A “subversive Disneyland” at the end of the world | The Art Newspaper Collectors Australia The gambling millionaire David Walsh is opening a museum in Tasmania that will be unlike anything you’ve ever seen before By Cristina Ruiz. Features, Issue 215, July-August 2010Published online: 15 July 2010 Tasmanian collector David Walsh owns Jenny Saville's Matrix, 1999 (above), which he describes as "one of the pieces I like most" Imagine a museum that assaults every sense as you walk through its rooms. Imagine a museum that overturns virtually every accepted notion of institutional practice: an underground museum with no natural light, with a deliberately confusing design so visitors get lost as they wander through its halls, and a museum which, in places, is incredibly noisy and very, very smelly. This is the vision of David Walsh, mathematician, professional gambler, vineyard and brewery owner, who describes his Museum of Old and New Art (Mona) currently nearing completion outside the Tasmanian capital Hobart, as both an “unmuseum” and a “subversive Disneyland”.
Instituto Tomie Ohtake O INSTITUTO TOMIE OHTAKE, erguido na mais importante cidade da América Latina, São Paulo, tem como proposta apresentar as novas tendências da arte nacional e internacional, além daquelas que são referências nos últimos 50 anos, coincidindo com o período de trabalho da artista plástica que dá nome ao espaço, Tomie Ohtake. Inaugurado em novembro de 2001, o centro cultural ocupa uma área total de 7.500m2. Para exposições conta com sete salas distribuídas em dois grandes pisos, um dos quais abriga ainda o setor educativo, com quatro ateliês, espaço para seminários, área de documentação e um Grande Hall, onde estão instalados o restaurante Santinho, a livraria Gaudi e a loja de objetos IT. O Instituto Tomie Ohtake está instalado em um complexo empresarial privado construído pelo Grupo Aché que reflete uma concepção contemporânea de cidade, onde cultura trabalho e lazer estão integrados.
Santo Hilário (Pimenta) Origem: Wikipédia, a enciclopédia livre. A vila conta com menos de 100 habitantes e fica situada as margens do lago da represa de Furnas. Foi elevada a distrito do município de Piumhi em 19 de dezembro de 1896, com o nome de Bocaina de Minas, e teve seu nome alterado para Santo Hilário em homenagem ao francês Auguste de Saint-Hilaire, por decreto em 7 de setembro de 1923, tendo sido transferida ao município de Pimenta quando da sua emancipação, em 4 de abril de 1946. A vila foi quase toda submersa pelo lago da represa de Furnas, restando somente o cemitério. Com grande vocação para o turismo, a vila renasceu e hoje fica espremida entre a montanha e a represa.
Where dreams come true | The Art Newspaper Collectors Brazil Deep in the Brazilian jungle, Inhotim’s founder Bernardo Paz offers artists a place to realise their most ambitious projects By Cristina Ruiz. Features, Issue 218, November 2010Published online: 22 November 2010 Lost in the jungle (from top): Matthew Barney's "De Lama Lamina" in a geodesic dome designed by Paula Zasnicoff Cardoso, Chris Burden's "Beam Drop" and Doug Aitken's "Sonic Pavilion" There is a place in the Brazilian jungle where artists are told to make their dreams come true. Allan Schwartzman, the New-York based adviser who serves as chief curator, tells the story of one project at Inhotim, a pavilion lost in the jungle containing a single work by Matthew Barney. A geodesic dome designed by Paula Zasnicoff Cardoso of the Brazilian architectural practice Arquitetos Associados, was duly constructed and now contains De Lama Lâmina [From Mud, a Blade], 2004-08, which shows a vehicle uprooting a tree. Projects such as these inspire other artists who visit. Email*
ARCOmadrid ARCOmadrid 26 Feb.1 Marzo2020 Feria Internacional de Arte ContemporáneoInternational Contemporary Art Fair Cómo participar en ARCOmadrid ARCOmadrid 2020 #PeruenARCO Noticias Galerías 2019 Programas comisariados 2019 Premios ARCO en Madrid Foros, Encuentros Profesionalesy Actividades 2019 Sponsors Fundación ARCO banner-loewe Síguenos Agradecimientos ARCOmadrid 2019 ha sido posible gracias al apoyo y colaboración de OrganizaOrganized by Avenida del Partenón, 5. 28042 Madrid · 902 22 15 15 · arco@ifema.es Copyright 2019 IFEMA Subir Uso de cookies IFEMA, Feria de Madrid, utiliza cookies propias y de terceros para mejorar los servicios ofrecidos.
POUSADAS EM MACACOS Encontre aqui as melhores pousadas em macacos. On Nature On Nature Travel Does Instituto Inhotim, a 240-hectare art park and botanical garden in south-east Brazil, represent a new kind of institutional operation? Chris Burden Beam Drop (1984/2008) I am on a parched hilltop some 60 miles from Belo Horizonte, south-east Brazil. Steep hills roll out before me. Galeria Adriana Varejão ‘Mr Tim’ (‘Ino–’ is local dialect for ‘señor’) was the nickname given to the man who used to farm the land that now comprises the 240-hectare art park and botanical garden, Instituto Inhotim. Hélio Oiticica Invençaõ da cor, Penetrável Magic Square No. 5 – De Luxe (The Invention of the Colour Penetrável Magic Square No. 5 – Deluxe) (1978) Inhotim sits just outside the town of Brumadinho in the Minas Gerais mining region. Matthew Barney De Lama Lâmina (From Mud, A Blade) (2004–9) Inhotim is seductively beautiful. Dominique Gonzalez-Foerster Desert Park (2010) Pavilion Cosmococas containing the ‘Cosmococas’ series by Hélio Oiticica and Neville d’Almeida (1973–4) Dan Fox
ArtRio | O Rio é arte. O tempo todo. Em toda parte. FVCB MAM Rio bamboo