background preloader

Donnée

Facebook Twitter

Finance folle : aux USA, les robots traders vont devoir sortir de l’ombre. Un trader à la Bourse de New York, le 11 mars 2015 - SPENCER PLATT/GETTY IMAGES NORTH AMERICA/AFP C’est l’histoire d’un robot mal réglé qui a fait vaciller la planète, le 6 mai 2010.

Finance folle : aux USA, les robots traders vont devoir sortir de l’ombre

A partir de 14h43, le Dow Jones – principal indice boursier américain – a ce jour-là chuté en quelques minutes de 9,2%. Une dégringolade d’une rapidité inédite dans la longue histoire des krachs boursiers, due à l’emballement de logiciels de trading à haute fréquence (HFT). Oui, Internet est un « bien public » Editorial du « Monde » Au-delà de ses arcanes techniques et de ses enjeux financiers colossaux, c’est une décision éminemment politique que vient de prendre la Federal Communications Commission (FCC), l’organisme de régulation des télécommunications – et donc de l’Internet – aux Etats-Unis.

Oui, Internet est un « bien public »

En outre, compte tenu du poids des géants américains de l’économie numérique, c’est une décision qui va directement influencer, en Europe et dans le monde, les règles du jeu entre fournisseurs d’accès, fournisseurs de contenus et de services, et citoyens-consommateurs du Net. La bataille économique, politique et judiciaire faisait rage outre-Atlantique depuis des mois, des années même. Et l’Europe ? La décision adoptée, le 26 février, par le régulateur fédéral américain leur a donné raison.

Cette décision va dans le bon sens. Elle n’en aura pas moins une portée hautement symbolique. L’art du chantier. Ainsi peut-on entendre des ouvriers, un chef d’équipe, des artistes, des architectes, un chercheur et l’ancien maire, Pierre Gosnat – aujourd’hui décédé.

L’art du chantier

Les « voix » du chantier juxtaposées montrent que le processus est complexe, pluriel ; les actions se succèdent et se complètent sans que les personnes soient en capacité de percevoir le travail réalisé en amont ou en aval. Le webdoc donne aussi à voir ce travail : des grues en action, le coulage d’une dalle de béton, la démolition d’un bâtiment ; autant de processus habituellement invisibles pour les futurs utilisateurs des espaces créés.

Shankland se définit comme un « professionnel du chantier » : son intervention artistique dans un processus parallèle (l’Atelier) mais intégré au chantier général et suivant sa temporalité permet d’interroger la fabrique urbaine et d’y associer le public. [Cliquez sur l’image pour accéder au webdoc] Crazy iPhone rig shows how Chinese workers manipulate App Store rankings. An app manipulation farm sounds like someplace developers would go for a weekend retreat, complete with chiropractor sessions.

Crazy iPhone rig shows how Chinese workers manipulate App Store rankings

In fact — according to a photo which has gone viral on social media in China — it’s a place where devs can pay for their apps’ download numbers to be artificially inflated. Why would anyone want to do this? Simply put: because more downloads (perhaps accompanied by positive reviews) enhances apps’ chart position, thereby raising their discoverability level, and hopefully prompting people to download them. The photo in question appears to show a worker at one such place, sitting in front of what look like around 100 iPhone 5c units.

Le Studio. La main du fablab. L’importance prise par les fablab dans le récit médiatique des technologies peut être analysée comme le symptôme d’une profonde tendance de notre époque : le métaoutil, lui-même hérité du concept de médium développé par Greenberg.

La main du fablab

Derrière le fablab s’exprime la puissance d’un outil d’outils, c’est-à-dire d’un outil dépassant une fonction particulière, pour les distribuer sur des outils fabriqués. En ce sens le fablab fabrique des instruments sans être lui-même une technique dans le même sens que ce qu’il produit, mais il est de surcroît un ordinateur analogique. The Perils of Post-Internet Art - Magazine. A photo from DIS's online project "Competing Images: Art vs.

The Perils of Post-Internet Art - Magazine

Pirate Box. What Google Knows About You. When you use Google, you are making a deal.

What Google Knows About You

You get to use Gmail and search and YouTube and Google Maps for free and in exchange, you agree to share information about yourself. Google gets to sell that information to advertisers. The more Google knows about you, the more it can match you to an advertiser who thinks you are an ideal customer. Advertisers are willing to pay more for ads served to ideal potential customers. For instance, airlines want to target people who love to travel. Google uses a lot of methods to learn about you. By visiting a site called "Ads Settings" you can see what Google knows about you. It's not that easy to find Ads Settings. Then click on "Account history".

Remembering Hedy Lamarr, the Hollywood Star Who Helped Make Wi-Fi. Brief history of programming languages. I was having lunch with a friend, and he asked me a question I should know the answer to, and only knew partially: what’s the history of modern programming languages?

Brief history of programming languages

How did we get here? I told him about machine language, how people wanted to make it easier and came up with progressively more abstract languages that are still then eventually translated into 0s and 1s. But—by chance I was watching Crockford on JavaScript, and he started with telling the actual story—although focusing on JavaScript and the languages it was influenced by—and it’s way more interesting. Punched cards Everything started with punched cards—which are simple pieces of paper with holes in them (pictures down below). Invention. Enter The Binary Worlds of Anonymous Generative Coder LoremIpsum-404. One of the many splendid things about digital art is the role anonymity can play in its transmission.

Enter The Binary Worlds of Anonymous Generative Coder LoremIpsum-404

The idea that the artist could be just about anyone is often just as thrilling as the work itself. This is the very antithesis of the art world conceit that artists are brands, and that works are just parts of a collector's investment portfolio. Dextro, one of the pioneers of Internet and generative art, has been anonymous since the mid-'90s, and it's not as if it's hurt him. The aptly-named French artist LoremIpsum-404 seems to be deftly following in Dextro's footsteps, staking out digital vistas with code-based art.

In our email correspondence, LoremIpsum-404 seems to have a real name, Flo Arrieu, but this could be a bit of clever misdirection. “Online, we are a heterogeneous continuous flow of permanent production,” LoremIpsum-404 told The Creators Project. Données. Preliminary declaration of the digital human rights. Apple and Facebook just got darker: freezing female employees' eggs is anything but kind. Now, two of the American tech giants, Apple and Facebook, are pushing the boundaries of company culture once again: they will pay for female employees to freeze their eggs.

Apple and Facebook just got darker: freezing female employees' eggs is anything but kind

There won’t be facilities on site in offices, well not yet. No, these corporate behemoths are willing to put up £12,000 towards the cost of the whole experience in order to allow women to focus on their careers. A shot from Emma's tour around the former Facebook HQ in 2011 A lot will be written and said in the next 24 hours as people get their heads around this bold move. Because bold it is. But I’m not going to advance those positions in this article because, while I applaud innovation – and this is arguably one of the most brilliant interventions into levelling the gender playing field at work – I think this policy smacks of something far more sinister.

The corporate sponsoring of women's eggs is off As a 29-year old newly married woman, I can relate. Apple und Facebook: Ein Hoch auf die Produktivität. Erst der Job, dann die Kinder: Der Vorstoß für Social Freezing zeigt, wie hart im Silicon Valley um Talente gekämpft wird. Und dass die Arbeit über allem steht. Speichern Drucken. Arts Numériques ARTS² Expositions virtuelles. Avec le projet Mundaneum, Paul Otlet et Henri La Fontaine avaient pour objectifs de collecter et partager l'ensemble des connaissances du monde.

A l'heure d'Internet et du web 2.0, le Mundaneum poursuit l'idéal de ses fondateurs et vous propose de découvrir ces expositions virtuelles thématiques ! L'expo en ligne est très bien, j'aime beaucoup le ton ! Des livres, des lecteurs, des lectures. Août 26th, 2014 Posted in Design, Interactivité, publication électronique Anne Mangen, chercheuse de l’université de Stavanger, a mené une expérience pour évaluer la manière dont un lecteur appréhende un texte lu sur support papier, comparativement à la manière dont est reçu le même texte lu sur liseuse Kindle. Chaque sujet devait lire la même nouvelle de vingt-huit pages puis répondre à des questions sur différents aspects du texte : personnages, intrigue, lieux, objets. Pau Waelder: art critic, curator and researcher.

Patch n°11 / Mars 2010 by Le manège.mons/CECN. Emmanuel Mahe les pratiqueurs. Après le livre. Data Is Beautiful is a hidden gem for gorgeous data visualizations. Data visualization is one of the most delightful trends in media. It’s perfect for skimming and can turn a boring economic analysis into a work of art. Many practitioners are looking for inspiration in this quickly evolving field. A (relatively) new Reddit, DataIsBeautiful, aims to collect the best of the Web in a daily rounded up of gorgeous data visualizations. Lately, this Reddit community has really picked up steam and is unearthing the best ways to visualization thought-provoking and topical stories. History This smoke trail of ship-log entries from the 18th and 19th century is a wonderful retelling of history through exploration.

Partisanship. Atelier_Bnpparibas_Nouvelles_generations_et_culture_numerique_def_FR.pdf. FORUM D’AVIGNON @PARIS. Premier forum culturel 100% DATA Vendredi 19 SEPTEMBRE 2014 Au Conseil économique social et environnemental en partenariat avec. Issue7_ver2_Beyond the Museum Walls Kopie. Drucker-Johanna-SpecLab-Digital-Aesthetics-and-Projects-Speculative-Computing. Krajewski, Markus; Krapp, Peter - Paper Machines. About Cards & Catalogs, 1548-1929. Une troisième biographie de Paul Otlet à paraître aux Etats-Unis. Il y a tout juste 70 ans disparaissait Paul Otlet (1868-1944). Faclab, le FabLab de l'Université de Cergy-Pontoise, à Gennevilliers. Makers - la nouvelle révolution industrielle ? Atelier de fabrication numérique collectif et collaboratif.

TERMINUS NET ART : webzinemaker. Knjiga-datasthetics. 1210.7439. Vers une physique de l’information. Par Rémi Sussan le 13/06/14 | 2 commentaires | 218 lectures | Impression. Livres numériques- ebook - epub.