a while (see e.g. Lev Manovich’s Info Aesthetics, The Manifesto debate, the Cargo Cult debate, Jorge Camoe’s attempts, but also helpful papers like “The Role of Design in Information Visualization“ etc) and of course, there is a literally a century of discourse on art and design in other fields as well. Here’s my take: First of all, let me get one thing out of the way: the notion that aesthetics is about pleasure (“looks nice”) is a simplistic one. Often, in these discussions, aesthetics is treated like sugar (or bacon?) In design specifically — per definition — aesthetic value also arises from a tight interplay of function and form. Which brings me to my central point here: the misguided idea that aesthetics is somehow obstructive to understanding. Here’s a few examples: How quickly do you get to insights?

8 reglas de oro para el diseño de interfaces El diseño de interfaces debería ser la columna vertebral de cualquier aplicación, porque? un buen diseño de interfaz puede ser la diferencia para ofrecerle al usuario final una excelente experiencia de usabilidad, efectividad y hacer de tu sistema una joya. Del libro Designing the User Interface por Ben Shneiderman, nos listan 8 puntos para lograr una buena interacción con el diseño. 1 Luchar por la coherencia. Como bien dice el autor original, no importa en que tipo de plataforma desarrolles ya sea Web o Escritorio, estas simples reglas son aplicables perfectamente para mejorar la experiencia de tus usuarios. Enlace: Articulo Original (Ingles) Kidipede - History and Science for Kids Announcing the Information is Beautiful Awards Longlist 2015 looks like another vintage year in the world of data visualization and information design. We celebrate and exhibit this awesomeness every year in the Kantar Information is Beautiful Awards. Here’s the long-list. An incredible range of creativity – awaits your brain – across design, code, concepting and styling. Prepare your mind for a gail-force blowing. » data-visualization – a singular viz (maybe with slight interaction) » data-journalism – long form text & visualization in an unfolding story » infographic – several data-visualisations along a theme or story » interactive – completely explorable viz » mini or mobile viz – new category – a small graphic that says a lot » motion infographic – video meets data » dataviz project – a piece that involves many different visualizations » dataviz website – the go-to place for inspiration and new work » commercial studio – who’s doing the best work?

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