background preloader

Street art

Facebook Twitter

Petit cours d'art de rue : qu'est-ce que le Street-Art ? Nous en croisons à chaque sortie, parfois sans même les voir... Tantôt ils nous agacent, tantôt nous laissent indifférents. Vivant à même le trottoir, ils ne sont pourtant pas malheureux puisqu’ils ont été conçus pour ça. Je veux parler des graffitis et de l’art mural. Si vous vivez en rase campagne, vous aurez très peu d’occasion d’en voir. Mais dans une grande ville, de Paris à Montpellier, les streets-artistes multiplient les concepts pour embellir, ou tout du moins métamorphoser les zones urbaines. Le tag Commençons par le plus laid.

Le tag, ici dans son élément le plus cohérent... Le graffiti Beaucoup plus gros et travaillé qu’un tag, le graffiti est une signature à lettrage étudié, s’armant de couleurs. Du graffiti plat et bêtement technique... ...au graffiti recherché et artistique. Le street-art Terme fourre-tout, le street-art est l’art d’interpeller le passant par un dessin ou un message créatif. . - Swoon, l’américaine : des affiches découpées d’une incroyable beauté. Et demain ? L’explosion du street art « made in France » Désormais reconnu, le street art remporte depuis peu l'adhésion du grand public. Dans ce qui apparaît comme un phénomène planétaire, les artistes français se distinguent tout particulièrement. La tour Paris 13, exposition éphémère sur les murs extérieurs et intérieurs d'un immeuble voué à la démolition.

(William Plummer/Monde Académie) A Vitry-sur-Seine, les murs se suivent mais ne ressemblent pas. Rue après rue, les œuvres de street art se succèdent, apportant une certaine poésie appréciée des Vitriots. Initialement connu sous le nom « d’art urbain » ou « writing », cet art est apparu vers la fin des années 1960 aux Etats-Unis sous la forme de graffitis, tags, collages et autres affiches, dans les rames du métro new-yorkais. Il s'est notamment considérablement développé à Vitry-sur-Seine à partir de 2008, année où C215, pochoiriste français, a posé ses bagages dans cette ville de 85 000 habitants et a décidé d'en faire sa plus grande aire de jeu. Le street art à la conquête de Paris. Best of Street Art (37 pics) Pics | 11 May, 2012 | Views: 12393 | PolandEscif YekaterinburgP183 MoroccoBLU Chambery, France London, UKROA MexicoLigen Amsterdam, The NetherlandsKarma Rome, ItalyPao Mannheim, GermanyHerakut Malmo, SwedenPabi A FranceOakoak Melbourne, AustraliaVexta Paris, FranceNick Walker Denver, USAEast Miha Artnak Berlin, GermanyBLU Montevideo, UruguayPablo and David New York, USADavid Walker Mau Mau Johannesburg, South AfricaTasso Brest, FranceAntoine Stevens Paris, FranceNychos Saint-Denis, ReunionAryz Katowice, PolandLudo London, UKBastardilla Indonesia San Diego, USA Santonja, Spain Valencia, Spain Athens, GreeceMora Noe-Two Zone Do you like it?

It is just one of the thousands of posts that we have on the Acidcow.com. Urban exploration. Three urban explorers in the entrance of a technical gallery during construction at Paris, France. Urban exploration (often shortened as urbex or UE) is the exploration of man-made structures, usually abandoned ruins or not usually seen components of the man-made environment. Photography and historical interest/documentation are heavily featured in the hobby and, although it may sometimes involve trespassing onto private property, this is not always the case and is of innocent intention.[1] Urban exploration is also commonly referred to as infiltration, although some people consider infiltration to be more closely associated with the exploration of active or inhabited sites. It may also be referred to as draining (when exploring drains), urban spelunking, urban rock climbing, urban caving, or building hacking.

The nature of this activity presents various risks, including both physical danger and the possibility of arrest and punishment. Targets of exploration[edit] Abandonments[edit] Graffiti Art Magazine. Street Art, art with impact! EDITO #70 | May-June 2023 At a time when water usage restrictions have never been applied so early in the season, the questioning of climate change raised by Kurar in Surbanisation on the cover of GraffitiART #70 is extremely topical.Kurar’s commitment conveys urgent messages, through stencils, spray cans and brushes, about the environment, ethics, and social issues… For Petite Poissonne, her talent for catchphrases heightens the impact of her aphorisms.

In a graphic world all his own, Shaka deconstructs the human figure in style that is a blend of hyperrealism and anthropology. As for the multi-skilled Gwendoline, she sets off to conquer vast urban spaces. Long live Street Art! JR. JR has created "Infiltrating art". During his collage activities, the local communities take part in the act of artistic creation, with no stage separating actors from spectators. The anonymity of JR and the absence of any explanation accompanying his huge portraits leave him with a free space in which issues and actors, performers and passers-by meet, forming the essence of his work. In 2011 he received the Ted Prize, giving him the opportunity to make a vow to change the world.

He created Inside Out, an international participatory art project that allows people from around the world to receive a print of their portrait and then billboard it as support for an idea, a project, an action and share that experience. In 2014, working with the New York City Ballet, he used the language of dance to tell his version of the riots in the Clichy-Montfermeil district. In 2016, JR was invited by the Louvre, whose pyramid he made disappear the with the help of an astonishing anamorphosis.

L'actu de Mosko.