background preloader

La Réserve des arts

La Réserve des arts

La Revue du Design MAKESHIFT // CATALOGUE // EVERY CITY IS A FACTORY The design of the waste system, like many of the systems we depend on every day, is more or less invisible. Very few of us really know anything about where our waste goes. It is, after all - waste - we'd rather take it for granted. But at the same time, we are increasingly aware of the disastrous environmental consequences our waste has. But 'recycling' has worked its way into the conventional wisdom without really being subjected to local interrogation. A huge assumption which overrides our conception of waste is the persistent association between recycling and 'green'ness. By moralising waste, we have created an environment in which many people believe that the only way to increase the amount of recycling is to persuade those who do not recycle towant to make the sacrifice of time and effort which they assume to be an inevitable part of recycling. All this assumes that the system is, in design terms, perfect - and it is the people that are deficient. 1. 3. 4.

Remake / Submissions I will be updating this post with all the submissions to our “Remake” project. Check back here to see work as it comes in and make sure yours is added! Full details about this project are here. “Composition With Red, Blue and Yellow” remake by Katie Jackson “Composition With Red, Blue and Yellow” by Mondrian “Weeping Woman” remake by Frances Adair Mckenzie “Weeping Woman” by Picasso “The Two Fridas” remake by Claire Ball “The Two Fridas” by Frida Kahlo “Le Désespéré” remake by Stefano Telloni “Le Désespéré” remake by Dani Catao “Le Désespéré” by Gustave Courbet “The Little Dance” remake by Floida and Fabiola Skraqi “The Little Dance” by Degas “Pot Pourri” remake by Tania Brassesco and Lazlo Passi Norberto “Pot Pourri” by Herbert James Draper “Las Meninas” remake by Natalie Pereira “Las Meninas” by Velasquez “The Beaneater” remake by Mark Bass “The Beaneater” by Annibale Carracci “Portrait of Frank O Hara” remake by Steven Reigns “Portrait of Frank O Hara” by Mario Schifano “The Ship” by Salvador Dali

Réduire les déchets - Actions des collectivités - L'ADEME vous aide L'ADEME vous propose un dispositif global de formation afin de soutenir les actions territoriales de prévention de la production des déchets. Recensement des formations associées à la prévention des déchets. Guide "Élaborer un plan ou programme de prévention des déchets"Ce guide méthologique (disponible gratuitement via le site optigede.fr.) a pour objectif d'accompagner tout porteur de plan ou de programme de prévention des déchets dans la conception et la préparation de la mise en œuvre de celui-ci. Le guide méthodologique Cadre des coûts de la prévention. Soutiens techniques et financiers aux études et opérations locales de prévention, compostage domestique, recycleries... Soutiens techniques et financiers à la mise en oeuvre de la redevance incitative, Soutiens à la sensibilisation locale, à la communication et à la formation, à l’animation des acteurs locaux, Soutiens techniques et financiers aux opérations locales de communication (collectivités, associations…).

Culturebox - France Télévisions Un cadre une méthode La Matrice des Coûts® est un cadre de présentation des coûts du service public de gestion des déchets élaboré par l’ADEME. Ce cadre permet de détailler pour chaque flux de déchets les charges et produits associés, afin d’évaluer avec précision les coûts réels de gestion. Intégrée dans SINOE®, elle permet d’accéder immédiatement à de nombreux indicateurs pertinents (Cf. onglet SINOE®). Les atouts de la Matrice des Coûts® : Adaptabilité : cadre homogène entre collectivités s’adaptant à leurs contextes et besoins, Fiabilité : règles de remplissage communes et pérennes permettant un suivi de l’évolution des coûts et un positionnement par rapport à d’autres collectivités, Reconnaissance : la Matrice est approuvée par de nombreux acteurs : collectivités, syndicats professionnels, associations environnementales… Précision : expression des coûts en €, en € / habitant, en € / tonne et par flux de déchets. Les atouts de ComptaCoût® : La Matrice des Coûts® : ComptaCoût® :

BACK TO THE FUTURE 2 (2011) : Irina Werning - Photographer Now its time for KOREA, TAIWAN AND TOKYO. If you live here and want to participate in my project, email me amazing old pictures to : backtothefuturepics@gmail.com Riff Raff 1976 & 2011 London Andy 1967 & 2011 Los Angeles Johanes 1994 & 2011 Hamburg Maarje 1990 & 2011 Amsterdam Lea B 1980 & 2011 Paris Carli 1990 & 2011 Buenos Aires Alexandra 1970 & 2011 Paris Carol 1960 & 2011 New York Christoph 1990 & 2011 Berlin Wall Daphne 1986 & 2011 Paris Devoto 1990 & 2011 Buenos Aires Diego 1970 & 2011 Buenos Aires Evan 1957 & 2011 New York Giorgio 1982 & 2011 Paris Jackie 1994 & 2011 Buenos Aires Juan Carlos 1982 & 2011 Bs Aires Lea T 1995 & 2011 Paris Majo 1983 & 2011 Buenos Aires Marcela 1973 & 2011 Buenos Aires May 1985 & 2011 Buenos Aires Patrick 1968 & 2011 Paris Patrick B 1982 & 2011 Berlin Fer F 1981 & 2011 Buenos Aires Puna 2003 & 2011 Buenos Aires Sander 1983 & 2011 Rotterdam Sarah and Jim 1988 & 2011 Boston Seba 1986 & 2011 Patagonia Sole 1988 & 2011 Buenos Aires Sonia y Lauri 1988 & 2011 Bs Aires

étapes: design & culture visuelle

Related: