background preloader

Hyperfocal Distance and Depth of Field Calculator - DOFMaster

Hyperfocal Distance and Depth of Field Calculator - DOFMaster

http://www.dofmaster.com/

CheesyCam » DIY Video and Photography Projects Neat Trick if you Need a Macro Lens in a Pinch (Video) No macro lens? No problem! Now you can get those lovely, detailed close-up shots without investing in another pricey lens. How? 3 filtres pour sublimer vos photos de paysage - Astuces Photo Avoir un appareil photo performant et maitriser la technique est un bon point de départ pour réussir ses photos de paysage. Mais, ce n’est pas toujours suffisant… Dans certaines situations les filtres peuvent s’avérer indispensables. D’ailleurs, si les photographes professionnels les utilisent, ce n’est pas un hasard ! Les filtres permettent d’apporter ce petit plus qui peut faire toute la différence. Découvrons ensemble les 3 filtres que tout photographe de paysage devrait avoir dans son sac photo.

Open Air Cinema Foundation 5 DIY Photography Projects to Save You Money Jason Little is a photographer (shooting macros, portraits, candids, and the occasional landscape), part time writer, and full time lover of music. You can see Jason’s photography on his photography blog or on Flickr. By Jason D. Vignettage Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre. Étymologie[modifier | modifier le code] Le terme « vignettage » vient de vignette, mot désignant un encadré, habituellement décoratif et de couleur noire, destiné à mettre en valeur le contenu textuel ou graphique d'un document. Ces motifs étaient souvent inspirés de frondaisons végétales, et en particulier de pampres ou de ceps de vigne, d'où l'origine du mot « vignette ».

The Banff Centre - Arts, education, and conferences in Banff, Alberta, Canada Reversing Lenses for Macro Photography - Tutorials Reversing Lenses for Macro Photography by Phil I, a true village idiot, have been asked to give a tutorial on reversing lenses for extreme macro shots. If you have a telephoto lens and an old 50mm lying around you might want to give this a shot. SIRUI Kit trépied carbone ET-2204 + rotule E-20 en stock au meilleur prix - Miss Numerique Le trépied ET-2204 en fibre de carbone et la rotule ball E-20 par Sirui est un kit contenant un trépied 4 sections en fibre de carbone et une rotule ball E-20 avec plateau rapide. Lorsque la colonne centrale est étendue, le trépied a une hauteur de 1.45 m, il pèse 1.4 kg et peut supporter jusqu'à 12 kg de charge. Une colonne centrale courte est aussi incluse pour être interchangée avec la colonne principale, afin de vous donner la possibilité d'effectuer des prises macro ou au ras du sol. La colonne centrale peut aussi être renversée pour faire des prises de vue par le dessous du trépied. Les jambes à 4 sections possèdent des flip-locks pour un ajustement facile et chaque jambe peut être réglée de manière indépendante selon trois angles. Les jambes du ET-2204 se replient à 180° pour un rangement et un transport faciles, sa longueur lorsqu'il est replié est de seulement 43 cm.

Marvelsfilm’s Blog 5 Amazing Apps That Every Photographer Should Have Richard Walker is a landscape photographer based in Oxfordshire. See more of his photography on his website and follow him on social media with the tabs above. By Richard Walker on in Photography Post Production Once upon a time photography was in large part about remembering complicated rules and equations and a fair amount of luck. The more you knew of the equations and rules the less luck was involved but even if you knew it all you could still have your shoot ruined by unforeseen weather conditions. SIRUI Kit trépied aluminium ET-2004 + rotule E20 en stock au meilleur prix - Miss Numerique Simplicité et efficacité sont les maitres-mots du kit trépied aluminium SIRUI ET-2004 + rotule E20. Le kit trépied aluminium SIRUI ET-2004 + rotule E20 comprend un trépied en aluminium doté de 4 sections ainsi que d'une rotule ball et son plateau rapide. Avec la colonne centrale étendue, la hauteur maximale du trépied est de 1,45 m.

BlackRapid.com Home of The Original Camera Sling™ FourThirds-Lens-System By Allan Weitz Just as you hope the guy who fixes your car has more than a flathead screwdriver and ball-peen hammer in his toolbox, the choice of lenses available for your camera system greatly defines your limits of creativity. Regardless of how many megapixels your camera's sensor contains or how many frames-per-second it can bang out, if you lack the option to shoot with an ultra-wide, ultra-long, or ultra-fast lens when the need arises, you might as well leave the camera bag home and just buy picture postcards along the way. Size and weight aside, perhaps the greatest selling point of the 4/3 and newer Micro-4/3 camera systems is the wide range of focal-lengths available for them. With a choice of focal lengths ranging from 7mm (114° AOV) through 800mm (1.5° AOV), the 4/3-format system actually offers a wider range of optical choices than any 35mm lens system currently in production.

Related: