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Miniatura 2– Las nubes

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Aristofanes Las nubes. ARISTOFANES Las Nubes. Las nubes - La Biblioteca digital de América. Las nubes. (Llega SÓCRATES.)

Las nubes

SÓCRATES. ¡Tú! , ¿qué haces? ¿No estás pensando? ESTREPSÍADES. SÓCRATES. ESTREPSÍADES. SÓCRATES. ESTREPSÍADES. CORIFEO. Aristophanes, Clouds, line 1. Scene: The interior of a sleeping-apartment: Strepsiades, Phidippides, and two servants are in their beds; a small house is seen at a distance.

Aristophanes, Clouds, line 1

Time: midnight. Strepsiades (sitting up in his bed). Ah me! Ah me! O King Jupiter, of what a terrible length the nights are! Lies down, and then almost immediately starts up again. But I am not able, miserable man, to sleep, being tormented by my expenses, and my stud of horses, and my debts, through this son of mine.

Enter boy with a light and tablets. Come, let me see; what do I owe? Aristophane : le juste et l'injuste (Nuées : texte grec et traduction) LE JUSTE.

Aristophane : le juste et l'injuste (Nuées : texte grec et traduction)

Je dirai donc l'ancienne éducation, en quoi elle consistait, lorsque florissait mon enseignement de la justice et que la prudence était en honneur. D'abord il ne fallait pas entendre un enfant souffler mot; puis ils s'avançaient en bon ordre dans les rues vers l'école du maître de musique, les cheveux longs, nus, serrés, la neige tombât-elle comme d'un tamis. Là ils apprenaient, les cuisses écartées, à chanter : "Pallas redoutable destructrice des villes" ou : "Cri retentissant au loin"; soutenant l'harmonie que leurs pères leur avaient enseignée. Si quelqu'un d'eux faisait quelque bouffonnerie ou donnait à sa voix une inflexion mélodique comme celles que les élèves de Phrynis modulent à l'opposé de la mélodie, il était châtié, roué de coups, comme insultant aux Muses.

Dans la palestre, les enfants s'asseyaient les jambes allongées, de manière à ne faire voir aux voisins rien d'indécent. LE JUSTE. “Las nubes” de Aristófanes. Las nubes. Las nubes (en griego clásico, Νεφέλαι) es una comedia temprana dentro de la obra del autor ateniense Aristófanes.

Las nubes

En ella se hace una fuerte crítica de los sofistas y sus enseñanzas, y no faltan los temas y personajes de moda de la Atenas de finales del siglo V a. C. La obra también es destacable por ser la referencia histórica más antigua sobre la figura de Sócrates. Representación[editar] Las nubes fueron representadas por mujeres desnudas que se vieron por primera vez el año 423 a. Argumento de la obra[editar] La obra trata de un padre, Estrepsíades (Στρεψιάδης), y su hijo Fidípides (Φειδιππίδης). Fidípides se niega a ir y termina yendo Estrepsíades, que cuando se encuentra con los discípulos de Sócrates y Querefonte pregunta lo que hacen y mantiene después un diálogo con uno de ellos, durante el cual es presentado a Sócrates que es llamado "él mismo" (αὐτός) que está colgando de un cesto observando el cielo. La visión de Sócrates y los sofistas[editar] Referencias[editar] Aristófanes: Las Nubes. LAS NUBES- ARISTOFANES.

Thomas R. Martin, An Overview of Classical Greek History from Mycenae to Alexander, Introduction to the Historical Overview in Perseus. Introduction to the Historical Overview in Perseus The Historical Overview provides a brief summary of the history of ancient Greece from approximately 1200 B.C., the period when Mycenaean civilization perished, to 323 B.C., the death of Alexander the Great. These limits were chosen to complement the emphasis of the Greek texts included in this version of Perseus, most of which fall between Homer and Aristotle.

The epic poems The Iliad and The Odyssey of Homer were composed in the eighth century B.C., but their stories belong to the much earlier period of the Trojan War, which has often been dated to the years not long after 1200. Whether there ever was an actual Trojan War and, if so, when it took place, are questions still debated, as is the question of how much reliable historical information the Homeric epics may provide on this early period. There can be no such thing as an authoritative history of ancient Greece, not least because the surviving evidence is often so thin.