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Voices of Youth: Explore

Voices of Youth: Explore

Jeu de la ficelle, une pédagogie contre le sida Le Swaziland détient le triste record du plus fort de séroprévalence au monde : 39% de la population est séropositive. En cinq ans, l’espérance de vie est passée de 58 à 39 ans. En 2002, le représentant de l’UNICEF au Swaziland a écrit une histoire sous la forme d’une bande dessinée représentant entre 35 et 40 personnages habitant dans le « village de personne ». L’histoire raconte, de façon ludique et interactive, comment un des habitants, qui travaillait en dehors du village, a été infecté par le VIH et l’a transmis à sa femme, à sa maîtresse et à une jeune fille vierge de 16 ans qu’il a violée durant une fête de fin d’année. A chaque fois qu’il faut une victime, le conteur explique les circonstances et les facteurs de risques tels que les conditions socio-économiques ou culturelles.

Close Reading Checklist to Use with Students in Class January 13, 2018 Close reading is an essential survival skill specially now that we live in a data-saturated world where we are constantly bombarded by all forms of textual and non-textual stimuli. At its core, close reading is a metacognitive practice that allows you to achieve a deeper understanding of complex texts. It is a methodically analytical process that aims at deconstructing both the surface and deeper meanings of a text through a close analysis of its language. According to PARCC (2011 cited in Hinchman and Moore, 2013), Close, analytic reading stresses engaging with a text of sufficient complexity directly and examining its meaning thoroughly and methodically, encouraging students to read and reread deliberately.... As an analytical skill, close reading, once developed, enables students to thoroughly engage with complex texts across different content areas. This visual is available for free download in PDF format. Text-based questions: What is the text about?

Université d’été Ludovia : du 25 au 28 octobre à Ax-Les-Thermes L’éclectisme des participants est de nouveau au rendez-vous de Ludovia : l’industrie (éditeurs et constructeurs), la recherche, les collectivités locales et l’enseignement seront largement représentés pour des échanges axés sur les perspectives de l’e-éducation à l’horizon court 2010. Région invitée : la Catalogne pour son « excellence économique » et la place qu’y tiennent l’éducation à distance et l’utilisation des TICE dans l’enseignement (NDLR : et dans la formation professionnelle), qui sera représentée par une dizaine d’élus particulièrement investis dans ces domaines, d’enseignants et d’entreprises. Aucune raison de changer de lieu : Ludovia se déroulera de nouveau à Ax-les-Thermes, dans les Pyrénées ariégeoises. L’occasion de tester le nouveau centre Thermoludique par des bains d’eau thermale naturelle. Durée augmentée : Ludovia 2009 se tiendra sur quatre jours au lieu de trois pour les précédentes éditions, pour donner un peu de respiration à un programme qui s’annonce chargé…

Essential Elements of Guided Reading There are three essential elements in Guided Reading, they are before reading, during reading, and after reading. Here we will take a look at teacher and student roles during each element, along with a few activities for each, as well compare the traditional reading group with a dynamic guided reading group. Element 1: Before Reading This when the teacher introduces the text and takes the opportunity to teach students before the reading begins. Teacher's Role To select an appropriate text for the group.Prepare an introduction to the story they are going to read.Briefly introduce the story to the students.To leave a few questions unanswered that can be answered throughout the story. Student's Role To engage in a conversion with the group about the story.Raise questions about the story to be read.Build expectations about the text.To notice information in the text. Activity to Try: Word Sort. Element 2: During Reading Read the text to themselves quietly or softly.To request help if needed.

Université d'été Ludovia 2010 – 7ème édition | Université d'été de la e-éducation et des Applications Multimédia Ludiques et Pédagogiques e-éducation et Applications Ludiques et Pédagogiques Ludovia 2010 sera la 7ème édition de l’Université d’été de la e-éducation et des applications Multimédia Ludiques et Pédagogiques. Le Thème proposé cette année est « Créativité et Interaction » sur les quatre jours de l’Université d’été : du 24 au 27 aout. Les quatre journées et le programme envisagé : - Mardi : Journées « Directeur Education collectivités » Collèges XXIème - Mercredi : Inauguration Ludovia 2010 – Journée « Secondaire » - Jeudi : Journée « Primaire » - Vendredi : Journée « Santé – Handicap – Vieillissement » Interactivité / Interactions - Enjeux relationnels Pour sa sixième édition, le Colloque Scientifique Ludovia, organisé par Culture Numérique, réseau interdisciplinaire de chercheurs, traitera en 2010 la thématique : “Interactivité / interactions – Enjeux relationnels” Les chercheurs de toutes disciplines sont invités à soumettre leurs propositions avant le 15 mars 2010.

Meet Google Drive – One place for all your files One account. All of Google. Sign in to continue to Google Drive Find my account Forgot password? Sign in with a different account Create account One Google Account for everything Google Jeu coopératif Un article de Ékopédia, l'encyclopédie pratique. Le jeu coopératif permet aux adeptes de développer l'esprit d'entraide. Le monde serait violent... Définition Un jeu de société coopératif a toujours les 3 caractéristiques suivantes: Les joueurs gagnent ou perdent tous ensemble. Principe Chaque participant peut donner sa pleine mesure et réaliser l'importance d'aider et de se faire aider pour augmenter les chances de gagner la partie. Il ne s'agit plus de gagner sur l'adversaire, mais de faire équipe et cause commune pour gagner ensemble. Objectifs S'amuser, développer son imaginaire et surtout permettre à l'enfant de comprendre la notion d'interdépendance et de relations des uns aux autres. Ils doivent s'entraider pour gagner ensemble. Liste de jeux 3 à 8 ans La rencontre des couleurs Remettre un foulard (ou un bout de tissu) de couleur à chaque joueur. 5 à 8 ans La poursuite de la lune et du soleil nombre de participants illimité n'importe où matériel: un gros ballon et un petit ballon

13 Short Stories for Engaging Secondary Students & Teaching Literary Elements - The Literary Maven Don't let your literature anthology dictate the short stories you read with your middle school and high school students. There are so many wonderful short stories out there, many of which can be used to teach a variety of literary elements and paired with other texts. Here's 13 of my favorites.1. The Sniper by Liam O'Flaherty I’m always looking for texts that will draw in my reluctant male readers. This short story is one that I like to read just before the holidays because of its message about giving and thinking of others. “The Interlopers” is a short story that is sure to hook reluctant readers. 4. This is one of my absolute favorite short stories to dig into. Literary criticism can be a complex idea to introduce to students. This short story is full of imagery and symbolism, and also great for teaching the different types of conflict. “Geraldo No Name” is one vignette from The House on Mango Street by Sandra Cisneros. The idea behind this short story has always fascinated me. 12.

Économie virtuelle Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre. Une économie virtuelle (ou parfois économie synthétique) est une économie émergente, dans un monde virtuel persistant (aussi appelé métavers), habituellement dans le contexte d'un jeu en ligne multijoueurs sur l'Internet. Ce type d'économie utilise souvent la solution des micro paiements comme base économique. Les personnes qui entrent dans ce système économique virtuel le font par divertissement plutôt que par nécessité. Toutefois, le monde virtuel rejoignant le monde réel, certaines personnes ont créé de véritables économies parallèles, convertissant les biens amassés dans le virtuel, en monnaie bien réelle. Une économie virtuelle en développement[modifier | modifier le code] Si les jeux de rôle en ligne massivement multijoueur, communément appelés MMORPG, sont des sociétés miniatures qui mériteraient une étude sociologique, leur côté économique se révèle puissamment intéressant. Bases d'une économie[modifier | modifier le code]

Developing critical reading skills with media literacy apps on Chromebooks Frontier, an app from eSpark Learning, teaches critical thinking about media through reading and writing lessons for students in grades three through eight. Frontier offers a library of online lessons centered on thought-provoking topics that engage all types of readers—from eager to reluctant. “It's a differentiated research, reading and writing product that allows students to have choice,” says Cindy Kopp, a fifth-grade English language arts and social studies teacher at Mineola Middle School in Mineola, NY. “It enables them to think beyond the text.” Kopp says Frontier projects are “inherently something students are excited about. They become so interested in some of the projects that on their own they look to read more about them.” “The kids went wild over it, because now they're realizing that their writing has importance,” Kopp says. Encouraging student choice in research and writing can help students connect more deeply with the core curriculum at hand.

Cultivating Informed Citizens with Listenwise As concerns about fake news mount, it’s increasingly important that we expose students to high-quality news stories about current events and encourage them to think critically about those stories. The more informed our students are about the world around them, the less likely they'll be duped by fake news stories.Click To Tweet So, I was excited to stumble on Listenwise, which is bringing public radio into the classroom. Listenwise offers educators a growing collection of news stories tagged as ELA, science, or social studies. The audio recordings effectively weave the information into a story that is both interesting and informative. The audio recordings of each news story can be played at their normal pace or slowed down for students who need it. There are Listening Comprehension Questions, which I love!

How To Read A Book: 3 Strategies For Critical Reading How To Read A Book: 3 Strategies For Critical Reading by Terry Heick If you’re not familiar with Adler and Van Doren’s How To Read A Book, it is worth, well, reading. As you might’ve guessed, these have less to do with decoding, and more to do with comprehension. Which is where the following sketch note from livinganawesomelife.com comes in. 3 Strategies & Questions For Critical Reading For most of us, reading strategies aren’t new, nor is reading through a critical lens. Inspectional Reading: Reading with a focus on grasping the book as a “whole thing”–what Adler & Doren call ‘Systematic skimming’ Example question: Why is this book important and/or worth reading? Analytical Reading: Reading with a focus on close examination and analysis of the text in and of itself Example question: How does the Thomas Merton use setting to establish and develop the theme of ‘Seven Story Mountain’? Syntopical Reading: Reading with a focus on the relationships between texts Now go read the book. ; ^ )

Putting a Focus on Media Literacy in the Digital Age | EdTech Magazine For K–12 students, there has never been a time in their lives when information wasn’t just a Google search away. But does that mean that these digital natives are savvy when it comes to knowing what information to trust? The answer is overwhelmingly no, reports Stanford’s History Education Group (SHEG) in a 2016 study. “Our ‘digital natives’ may be able to flit between Facebook and Twitter while simultaneously uploading a selfie to Instagram and texting a friend,” reads the study. “But when it comes to evaluating information that flows through social media channels, they are easily duped.” In the study, SHEG asked students in middle and high school to determine if the content was unbiased based on its source — a piece of sponsored content for middle schoolers and a National Rifle Association chart on gun laws for high schoolers. Earlier research revealed similar outcomes. To hone a student’s skepticism, O’Byrne suggests schools reach out and teach this kind of critical thinking.

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