Dossier d'aprenentatge. Ser un bon comunicador. Una característica molt important que ha de tenir un futur mestre es ser un bon comunicador.
Per treballar aquest aspecte, al llarg del semestre hem realitzat diverses activitats que mostraré a continuació: Un dels aspectes de gran importància en la nostra futura professió, com és ser mestre, és fundamental saber expressar-se bé en públic, saber parlar i poder transmetre allò desitjat als nostres alumnes.
Identitat i Territori. Bon comunicador: Òscar Dalmau. La descripció. La descripció és un mode que pretén representar persones, animals, objectes, paisatges, etc.
Es poden descriure tots els aspectes de la realitat, tant concrets com abstractes. Per mitjà de les seqüències descriptives es proporcionen informació i característiques diferents dels objectes. -Hi ha dues classes de descripció: Descripció objectiva: l'autor té una actitud imparcial davant de l'objecte descrit, es limita a descriure amb la major objectivitat i precisió possibles, les característiques que millor el defineixen. És característica dels texts acadèmics i científics.Descripció subjectiva: l'autor reflecteix el que li suggereix personalment l'objecte que descriu.
Diferències i relacions entre oral i escrit. Com bé hem pogut veure a l'entrada anterior de les quatre habilitats lingüístiques, hi ha canal oral i canal escrit.
A continuació podrem veure les diferències i relacions entre ambdues. En conclusió, l’escrit presenta un conjunt de característiques contextuals i textuals pròpies, diferents de l’oral; per tant, l’escriptor ha d’utilitzar recursos lingüístics distints. RelacióLa relació oral-escrit ha estat concebuda de forma molt diferent al llarg de la història; per las medievals l'escrit era molt més important que l'oral, en canvi, tot el contrari en la generació del s.XX.Entre els autors que han estudiat la relació de l'escrit amb l'oral:Gérard Vigner (1982): El llenguatge i les llengües. El llenguatge no només són les llengües, és molt més que això.
Tot llenguatge humà, indistintament de la llengua que sigui, està format per senyals, ja que si no seria impensable la seva existència. Gràcies a les senyals podem transmetre informació, que són de gran utilitat alhora de la relació entre l'emissor i el receptor. El llenguatge és més que un mitjà de comunicació. La majoria de persones es comuniquen mitjançant la llengua, utilitzen el llenguatge d'una forma innata. Aquest llenguatge s'organitza en diferents nivells i fa falta creativitat. El procés de composició escrita. Recitació. Selecci de Poesia Catalana / Catalan Poetry Selection.
Oh brother! Tot anunci de publicitat que podem veure tant en televisió, com en la ràdio o bé diaris i revistes, tenen una finalitat concreta d'atreure a l'audiència per tal de transmetre un missatge, moltes vegades amb un doble sentit que cal interpretar.
Aquest doble sentit no és pot veure en el primer cop de vista de l'anunci. Per poder analitzar correctament un anunci hi ha que fixar-se més enllà del missatge principal, del producte que es vol vendre. Cal fixar-se en els detalls com la música, la il·luminació, les imatges, l'entorn, l'escenari, etc. Un exemple d'anunci seria el següent: En el primer visionat d'aquest anunci podem captar clarament quin és el producte que s'ofereix i s'incita a vendre : Seat Altea XL.
Oh, Brother - Anuncio Seat Altea XL.