background preloader

Photography

Facebook Twitter

Photographie | EVER MAGAZINE. OAI13 : Culture Photo et société | About. AORTA. FILE Magazine - Thumbnails - 1. Photography | Worbz.com. Leo Tage-Hansen Justine Tjallinks Pic of the day Cassoday Harder Celeste Ortiz Anne Puhlmann Milena Koraćević Lisa-Marie Kaspar Julia Peirone Jeff Liu Han Kyung Wesley Yu Magdalena Paszko Elvira Leone Cheyenne Sophia Kevin McElvaney Alex Apt Kai-Ching Wang Maria José Jacinto Kristin Chapman Sonia Fraga. Justement. Masao Yamamoto at Craig Krull Gallery. FILE Magazine - Unexpected Photography.

Hidden_shine. Galerie de George Eastman House. Pictures. The Photography of Lilya Corneli. AMERICAN SUBURB X. Archives & mythologie des lucioles. FANTOMATIK. The Divine Diptych Project. In the street - John Gutmann. L I H U I.

Men-Photographer

Women-Photographer. Mondes croisés - senSibles. Photography. Lobbiaz Blog. Recordis Photography. FERRATER STUDIO · Fashion photography Studio. Fevereiro 2010. Mozilla Firefox. Thomas LÉONLIGHT INCIDENT Exhibition from 6 June until 18 july 2009 Thomas Léon expresses his work, for the most part, through the video medium. His installations are dense and complex, and explore unromantic urban landscapes (collective housing, outlying urban zones) where synthesis images and sound effects are used to create emotional tension.

His work draws upon structural film and places a great deal of importance on form and construction. Léon's installations have a reflexive dimension, questioning how the work appears (the film's duration) as much as the role of the person watching it (the time it takes to walk through the installation). This exhibit hinges upon the work "The Time Machine" (2009), a video installation inspired by H.G. "The Time Machine" focuses on representative places (the Cité Universitaire Internationale in Paris, the underground tunnels of the metro), considered as possible settings for Wells' narrative. Benjamin SERORThomas Léon's Kammerspiel. Surrealities.

Kakuunohito works. Untitled. Musée de l'Elysée, Lausanne, exposition "Tous Photographes" (2007). Le monde de la photographie éprouve aujourd’hui un paradoxe nouveau. Il a absorbé dans la pratique le choc de la numérisation, sa plus importante mutation technologique depuis l’invention du négatif (Talbot, 1840). Mais il reste fortement attaché à ses symboles traditionnels et montre une résistance surprenante à admettre ou à faire valoir cette évolution dans ses représentations. Les effets de la numérisation peuvent être expliqués par sa principale caractéristique: la dématérialisation du support. Tout comme la notation écrite a permis la reproduction et la diffusion des messages linguistiques, la transformation de l’image en information la rend indépendante du support matériel, qui n’en est qu’un véhicule temporaire.

Cette transformation a quatre conséquences majeures. Une révolution invisible? Il n’est pas rare que les évolutions technologiques engendrent des mutations culturelles dans les pratiques professionnelles. .:: Sans Visage ::. ERIC BESNIER - Photographe. Miles Aldridge.