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Serious Games

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Novel Inc. Helps With Business Training of Employees Using Virtual Gaming. Gaming technology is moving at a faster pacer than we might have envisioned a few years back. E3 hosted a variety of companies attempting to marvel crowds with breakthrough technology that lets them play with motion and wii-like controllers. Gaming, however, isn’t only for the average consumer. Virtual gaming apparently has other applications such as the ability to train employees.

The military has been using virtual simulations to run scenarios for decades. Their serious game Empire & State will be focusing on business and political issues is set to debut its alpha release near the end of this year and stands in contrast to the common shooter and fantasy games that have flooded the market. The game play will revolve around leveling up but with a very immersive and persistent feel where players can chat, negotiate deals, carry out political campaigns and organize labor in virtual organizations. ERB1003. Ffpiu018. Et si les jeux vidéo servaient à comprendre la géographie ? Texte rédigé entre juin 2006 et janvier 2008. Nous remercions Ch. Grataloup, G. Fumey et M. Houssay-Holzschuch pour leur relecture. « On ne dirait pas que quelqu’un qui trouve un objet dans un labyrinthe en escaladant un arbre d’où il a une vue sur le labyrinthe joue le jeu ; trouver l’objet veut dire entrer dans le labyrinthe et le chercher. »Ludwig Wittgenstein « Le Cahier Jaune », in Cours de Cambridge 1932-1935, Paris, TER, 1992, p.221 1Les jeux vidéo sont souvent décriés, comme la télévision en son temps, mais si, loin d’abêtir, ils donnaient au contraire accès à un savoir géographique ?

Derrière cette apostrophe, il convient de se pencher sur leur emploi dans l’enseignement. . « Sim City est utilisé en sixième, en géographie, autour du thème des paysages urbains des grandes métropoles d’Amérique du Nord. 2Les jeux pédagogiques, tout comme les jeux de société, sont passés peu à peu du carton au support informatique3. 15Le jeu vidéo est un « artefact culturel ». Serious Game.

Exemples Jeux sérieux

La simulation à l'épreuve du lien social. Nous avons participé au déroulement de deux simulations expérimentales au Centre expérimental Eurocontrol de Brétigny. La difficulté rencontrée par les organisateurs de ces simulations semble, comme il sera montré dans un instant, être de nature assez proche de celle que nous avions déjà repérée dans le domaine de la formation (Dubey, 1998). Elle est essentiellement de nature sociohistorique, ou pour le dire autrement, renvoie à la difficulté qu’il y a à rendre compte du temps vécu et de la réponse sociale au risque d’exister.

Sans dévoiler le contenu de ce qui va suivre, la conclusion principale à laquelle nous sommes arrivés est que le problème du réalisme de la simulation ne tient ni à la simulation en elle-même ni à son caractère expérimental, mais à l’idée que l’on se fait de la simulation, à la manière dont on envisage son articulation au réel, sa relation au monde de la vie. L’échantillon de trafic n’est pas représentatif de certaines séquences de trafic spécifiques.

Une attention nouvelle nécessaire. Du jeu vidéo au serious game. SimCity and Urban Planning. This book is a guide to the casual learner about how Will Wright's popular game SimCity relates to urban planning and how concepts were utilized in the game. Urban planning is a profession of city and regional governments that addresses the need to effectively plan for new development or redevelopment in an urban area. Today in almost all developed countries, it is commonly applied to any type of formal land development whether it it be in the rural country, suburbia, or downtown. SimCity simulates this profession by giving the tools necessarily to "create cities" such as zoning for land uses, plotting roads, and shaping the landscape. SimCity takes planning a step further by giving the player control of the city budget, unlimited bulldozing power (eminent domain), and no legal hurdles.

In essence the game captures the functions of city government, not just urban planning. Serious Games: The New Frontier of Online Marketing. You probably know about video games. And you may know about social games. But there’s a trend going on in the industry that, like much of the B2B market, doesn’t get as much credit and attention as it deserves. That trend is serious gaming. It’s an oxymoron but every person in the social space and in marketing should be aware of it. And after attending a session at the East Coast Gaming Conference this past week titled “Serious Games: The New Frontier of Online Marketing,” it truly is an area of exciting opportunity for marketers who want to lead the way. What are serious games? Serious games are just games designed for a purpose other than pure entertainment. The term came to life in the 1970s and since 2002, the Serious Games Initiative has been supporting the use of the term and the industry as a whole. The two presentations I attended were led by Phaedra Boinodiris, Serious Games Program Manager at IBM.

So how do they help with marketing? What’s social about all of this?