background preloader

eSport

Facebook Twitter

E-sport - definition of e-sport in English. Noun A multiplayer video game played competitively for spectators, typically by professional gamers.

e-sport - definition of e-sport in English

‘millions of people enjoy watching e-sports’ ‘it's the most popular PC game and currently the most popular e-sport’as modifier ‘the largest e-sports tournament in the world finished yesterday in Seattle’ ‘From Starcraft to League of Legends, the e-sports market has gone through a massive expansion over the last decade in a half.’ Le sport électronique, un monde en plein essor. La pratique du jeu vidéo dans le cadre d’une compétition se développe, attirant sponsors et annonceurs Coupe du Monde FIFA 16, Open de France Counter Strike… Du 28 octobre au 1er novembre, la Paris Games Week, le plus important Salon français consacré au jeu vidéo, accueille une dizaine de compétitions d’e-sport.

Le sport électronique, un monde en plein essor

En même temps qu’il se professionnalise, le sport électronique se développe considérablement. E-Sport : la revanche des geeks. Les compétitions de jeux électroniques se professionnalisent.

e-Sport : la revanche des geeks

Certains tournois sont organisés dans des stades devant des milliers de spectateurs et des millions d’internautes sur des plateformes de diffusion. À tel point que les organisateurs et les champions de jeux vidéo militent pour que leur pratique soit reconnue comme discipline sportive à part entière. On pourrait s’étonner, voire se moquer, en entendant des champions de jeux vidéo comparer leur pratique à celle d’athlètes de haut niveau. Mais loin du cliché autour de l’adolescent asocial enfermé dans sa chambre, la pratique du jeu vidéo s’est transformée, notamment avec l’avènement d’internet qui a permis la mise en relation des joueurs.

Paris Games Week : cinq questions sur l’e-sport. La Paris Games Week, plus grand Salon français du jeu vidéo, accueille plusieurs compétitions de sport électronique.

Paris Games Week : cinq questions sur l’e-sport

Une pratique qui se professionnalise. Le Monde.fr | • Mis à jour le | Par Morgane Tual Coupe du Monde FIFA 16, Coupe du monde League of Legends féminine, Open de France Counter Strike… Du mercredi 28 octobre au dimanche 1er novembre, la Paris Games Week, le plus important salon français consacré au jeu vidéo, accueille une dizaine de compétitions d’e-sport, auxquelles participeront, entre autres, des joueurs professionnels. Car le sport électronique se développe et se professionnalise considérablement depuis quelques années : certaines compétitions sont désormais dotées de millions de dollars de prix et les meilleurs joueurs sont devenus de véritables stars suivies par des centaines de milliers de fans. Lire aussi La Paris Games Week se prépare à une édition historique. L’Equipe Explore - Génération esport. La nuit a finalement envahi la capitale allemande lorsque 150 journalistes, la moitié venue d'Asie, s'entassent dans la salle de presse de la Mercedes-Benz Arena.

L’Equipe Explore - Génération esport

Entre deux épais rideaux noirs, sur une estrade improvisée, cinq jeunes hommes de 19 à 24 ans leur font face. Faker est leur leader. La nature des médias qui s'intéressent à l'esport a, elle aussi, évolué. ESPN diffuse des compétitions depuis le printemps 2014 ; Marca, Kicker et TheScore ont des sections dédiées sur leurs sites Internet ; et la BBC a couvert mi-octobre, via BBC Three, les quarts de finale des Mondiaux de League of Legends.

eSport - WarLegend.net - Actus, guides, et Web TV pour Gamers. Toute l'actualité du sport électronique au quotidien - Esportactu.fr. Sport électronique. Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre.

Sport électronique

L'essor de l'e-sport commence à la fin des années 1980 avec les premiers jeux en réseau multijoueurs et sur internet ; les meilleurs acteurs mondiaux du sport électronique se rencontrent lors de tournois tels que l'Electronic Sports World Cup (ESWC), la Major League Gaming (MLG), la Cyberathlete Professional League (CPL) ou encore l'Evolution Championship Series (EVO). Le sport électronique à haut niveau est souvent financé par les sponsors et par les revenus générés par la diffusion en streaming. eSports still waiting for its big "Supercell moment" Editor's Note: This is one in a series of year-end content to be published daily leading up to Christmas that includes analysis, opinion and insights into the biggest news and trends of 2015. 2015 has been an incredibly busy year for eSports: we have seen continued strong growth in its fundamentals; new records in viewing numbers, attendance and prizes; the entrance of new players and sponsors; and a growing consensus over the need for greater professionalisation and regulation.

eSports still waiting for its big "Supercell moment"

This article sets out some of the most interesting and important eSports stories of 2015 and gives our thoughts on the great experiments that will underlie developments in 2016. Starcarft 2. Ultra Street fighter 4. Millenium Portail - Millenium l'actualité sur World of Warcraft, Starcraft 2, League of Legends, Diablo 3, Jeux Consoles. Counter-Strike Global Offensive. Gamers Assembly. Dote Night: BTS and joinDOTA On Fixing Match-Fixing. By Philippa Warr on October 29th, 2014 at 9:00 pm.

Dote Night: BTS and joinDOTA On Fixing Match-Fixing

Part of a miscellany of serious thoughts, animal gifs, and anecdotage from the realm of MOBAs/hero brawlers/lane-pushers/ARTS/tactical wizard-em-ups. One day Pip might even tell you the story of how she bumped into Na’Vi’s Dendi at a dessert buffet cart. Last week I went into detail about the match-fixing scandal which affected three teams from the South East Asia region. For this week’s Dote Night I’ve been in touch with David ‘GoDz’ Parker of Beyond The Summit (BTS) whose tournament was affected by one of the teams, and with Dennis ‘HolyMaster’ Schumacher, who’s responsible for the joinDOTA organisation’s tournaments. I wanted to talk to them about how eSports organisations handle match-fixing allegations as well as why doing so is important. Street Fighter V. League Of Legends. Dota 2. DreamHack France.

Vice documentary. Gaming as a Sport. Trackmania. Hearthstone. The eSport Academy - Compétences tu acquerras ; Maîtrise tu auras ; Légende tu deviendras. EA FIFA. Team Vitality. Pro Evolution Soccer. SPELA MODIGT // PLAY BRAVELY - Fnatic and Devilwalk at Dreamhack Winter 2013. France-esports.org. Doublelift: The Future. Dote Night: Dota 322. By Philippa Warr on October 22nd, 2014 at 9:00 pm.

Dote Night: Dota 322

Part of a miscellany of serious thoughts, animal gifs, and anecdotage from the realm of MOBAs/hero brawlers/lane-pushers/ARTS/tactical wizard-em-ups. One day Pip might even tell you the story of how she bumped into Na’Vi’s Dendi at a dessert buffet cart. If you’ve been keeping an eye on the Dota 2 community this past week you’ve probably seen the number 322 popping up repeatedly. “But why is everyone so interested in a Crystal Palace bus route?”

You probably asked yourself. Accueil - Lyon e-Sport - Production et co-production d’événements - Lyon e-Sport #8 - Les 6, 7 et 8 Février 2015! Team-LDLC.com - Actualité E-sport et accessoires gaming. The next multibillion dollar tech trend from Asia: E-sports. Gaming execs:Join 180 select leaders from King, Glu, Rovio, Unity, Facebook, and more to plan your path to global domination in 2015.

The next multibillion dollar tech trend from Asia: E-sports

GamesBeat Summit is invite-only -- apply here. Ticket prices increase on April 3rd! Watch 10,000 League of Legends Games in 30 Seconds. In League of Legends, one of the world's most popular video games, two teams of five players fight for control of a square battlefield. While each match is complex, the same patterns emerge over time. More Below Advertisement. Major League Gaming. S.E.L.L, Syndicat des éditeurs de logiciels de loisirs. GamesTM - Official Website.

Professional competitive gaming is at risk of imploding. What problems do the market leaders face as it prepares to go mainstream? Behind the spectacle and the storylines, claims of match-fixing, doping, cheating, harassment and contractual corruption are casting a long shadow over the burgeoning professional competitive gaming scene.

Competitive gaming is fast becoming one of the biggest spectator sports in the world, with the market expected to be worth $1.1 billion by the end of the 2019. It’s a big entertainment business venture on the verge of a mainstream breakthrough, but it’s riddled with issues. Earlier this year, Riot outright banned three teams from its League Of Legends Championship Series (LCS), putting the careers of over 15 young players in jeopardy after their respective organisations had their integrity called into question. Actualités & Vidéos Esports. How To Watch Dota 2: A Primer for The International. The Past, Present and Future for League of Legends Esports.

Newzoo eSports Conference Report Final.