background preloader

Computer Programming

Computer Programming
Related:  Programación

Lightbot, la aplicación para que los niños aprendan a programar | Smartblog Lightbot es uno de esos juegos de puzzles para niños que puede atrapar hasta a las mentes más adultas. Sin embargo, se trata de una aplicación con un trasfondo que va más allá del simple entretenimiento. Con Lightbot, los más pequeños aprenderán las bases de la programación. En los últimos años se ha puesto de manifiesto la necesidad de aprender a programar desde pequeños. De esta idea han surgido distintos programas en colegios, pero también juegos para ordenador y móviles que les enseñan a comprender la programación sin darse cuenta. Lightbot es una de esas aplicaciones que ayuda a entender los conceptos básicos de la programación a través de diferentes fórmulas que el jugador tiene que aplicar a los movimientos de un pequeño robot. El robot irá desvelando, nivel a nivel, nuevos elementos en ese lenguaje. Resulta un juego verdaderamente adictivo a pesar de su aparente simplicidad. La aplicación resulta un buen entretenimiento y hasta un reto para superar en familia. Vía | Google Play

View Materials | Google CS First These short, hour-long activities allow you to try out CS First and introduce your students to computer science without committing to a complete 8-activity theme. They're perfect for special events such as Hour of Code or CSEdWeek, or as practice to help you familiarize yourself with CS First before starting a normal theme. High Seas Activity Sample CS First with "High Seas," an introductory activity designed for use in a classroom setting or at a conference, hackathon, or other event like Hour of Code. Try Now View Lesson Plans Gumball's Coding Adventure Sample CS First with "Gumball's Coding Adventure," an introductory activity based on Cartoon Network's Amazing World of Gumball episode "The Signal." Try Now View Lesson Plans These themes are intended for in- or after-school use over several days or weeks, and lead students through building 8 complete projects while introducing them to core computer science concepts. Storytelling Try Now View Lesson Plans Friends Try Now View Lesson Plans

Una docena de herramientas para iniciar a los niños en la programación Hoy por hoy, la mayoría de los niños, son lo que se conoce como ‘nativos digitales’. Las nuevas generaciones se están criando entre herramientas tecnológicas que les sirven como vehículo para facilitar su aprendizaje. Se enseña a los niños a utilizar herramientas de usuario para que escriban documentos o busquen información en internet. Pero, ¿por qué no enseñar a los niños además de a utilizar videojuegos, a fabricar sus propios videojuegos? ¿por qué no iniciamos a los niños de forma temprana en la programación de sus propias herramientas de usuario? La programación es el proceso de diseñar, codificar, depurar y mantener el código fuente de programas computacionales. La edad en la que se puede iniciar a un niño en la programación podría establecerse entre los 6-8 años, dependiendo de las aptitudes y características de cada niño. 1. Esta herramienta comenzó como un proyecto del MIT (Instituto Tecnológico de Massachusetts) en el año 2006. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.

Code Maven from Crunchzilla <h2>Code Maven gets teens excited about programming. It is an interactive tutorial where anyone can experiment with learning to code. <p> Code Maven from Crunchzilla uses Javascript. Please enable Javascript if you want to play with Code Maven. Otherwise, Code Maven will not be able to play with you. Hi, I'm Code Maven! Getting Started Lesson 1 BACK How to Play | Lesson Sections | About | FAQ | Terms of Use | Privacy | Contact | © 2015 How to Play Code Maven teaches teens and adults a little about Javascript programming! It's easy to play. Click on the Reset button if you really mess up your code and want to start over on a lesson. Code Maven saves what lesson you are on, so feel free to stop at any time and come back later. Have fun! Frequently Asked Questions What is the c in things like c.save()? c is a variable Code Maven creates for you that contains the Canvas' 2D context. var c = document.getElementById('pane').getContext('2d'); How can I save my code and use it outside of Code Maven?

Python Tutorial The Python tutorial is constructed to teach you the fundamentals of the Python programming language. Eventually, the Python Tutorial will explain how to construct web applications, but currently, you will learn the basics of Python offline. Python can work on the Server Side (on the server hosting the website) or on your computer. However, Python is not strictly a web programming language. Python works much like the two previous categories, PHP and ColdFusion as they are all server side programming languages. For a more tangible and better look into the Python language, consider reading the following book. Your code will execute in this window. Let's explore some more tutorials or topics! If you enjoyed this resource, support me by sharing this page with others.

edutopia Introducing computer programming to your kids can be a challenge, especially for those who aren’t familiar with the nuances of code. Fortunately, in the last few years, a number of apps, software, and guides have been produced that make the often-complex subject of computer coding easy to grasp for young learners. So where to begin? Programming Tutorials From Made With Code by Google: Google's Made With Code project has a mission of encouraging girls to pursue careers in computer science. Inspiring Articles About Kids Learning to Code Still looking for some ideas? Coding Organizations for Kids For the non-coding parents, it can be difficult to know where to begin.

I Concurso de programación Scratch | educaBarrié Concurso de programación con Scratch sobre el tema "O camiño de Santiago", dirigido al alumnado de los colegios gallegos, organizado por el Colegio Profesional de Ingeniería Técnica en Informática de Galicia (CPETIG) en colaboración con Amtega y el apoyo de educaBarrié, la iniciativa de la Fundación Barrié para la comunidad educativa, Coremain, El Corte Inglés, Gadis, las asociaciones Programamos y Código Octopus. El objetivo del concurso es promover un aprendizaje de manera creativa, con razonamiento sistemático, y ofrecer un estímulo tanto al profesorado como al alumnado de Galicia para acercarse a la programación con Scratch y buscar la superación personal y colectiva. Durante el curso escolar, el alumnado, en colaboración con su profesorado, podrá diseñar historias interactivas, juegos o animaciones enmarcados en la temática “O Camiño de Santiago”, podiendo hacer referencia a cualquiera de los caminos, a su historia, pueblos, costumbres, etc. Consultad aquí las bases del concurso.

Programming eBooks Programming iOS 11 If you're grounded in the basics of Swift, Xcode, and the Cocoa framework, this book provides a structured explanation of all essential real-world iOS app components. Through deep exploration and copious code examples, you'll learn how to create views, manipulate view controllers, and add features from iOS frameworks. Blog de Interdominios -» Blog Interdominios10 herramientas para crear apps móviles sin saber programar A día de hoy, ¿quién no tiene un smartphone? el mercado de las aplicaciones móviles no para de crecer y las grandes empresas e instituciones se apuntan a este nuevo mercado de apps, ofreciendo a los usuarios sus propias aplicaciones que suelen estar programadas “ad hoc“. Algunas son informativas, otras sirven para descargar cupones de descuento y otras, en cambio, funcionan como juegos de entretenimiento y ocio. ¿Te preguntas cómo podrías tener una aplicación para tu negocio sin tener que programar o invertir demasiado dinero? Sigue leyendo… En los últimos tiempos algunas startups han creado herramientas para que puedas crear tu propia aplicación móvil. 1. Con Mobincube puedes crear tus propias apps para móviles y tablets sin necesidad de saber programar. 2. Infinite Monkeys es una herramienta para crear aplicaciones móviles para iPhone, Android y HTML5 de forma gratuita con gran variedad de plantillas y opciones que puedes añadir a tu app con sólo arrastrar un botón. 3. 4. 5. 6. 7. 8.

Koodauksen ABC 10 Excellent Platforms for Building Mobile Apps If you've ever wanted to build an app for your business, blog, product or service, but the heavy investment of both time and money put you off, you're not alone. The good news is that entering the mobile market no longer necessarily requires thousands of dollars and months of work. There are many mobile platforms available to help you build an app on a budget — quickly, and with no coding knowledge required. With a small investment, you can create and manage your mobile site or application using one of the platforms listed below, and start reaping the advantages of offering your customers a dedicated mobile experience, including increased awareness, engagement and revenue. Show As Gallery Have something to add to this story? Image: Mashable composite. iStock, pressureUA

QA Engineering: Decision Table Testing Testing the Business Logic. Decision tables are a method for testing the business logic that lies underneath the user interface.Decision tables express the rules that govern handling of transactional situations.Transactional situations:- Situations where the conditions that exist at a given moment are sufficient by themselves to determine the actions of the system- Decision tables testing connects combinations of conditions with the actions that should occurDecision Tables Components Condition stubs - Interpreted as inputCondition entries - Restricted to binary values (limited entry table) / More than two values (extended entry table)Action stubs - Interpreted as outputAction entries - Whether an action is to be performed What kind of bugs are we looking for? Creating test cases with decision tables Transitions Between Decision Tables and Cause-effect Graphs Cause-effect graphs are graphical representations of the same rules, described via decision tables.

3 recursos gratuitos para enseñar programación a alumnos de primaria El 8 de diciembre, Code.org lanzará nuevamente la Hora del Código, que permitirá que estudiantes de todo el mundo se puedan beneficiar de diferentes recursos en su idioma para dar los primeros pasos en programación. Adelantándonos a esta campaña, compartimos 3 cursos gratuitos que Code.org ha diseñado para la enseñanza de programación en niños pequeños. Cada curso tiene de 18 a 21 lecciones con una duración de 20 a 45 minutos, pero el docente puede integrarlo en su clase siguiendo la dinámica que desee. La idea de la estructura de cada curso es que pueda adaptarse con facilidad a las necesidades de cada estudiante, además de presentar los contenidos de manera divertida y fomentando el trabajo en equipo. Los 3 cursos proponen actividades online, con juegos donde los niños van aprendiendo conceptos de la programación. Y por supuestos, también son excelentes recursos que los padres también pueden implementar al enseñar a sus hijos. Enlace: Cursos de 20 horas para alumnos de primaria

Free Tools For Teachers : Small Basic Help your students start writing their first programs quickly and easily. With only 15 keywords and an inviting development environment, Small Basic is structured to help them succeed. Students who wish to advance their software development skills can also take advantage of Small Basic's online guides and e-books to help them move ahead. Small Basic makes learning programming easy, fun, and interesting Small Basic uses three easy concepts to teach beginning programming: Language, Environment and Libraries. With Small Basic, your students will be able to: System requirements: Operating systems: Windows XP, Windows Vista, or Windows 7 Software: Microsoft: .NET Framework 3.5 SP1

Related: