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Immaterials: Light painting WiFi

Immaterials: Light painting WiFi
The city is filled with an invisible landscape of networks that is becoming an interwoven part of daily life. WiFi networks and increasingly sophisticated mobile phones are starting to influence how urban environments are experienced and understood. We want to explore and reveal what the immaterial terrain of WiFi looks like and how it relates to the city. Immaterials: light painting WiFi film by Timo Arnall, Jørn Knutsen and Einar Sneve Martinussen. This film is about investigating and contextualising WiFi networks through visualisation. Investigating WiFi In order to study the spatial and material qualities of wireless networks, we built a WiFi measuring rod that visualises WiFi signal strength as a bar of lights. WiFi outside the Oslo School of Architecture and Design The measuring rod is inspired by the poles land surveyors use to map and describe the physical landscape. Walking with the WiFi measuring rod. The dashed lines makes it possible to see through the graphs.. Conclusions

SCÉNOGRAPHIE INTERACTIVE | Design Faktis Le projet «Forest Balloon», créé par le collectif de designers Faktis a été présenté une première fois à la Modern Factory 6 à Angers, début 2010. Passant de 36 ballons à 48 et doté de sphères plastifiées polies, «Forest Balloon» a trouvé sa place le 25 septembre dernier lors de la soirée Jurassic Park au Mirabe à Barcelone. Placés en extérieur sur un mur de pierre parcouru de lierre, ces 48 ballons récupéraient le flux sonore de la musique des artistes présents à cette soirée. Chaque fréquence était distribuée à un ballon spécifique qui s’allumait dès qu’elle était présente. Cette installation était également dirigé par une wimote qui permettait, par son accéléromettre et ses boutons, de lancer des actions sur ce mur de lumière surplombant Barcelone. Forest Balloon Barcelona from faktis on Vimeo . L’artiste Plastikman , alias Richie Hawtin, propose un show musical unique autour d’une expérience multimédia dans le cadre des « We Love Art ». Plus d’images par ici Le studio créatif Seeper .

SOUNDINGS Soundings: A Contemporary ScoreAugust 10–November 3, 2013 MoMA's first major exhibition of sound art presents work by 16 of the most innovative contemporary artists working with sound. While these artists approach sound from a variety of disciplinary angles—the visual arts, architecture, performance, computer programming, and music—they share an interest in working with, rather than against or independent of, material realities and environments. The diversity of these works reflects a complex and nuanced field.

Ecologique Les datacenters consomment beaucoup d'énergie. Outre les serveurs informatiques, dont la consommation peut être optimisée, le dégagement de chaleur des serveurs est très important. Les centres informatiques actuels consomment de l'énergie pour produire du froid afin de limiter la température des salles. Le ratio P.U.E. (Power Usage Effectiveness) est utilisé pour déterminer le rendement des datacenters. Marilyn est le 1° datacenter écologique haute-densité en France et un site emblématique de la Cité Descartes, Pôle de développement durable du Grand Paris. Une consommation électrique optimisée Sur la moyenne des sites existants en France le PUE est de 2,5, d'après de récentes études. La consommation électrique cible du datacenter « Marilyn » de CELESTE est un P.U.E. Des choix écologiques à tous les niveaux Pour réduire l'empreinte énergétique globale du datacenter, d'autres solutions ont été mises en oeuvre Régistres du datacenter Les 3 modes de refroidissement

The Floating Cinema: 2014: Extra-International THE FLOATING CINEMA: EXTRA-INTERNATIONAL 12 June – 21 September 2014 Extra-International events across London’s waterways So much more than cinema… The Floating Cinema 2014 presents a summer programme of events devised by artist duo Somewhere (Nina Pope and Karen Guthrie). This unique canal boat, designed by Duggan Morris Architects, will journey from east to west London, hosting on-board events such as performances, talks, workshops and screenings, alongside open air ‘Weekenders’ in partnership with leading film festivals and cultural partners from around the world. ‘Extra-International’ will focus on themes of migration, and the interpretation of the UK, its culture and its people through the experiences of other nationalities. “London’s docks, canals and rivers have always been at the heart of this multi-cultural city and the Floating Cinema’s east end home is one of the most diverse areas in the world. Check the Events Page for full events listings and bookings.

Radar Lidar Home » About IS&T » Research Computing » Research Computing Help » Visualizations Gallery » Tornographic Reconstruction Xiaoyuan Yang1, Alan Strahler1, and Erik Brisson2 1. Department of Geography and Environment, Boston University 2. Scientific Computing and Visualization Group, Boston University Introduction Figure 1: (left) Photograph of the Echidna® on-site; (right) Diagram of the instrument’s scanning pattern. The prototype Echidna® validation instrument (EVI), built by CSIRO Australia, is an upward-scanning, under-canopy near-infrared lidar. Data Acquisition We acquired Echidna® under-canopy hemispherical lidar scans at a site dominated by red fir, white fir, and several large sequoias in the Sierra National Forest, California, as part of a NASA-supported research grant to test the ability of the instrument to retrieve forest structure by remote measurement. Figure 2: Mean image of hemispherical projected lidar data, which is very similar to a hemispherical photo of the forest.

Technology Archives | Paul Pants L'Insee et la statistique publique - De 1961 à 1967 : L'arrivée des comptables nationaux Faits marquants Recensement de la population (1962) Recensement industriel (1963) Recensement des transports (1963) Programme prioritaire d’enquêtes sur les conditions de vie Nouveaux travaux : comptabilité nationale et projections Création d’une direction des synthèses économiques Arrivée des premiers ordinateurs opérationnels Début de la régionalisation des travaux Les premières enquêtes communautaires Création du Centre européen de formation des statisticiens-économistes des pays en voie de développement (CESD) (1963) Mise en place des statuts des différents corps de l’Insee Le boom des cadres A et B Effectifs en 1961 : 2398 La Direction générale : 443 L’établissement de mécanographie : 119 Les Directions régionales : 1836 Sommaire Introduction De son départ de l’Insee, Closon écrira quelques années plus tard : « L’essentiel de l’édifice était bâti et la statistique, dans son acception la plus large, avait acquis droit de cité. Le fichier des établissements à Bordeaux, dans les années 60

The Never-Before-Told Story of the World's First Computer Art (It's a Sexy Dame) - Benj Edwards In the late 1950s, an anonymous IBM employee made a lady from the pages of Esquire come to life on the screen of a $238 million military computer. Pin-up program running on an SD Console (Lawrence A. Tipton / Special Thanks SMECC) During a time when computing power was so scarce that it required a government-defense budget to finance it, a young man used a $238 million military computer, the largest such machine ever built, to render an image of a curvy woman on a glowing cathode ray tube screen. Using equipment designed to guard against the apocalypse, a pin-up girl had been drawn. She was quite probably the first human likeness to ever appear on a computer screen. She glowed. In the early years of the Cold War, the United States invested billions of dollars into a state-of-the-art computerized air defense system unlike any the world had ever seen. Starting in 1958, the Air Force built 21 SAGE centers around the continental U.S. A typical SAGE blockhouse schematic

Dossier : L'histoire des consoles de génération en génération (1ère partie) L'Odyssey Fabriquant : MagnavoxAnnée de sortie : 1972 Conçue par Ralph Baer, elle est dérivée de sa Brown Box et c'est en 1970 que Magnavox en accepte le développement. Le premier modèle ne disposait pas de son et les cartouches insérées se contentaient de connecter les divers circuits de la machine. Des calques transparents servaient à simuler les décors des jeux. Déjà, à l'époque, des accessoires existaient comme le fusil. L'Odyssey a été vendue au Japon par Nintendo, avant que la société nippone se décide à fabriquer ses propres consoles. Ping-O-Tronic Fabriquant : ZanussiAnnée de sortie : 1974 Cette console proposait trois jeux basés sur le concept de Pong et les joueurs pouvaient donc s'essayer à un Pong, à un jeu de rebond de balle et à un squash. Univox 4IN Fabriquant : UnivoxAnnée de sortie : 1974 Cette console proposait quatre jeux inspirés de Pong, le squash, le tennis, le hockey et un practice. Magnavox Odyssey 100 APF TV Fun Atari Super Pong Coleco Telstar Magnavox Odyssey 200

"investigating and contextualising WiFi networks through visualisation" by agnesdelmotte Mar 9

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