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Dessiner à la manière de Picasso

Dessiner à la manière de Picasso

Fondation Bemberg : L'art en s'amusant Le portrait L'énigme Tête de jeune paysan - Paul GAUGUIN (1848-1903) – Fin XIXe siècle – Huile sur toile Le paysage Petite histoire de la peinture La nature morte Parmi toutes les couleurs qui composent le visage de l’enfant, tu peux distinguer deux ensembles : les couleurs chaudes et les couleurs froides. La scène de genre Les couleurs chaudes évoquent le feu, le soleil, la chaleur… comme le jaune, l’orange, le rouge… Les couleurs froides suggèrent la glace, l’eau, le froid… comme le bleu, le vert, le violet… Revoir les couleurs originales > Observe à nouveau le visage. Une couleur crée une zone d’ombre Les couleurs employées par le peintre ne sont pas le reflet de la réalité. alors qu’une couleur évoque une zone de lumière > Tu peux donc en conclure que… froide chaude Regarde bien ces 4 visages. Dans ses représentations de femmes, cet artiste germanique du XVIe siècle réutilise les mêmes critères physiques. La plupart des œuvres rencontrées dans ces deux jeux appartiennent au genre portrait.

Peerless Drawings of Karla Mialynne The artist Karla Mialynne lives and works in the United States. In order to create highly realistic drawings, she uses colored pencils, acrylic paints and markers. Carl puts her illustrations on her Instagram account. Art : à la manière de Marc Allante Edit du 14/03 : ajout d'exemples de réalisations d'élèves Je partage ici un coup de coeur pour un artiste franco-chinois installé à Hong-Kong et qui se nomme Marc Allante. Je trouve son travail plein de poésie et facilement adaptable en classe. Pour créer une oeuvre à la manière de Marc Allante, utilisez de l'encre de chine que l'on fera couler sur du papier dessin tenu verticalement. Voilà, à vous de jouer! les silhouettes D'autres silhouettes - Merci Theoboulo Un exemple de réalisation par Theoboulo (merci à elle) Des exemples d'oeuvres réalisées par mes élèves. Le matériel nécessaire:

Sauvons le Louvre ! Dans la peau de Jacques Jaujard Publié le 07-10-2014 - Mis à jour le 25-11-2015 D'après l'oeuvre originale "Illustre & Inconnu, Comment Jacques Jaujard a sauvé le Louvre", documentaire diffusé sur France 3 qui raconte comment au coeur de la Seconde Guerre mondiale, dans Paris tiraillé entre félons et alliés, un groupe d'hommes et de femmes s'érigent en protecteurs de notre patrimoine culturel au risque de leur vie. Contre toute attente, ils prévalent. L'improbable épopée orchestrée par Jacques Jaujard a le pouvoir singulier de cristalliser les enjeux éthiques, culturels et politiques d'un épisode méconnu de notre Histoire. Un jeu proposé par Francetv nouvelle écritures; francetv éducation; France 3; Ladybirds Films et le musée du Louvre En partenariat avec francetv info et Phosphore. Recommandations

Mathematically Precise Kinetic Sculptures and Transformable Objects by John Edmark If you enjoyed John Edmark’s trippy 3D-printed zoetrope sculptures last week, you might also enjoy some of his kinetic sculptures that rely on excruciatingly precise laser-cut wood and internal mechanisms to create optical illusions and other unexpected behaviors. Edmark describes these as “instruments that amplify our awareness of the sometimes tenuous relationship between facts and perception.” Here are three of my favorites, but you can see many more on his Vimeo page. You! Be Inspired! - Inspirations from Sketchbooks Articles February 1, 2015 UPDATE: This post was originally published on September 19, 2012. We’ve updated the links and added new artworks. Enjoy, Creatives! Most artists, designers, and illustrators start their design process from sketches on their sketchbooks. Observation — a documentation of the artist’s external worldInvention — a series of drawings showing the internal journey of the development of composition and ideas They are usually seen on various exhibits and private art displays. Uploading a scanned or photographed file of your artworks on the internet dramatically increases your exposure that can lead to landing jobs or clients. Kim Jung Gi Korean illustrator Kim Jung Gi’s ability to create highly detailed illustrations without having to sketch using a pencil made him a YouTube sensation. Irina Vinnik Russian illustrator Irina Vinnik will make you say “wow!” Sketchbook Illustration by Irina Vinnik (Source) Oleg Tischenkov Sketchbook Illustrations by Oleg Tischenkov (Source)

Le Street-Art de Dran ! Je vous présente, si vous ne le connaissez pas encore, le street artiste toulousain Dran, membre du DMV crew ! L’humour noir est sa marque de fabrique qu’il vient étaler aussi bien sur murs que sur toiles le tout allié à une technique maîtrisée, faussement simple… Via

Dran – art pack 1 Keep in touch close Dran – art pack 1 Author: arsek July 14, 2010 the soup Source – LINK 7 Comments Jetzt ist er dran « Publique August 8, 2010 at 12:35 pm - [...] in seiner Technik, andrerseits durch die perfiden Characktere. Leave A Response You must be logged in to post a comment. You might also like archives Categories Find us on Facebook Recent Posts Tweeter! Back to Top Copyright © 2012 - Graffart. ShareThis Copy and Paste

100 of the Best Street Art Photos for 2013 December 13, 2013 in Art, Painting, Street art As 2013 comes to a close, we’ve scoured the world to find the best street art created over the last couple of years. With so many great works produced during this time it was a tough job, but we needed to stop somewhere!

The world's first skyscraper: a history of cities in 50 buildings, day 9 | Cities It won’t surprise anybody to learn that the very first skyscraper went up in the United States, but it will surprise some to learn that it went up in Chicago. While it didn’t take Manhattan long to claim the steel-framed high-rise as its own, the skyscraper boom began in the capital of the American Midwest in 1885 with William Le Baron Jenney’s Home Insurance Building, which rose to its then-impressive height of 10 storeys (and, after an 1890 addition, 12) by means of metal, rather than just masonry. Legend has it that Jenney, an engineer by training and an École Centrale Paris classmate of Gustave Eiffel (designer of the eponymous tower), first suspected that an iron skeleton could hold up a building when he saw his wife place a heavy book atop a small birdcage, which easily supported its weight. Not everybody immediately accepted the soundness of Jenney’s design.

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