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Interrogating the field of interactive documentary

Interrogating the field of interactive documentary

Webdocumentaires : liberté et engagement by Florent Maurin on Prezi Webdocu .fr est réservé Percepción La percepción obedece a los estímulos cerebrales logrados a través de los 5 sentidos, vista, olfato, tacto, auditivo y gusto, los cuales dan una realidad física del entorno. Es la capacidad de recibir por medio de todos los sentidos, las imágenes, impresiones o sensaciones para conocer algo. También se puede definir como un proceso mediante el cual una persona selecciona, organiza e interpreta los estímulos, para darle un significado a algo. Historia[editar] Los primeros estudios científicos sobre percepción no comenzaron sino hasta el siglo XIX. Áreas[editar] Los principales campos investigados en percepción se asemejan a los sentidos clásicos, aunque esta no es una división que se sostenga hoy en día: visión, audición, tacto, olfato y gusto. Naturaleza de la percepción[editar] Mediante la percepción, la información recopilada por todos los sentidos se procesa, y se forma la idea de un sólo objeto. Para hacer más claro esto veamos el caso de la visión. Del libro: Postman, Leo.

MIT – Docubase | The open documentary lab Psicofísica La psicofísica es una rama de la psicología que estudia la relación entre la magnitud de un estímulo físico y la intensidad con la que este es percibido por parte de un observador. Su objetivo es poder hallar un escalamiento en donde pueda colocarse esta relación. La investigación en psicofísica se centró inicialmente en el sentido de la visión durante el siglo XIX, pero su interés rápidamente se expandió a los demás sentidos. Ley de Weber-Fechner[editar] La psicometría intenta medir objetivamente lo subjetivo por medio de umbrales. Véase también[editar]

Stories Taking Place - Audio Walks and Site-Specific Storytelling - Documentary Film, Radio, Photography | Presentation + Production | Williamsburg, Brooklyn Each day follows this general structure, with some minor variations and substitutions: 10:00a Warm up, inspiring references, listening exercises, ear training. 10:30a Presentation 11:45a Discussion 12:30p Share / Discussion / Exercise 1:00p Lunch (on your own – lunch will be provided on Friday) 2:00p Presentation 3:15p Discussion 4:00p Workshop Exercise 5:00p Workshop Critique 5:30p End Ant Hampton made his first show as Rotozaza in 1998, a project which ended up spanning performance, theatre, installation, intervention and writing-based works, and often focussing on the use of instructions given to unrehearsed ‘guest’ performers, both on stage and in public settings, as detailed here. Rotozaza became a partnership with Silvia Mercuriali, and ended in 2009 after their last production Etiquette, which was also the first Autoteatro ‘show’. Kara Oehler is a documentary artist, radio producer and media entrepreneur. Pejk Malinovski is a freelance radio producer, sound artist and poet.

Ley de Weber-Fechner La ley psicofísica de Weber-Fechner establece una relación cuantitativa entre la magnitud de un estímulo físico y cómo éste es percibido. Fue propuesta en primer lugar por Ernst Heinrich Weber (1795-1878), y elaborada hasta su forma actual por Gustav Theodor Fechner (1801-1887). Ernst Heinrich Weber estableció su ley de la sensación (o Ley de Weber) en la que formulaba la relación matemática que existía entre la intensidad de un estímulo y la sensación producida por éste. Estos y otros descubrimientos llevaron a la convicción de que era posible explicar mediante principios físico-químicos todos los actos humanos, lo que permitió considerar a la psicología y más particularmente a la psicofísica como posibles ciencias. Formulación de la Ley[editar] La ley establece que: el menor cambio discernible en la magnitud de un estímulo es proporcional a la magnitud del estímulo. Caso del Peso[editar] Establecida la ley matemáticamente, tiene este aspecto: Donde , se asigna a Véase también[editar]

Interactive Narratives - The Best in Multimedia Storytelling and Multimedia Journalism Processing & Android: Mobile App Development Made (Very) Easy Creating apps for Android with processing is ridiculously easy. How easy? Let’s get a from-scratch Android app working on a device in 25 minutes (15 of those minutes will be spent installing software). ** You don’t need to have an Android device to do this tutorial, since we can see the app that we’ll build in a software emulator. But it’s much cooler if it’s on a device. ** Before you start on this tutorial, I’d recommend that you make sure you have a recent version of Java installed. Step One: Install the Android SDK I promise. First, go to the URL below, and download the appropriate SDK for your operating system: This download should un-zip to a folder called something like ‘android-sdk-mac_x86′. We’re going to use the manager to install the Android packages that we need to build our apps. We can install all of the packages – that way we know we’ll get everything we need. Step Two: Get an Android-enabled Version of Processing Wait. ** Be patient! OK.

A History of ds106 #ds106 is #4life This course began at the University of Mary Washington in Spring of 2010 when Jim Groom re-imagined the way the Computer Science Course in Digital Storytelling, CPSC 106, might be taught. Below is a semester by semester collection of highlights and information about the iterations of ds106 at UMW and elsewhere. See also: inSPIRE - a best of collection of student work, nominated by other ds106 participants, the site itself a project of ds106 students ds106 Final Projects - a sampling of student storytelling at its best Radio Show Archive - student group audio projects Hall of Fame - thanks to our supporters Spring 2014 Open ds106 Course/Experience ongoing offering of ds106 to make your own experience Other Sections Fall 2013 Summer 2013 Spring 2013 Fall 2012 Summer 2012: Camp Magic Macguffin Spring 2012 Fall 2011 May 2011: (Martha Burtis) Summer 2011: The Summer of Oblivion Spring 2011 Fall 2010 Spring 2010 Comments Add a comment Notify me of followup comments via e-mail.

cv.jit – Computer Vision for Jitter « Jean-Marc Pelletier cv.jit is now compatible with 64-bit Max I had a lot of requests from people who wanted to use cv.jit with the latest version of Max. Unfortunately, I have been too busy to rebuild the externals for them to be 64-bit compatible. Fortunately, Cycling ’74 has been kind enough to do the port themselves. Here’s the new Github repository: Also, you […] Read this entry. A Simple Eye Tracker For Jitter A few years ago, I made a rough eye tracker in Jitter with cv.jit for my own use. Read this entry. Minor update to cv.jit I have just released cv.jit version 1.7.1, which fixes two issues. Read this entry. Using cv.jit.touches: recycling index values cv.jit.touches, a new object added in the 1.7.0 release, tracks the movement of bright spots in a greyscale image and reports “touch”, “drag” and “release” information ? Read this entry. cv.jit 1.7 is finally out! The latest version of cv.jit, 1.7.0 is finally out. Read this entry. Read this entry. A new update to?

IFlab VR-3 AV Mixer | AV Mixers & Switchers | Professional Video - Roland Systems Group EMEA VR-3 - El Streaming- Para Producciones en vivo El innovador diseño del VR-3 incorpora un conmutador de vídeo, un mezclador de audio, monitores de previsualización y una salida USB preparada para el streaming, todo en una única unidad. Como dispositivo de tipo vídeo/audio USB, el streaming on-line se realiza de forma simple, conectándolo a un ordenador que disponga de un servicio de streaming en directo como USTREAM, Livestream, Stickam, Justin.tv, worshipstream.com, websharelive.com, etc. El ahorro en equipos de hardware, tiempo de configuración y complejidad de conexión lo convierte en una solución simple y fácil para cualquier evento. El VR-3 es totalmente portátil, con poco más de 2 kg de peso. Características destacadas: VR-3 - Streaming - Para la producción en directo Audio portátil y mezclador de vídeo con puerto USB - Listo para la transmisión en vivo Todo lo que necesita en un dispositivo compacto PRODUCCION EN DIRECTOProducción en vivo usando un proyector o una pantalla.

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