background preloader

WATERart

WATERart
Related:  Àquarellistespainting

Technical Insights from “Not Far from Home” #20 « daniel gerhartz April 2, 2012 Warm, Cool, Warm… One of the key elements that I have taken away from years of painting from life is the heightened awareness of the warm /cool interplay on the subject as the form turns. In these details, you can see the transitions from warm to cool inter-playing throughout the forms, but most specifically where noted with letters W (warm) C(cool). This study of warm and cool as it relates to light and form is discussed and demonstrated in great detail in our re-released Video “Her Mother’s Locket”. To purchase “Her Mother’s Locket” instruction, please click painting. Click image to see preview trailer…Thanks Enjoy! Like this: Like Loading...

Sylvia Ji Watercolor Painting Free lessons and tutorials, Step-by-step paintings, techniques, hints and tips Le blog de Galerie SOPHEN - Site de la galerie SOPHEN, peintre aquarelliste en Martinique John William Waterhouse: Comprehensive Painting Gallery of Artwo

Masterpieces Painted By The Chinese A Van Gogh? You’ve got it. A Dali? You’ve got it. A Rubens? You’ve got it. 1 A painter eats his lunch in a studio at Dafen Oil Painting Village in Shenzhen, south China's Guangdong province April 25, 2011. 2 Painting brushes are placed for sale at a shop at Dafen Oil Painting Village, in Shenzhen, South China's Guangdong province, April 25, 2011. 3 Pigment tins are placed on the roof of a studio at Dafen Oil Painting Village, in Shenzhen, South China's Guangdong province, April 25, 2011. 4 A painter works on an oil painting next to a portrait of China's late Chairman Mao Zedong in his studio selling the portraits of U.S. 5 A two-year-old boy, the son of a vendor, sleeps next to oil paintings at a gallery at Dafen Oil Painting Village in Shenzhen, south China's Guangdong province April 26, 2011. 6 A vendor waits for customers in a gallery at Dafen Oil Painting Village in Shenzhen, south China's Guangdong province April 26, 2011.

aquarelles de Patrick Adam Né en 1946. Enfance à Ay; études au lycée d’Epernay, puis à la faculté des Lettres de Reims. Installé à Champillon depuis 1972. Professeur de Lettres au lycée Libergier de Reims jusque en 2007. J’anime maintenant un atelier d’aquarelle à Champillon et prépare de nouvelles expositions. J’ai commencé à peindre à l’âge de 14 ans .D’abord élève de Roger Havrez, qui m’initia à l’aquarelle; j’ai pratiqué la peinture à l’huile et le pastel . Mais dans les années 70, l’évolution de la peinture vers le « pop art », l’art conceptuel, et l’abandon de la peinture au profit des happenings qui deviendront plus tard des « installations » de « plasticiens », m’ont fait douter : j’ai cessé de croire à l’avenir de la peinture, ou du moins à la « tradition du nouveau », qui est devenue le nouvel académisme . « Je peins toujours sur le motif , en une seule séance. Une peinture « heureuse », dans un monde de conflits, de « bruit et de fureur » ?

Welcome :: John William Waterhouse :: johnwilliamwaterhouse.com Aquarelles de rochers marins - aquarelle-bota-clairefelloni Jeudi 4 septembre 2008 4 04 /09 /Sep /2008 10:28 J'ai ramené quelques pochades de terrain d'un bref séjour dans le Val de Saire. Cette portion de côtes entre Gatteville et St Vaast la Hougue, nous propose de beaux sujets car elle allie des rochers et des belles plages blondes. Les rochers à eux seuls présentent de grandes variations de couleurs selon qu'ils se trouvent au dessus ou en dessous de l'estran : la limite haute de l'estran qui nous intéresse ici est le niveau maximum de la mer par pleine-mer et grandes marées. Au dessus de cette limite, les rochers de granite gris-bleutés clair, seulement soumis aux embruns,sont constellés des taches jaune d'or du lichen Xanthoria parietina ou peut-être aussi des nappes orangées de Caloplaca marina.Plus bas,la zone de rochers qu'on voit ici dans le creux prend des teintes brunes plus sombres dues à d'autres lichens marins plus adhérents à la roche, parfois une ceinture franchement noirâtre dénote la présence de Verrucaria maura. inShare

Amy Shackleton Denis Clavreul - Mon parcours, ma démarche - Illustrateur et artiste - Docteur en écologie For 10 years, I studied biology and ecology at the universities of Nantes and Rennes, receiving a PhD in Ecology. I became a full-time artist and illustrator in 1984. I work mainly in pencil and watercolour. I have illustrated a variety of books and magazine articles, covering wildlife and ecology, for different french publishers and national parks. I'm currently organising a project in Europe, US and Canada to draw and paint in the areas where John James Audubon travelled and painted his Birds of America. There have been exhibitions of my work in Europe and the US. I have taken part in different ANF projects (Holland, Poland, Peru, India). - to use the the results of these meetings to help publicise the need for conservation in those countries, to organise exhibitions and to produce books, and videos of the work. About my work : I love to feel the pencil caress the surface of the paper at will. I love dance.

Helena Nelson Reed Benoît Perrotin - Illustrateur naturaliste - Actualités IKENAGA YASUNARI

Related: