background preloader

Brexit

Facebook Twitter

These images show how quickly @Jeremy_Hunt bankrupted healthcare in England #SaveOurNHS RT. Amazing Guardian comment on the poisoned chalice of #Brexit. InFacts Brexit press has repeatedly run distorted migrant stories - InFacts. The Daily Mail, Mail Online, Express, Telegraph and Sun have published so many false stories about migrants during the referendum campaign that it looks like they don’t care to give voters the truth about this most emotive of topics. There have been inaccurate stories about the number of EU migrants coming to Britain, distorted articles about the impact of migrants on the NHS, false pieces saying a US spy chief warned open borders let ISIL into Britain and many other misleading articles.

Below are some of the most egregious. Migrant flows 1. The Daily Telegraph, 13 May 2016 The Telegraph added five years’ worth of short-term EU visitors to the Office of National Statistics (ONS) estimate of long-term migrants. 2. Daily Mail, June 16, front-page splash The Daily Mail detailed a Metropolitan police operation which found a group of migrants stowing away in the back of a lorry. 3. Express, March 8, front page splash Migrant impact on jobs, NHS and schools 4. The Sun, May 19, front page splash 5. InFacts How Brexit press changed tune straight after vote - InFacts. Eurosceptic newspapers pumped out misleading Brexit stories throughout the referendum. Now they are writing about the dangers ahead and often saying things they had disputed during the campaign – without so much as blinking an eye.

Balanced economic reporting from the Express As the stock market took another hit on Monday, the Express published an uncharacteristically impartial article headlined: “How has Brexit affected the pound?” “Analysts expect months of economic and political turmoil,” the Express reported – seamlessly transforming “Project Fear” into Project Reality. The Express doesn’t make the long-term outlook seem great either. Sun suddenly worried about travel rights The day after the vote, The Sun asked what will happen to our EU passports, warning: “UK citizens will soon lose the right to live and work in EU nations following the historic vote for Brexit.” Telegraph suggests EU will “treat Britain like Greece” Click here to get the newsletter Edited by Hugo Dixon. Schaamteloos: How Brexit press changed tune straight after vote. Je moet het niet willen maar referendum over verbod stemmingmakerij leugenkranten zou verfrissend zijn. Toch? Inequality not personalities drove Britain to Brexit.

LONDON — Brexit delivered a political earthquake, the tremors of which will be felt for generations. Within only a matter of days Britain voted to end its membership of the European Union, saw its currency slump to a 31-year low, watched the prime minister resign, revived an old constitutional crisis in Scotland and triggered a new one in Northern Ireland, and looked on as the main opposition Labour Party spiraled into a full-blown crisis. As one journalist quipped the day after the referendum: “It’s been a rather strange day. The prime minister has resigned and it’s only our third most important story.” How could Euroskeptics — who had been consistently underestimated — defeat the Remain camp by nearly 4 percentage points or 1.3 million votes? It would be a mistake to view this as primarily a judgment on Britain’s relationship with Europe or a simplistic verdict on the preceding referendum campaign. The Remain camp should have made a positive case for Britain’s EU membership.

Brits politicoloog Goodwin: Inequality not personalities drove Britain to Brexit. Mee eens. Vijf dagen na de Brexit. Een overzicht in NRC-artikelen. Europa blundert met Brexit – Publieke Tribune. Europa staat op het punt zijn zoveelste politieke blunder te maken. De EU denkt dat als ze Brexit nou maar flink pijnlijk maken, ze kunnen voorkomen dat andere landen ook weglopen. Dat is gebaseerd op een volledige misrekening over wat het anti-EU kamp drijft. Financiële argumenten deden niets om de brexiteers tegen te houden, en ze zullen niks doen om Wilders tegen te houden. Er heerst in Europa een enorm misverstand over Brexit. Iedereen schijnt te denken dat het komt door overmoedige Britten, die terugverlangen naar de tijd dat ze een wereldmacht waren. Dat was het uitgangspunt van alle commentaren in Nederland: van dit bitter slechte stuk in Joop (door een oud-Kamerlid nog wel!) Tot Joris Luyendijk, die de schuld legt bij een ‘lost empire complex’.

Punt is: sindsdien is er een en ander veranderd. Vernedering Nee: Engeland is in de afgelopen honderd jaar zo vaak door het slijk gehaald dat werkelijk niemand in dit land meer gelooft dat het ooit nog iets zal voorstellen. Hoe dan wel? Wat betekent de brexit voor onze economie? | Nieuwsuur. Full Claire Underwood/Lady Macbeth email to Michael Gove from his wife. Tonight on @Channel4News @alextomo speaks to @geertwilderspvv about #Brexit, why he favours #Nexit #c4news. Nanette van der Laan on Twitter: "Tonight on @Channel4News @alextomo speaks to @geertwilderspvv about #Brexit, why he favours #Nexit #c4news. Verwijderde tweet van Geert Wilders (pvv) - Politwoops. Geert Wilders (pvv) retweette @NanettevdLaan : RT @NanettevdLaan: Tonight on @Channel4News @alextomo speaks to @geertwilderspvv about #Brexit, why he favours #Nexit #c4news Geert Wilders ongeveer één uur geleden verwijderd na ongeveer één uur, was geplaatst met Twitter for iPad reply retweet vertaal Een Open State project.

Verwijderde tweet van Geert Wilders (pvv) - Politwoops. Geert Wilders (pvv) retweette @NanettevdLaan : RT @NanettevdLaan: Tonight on @Channel4News @alextomo speaks to @geertwilderspvv about #Brexit, why he favours #Nexit #c4news Geert Wilders ongeveer één uur geleden verwijderd na ongeveer één uur, was geplaatst met Twitter for iPad reply retweet vertaal Een Open State project. DT Geert Wilders: RT Nanette van der Laan: Tonight on Channel 4 News alex thomson speaks to Geert ... The truth behind the Labour coup, when it really began and who manufactured it (EXCLUSIVE) An exclusive investigation by The Canary can reveal that the current Labour ‘coup’ being instigated against Jeremy Corbyn appears to have been orchestrated by a PR company where Tony Blair’s arch spin-doctor, Alastair Campbell, is a senior advisor.

He sits alongside several other figures, all of whom have direct links to the centre-right of the Labour party, and the Fabians at Portland Communications. Portland Communications is a political consultancy and public relations agency set up in 2001 by Tim Allan, a former adviser to Tony Blair and director of communications at BSkyB. The firm works globally on campaigns for numerous companies, institutions and governments, and describes its activities by saying: we help our clients find their way through this new faster, noisier and contested landscape.

We design and deliver communications strategies – and are trusted by some of the highest profile organisations, governments and individuals in the world. it’s your fault! As The Canary said: The truth behind the Labour coup, when it really began and who manufactured it (EXCLUSIVE) | The Canary. An exclusive investigation by The Canary can reveal that the current Labour ‘coup’ being instigated against Jeremy Corbyn appears to have been orchestrated by a PR company where Tony Blair’s arch spin-doctor, Alastair Campbell, is a senior advisor. He sits alongside several other figures, all of whom have direct links to the centre-right of the Labour party, and the Fabians at Portland Communications. Portland Communications is a political consultancy and public relations agency set up in 2001 by Tim Allan, a former adviser to Tony Blair and director of communications at BSkyB.

The firm works globally on campaigns for numerous companies, institutions and governments, and describes its activities by saying: we help our clients find their way through this new faster, noisier and contested landscape. We design and deliver communications strategies – and are trusted by some of the highest profile organisations, governments and individuals in the world. it’s your fault! As The Canary said: The truth behind the Labour coup, when it really began and who manufactured it (EXCLUSIVE) | The Canary. City of London activates emergency forcefield. Labour plotters just admitted what everyone else has known since the coup began. Following a riotous couple of weeks within the Labour party, fraught with resignations and rebellions against the party leader, cold hard reality has seemingly finally sunk in.

Those wishing to depose Jeremy Corbyn have realised, and admitted, that the outlook is “grim” and that Corbyn “isn’t going anywhere”. Labour MPs, speaking anonymously, revealed their newfound understanding to The Telegraph on 6 July. The ackowledgement followed meetings involving Deputy Leader Tom Watson, Corbyn, and Unite General Secretary Len McCluskey, aimed at resolving the conflict within the Parliamentary Labour Party (PLP). The PLP, or namely 172 MPs within it, began its coup against Corbyn in earnest on 25 June, although the plan had been in place for many months. Its aim was to force the Labour leader to resign by organising a vote of no confidence in him. However, Corbyn refused to step down, urging the PLP: to respect the democracy of our party and the views of Labour’s membership As Corbyn himself notes: Nigel Farage, Who Spurred ‘Brexit,’ Resigns as Head of U.K. Independence Party. Even within UKIP, Mr. Farage was not universally loved. Internal critics complained of an inability to delegate, and his rivalry with the more cerebral Douglas Carswell, UKIP’s only member of Britain’s Parliament, developed into guerrilla warfare.

On Monday, Mr. Carswell greeted Mr. Mr. Opponents frequently accused him of racism and xenophobia, most recently just before the referendum when he unveiled a poster depicting refugees at the Croatian border under the slogan “Breaking Point.” The vote to quit the bloc was an enormous and unexpected victory for Mr. WHAT IS 'BREXIT'? As they mocked him, he responded: “Isn’t it funny? “You as a political project are in denial. But his claim to be an anti-establishment figure was never convincing. In a 2010 memoir, “Fighting Bull” (updated in paperback as “Flying Free”), he described his years of making money during the day and drinking hard at night, and his various adventures with women, marriage and divorce.

Mr. In 1999, Mr. Mr. By then Mr. Farage employed his wife as assistant has acknowledged expense & allowance claims of $3million, from EuroParliament. How remain failed: the inside story of a doomed campaign | Rafael Behr | Politics | The Guardian. Media coverage of the EU Referendum (report 5) - Centre for Research in Communication and Culture.

| David Deacon | Media coverage of the referendum principally focused on (a) the drama and dynamics of the campaign, (b) the economic implications of leaving the EU and (c) immigration and border controls.This narrow issue agenda was consistently evident in TV news, pro-Remain newspapers and pro-Leave newspapers. Economic news exceeded coverage of immigration for all but one sample week. However, in the last days of campaigning the gap between them narrowed. Many issues that have received considerable media attention following the referendum, received negligible coverage before the vote. The dominance of Conservative party representatives, which we noted in our first report, was sustained throughout. Despite concerns expressed at the start of the campaign, the Referendum was largely a ‘he said-he said’ contest.

National press coverage was highly polarised, with pro-IN papers emphasising pro-IN campaigners and arguments, and pro-OUT papers emphasising pro-OUT equivalents. Introduction. Did the Mail and Sun help swing the UK towards Brexit? | Media. Was it the Sun wot won it? In a text less than an hour after the victory for leave was declared, editor Tony Gallagher told the Guardian: “So much for the waning power of the print media.” The Sun, which came out last week with a union jack-draped front cover urging its readers to “BeLeave in Britain” and at 6am on Friday published “See EU later”, did not rise against the EU alone. British newspapers were overwhelmingly in favour of Brexit, with the Mail, Telegraph, Express and Star accounting for four times as many readers and anti-EU stories as their pro-remain rivals. “If you believe in Britain, vote leave,” urged the Mail on Wednesday, lambasting the “lies” and “greedy elites” of a “broken, dying Europe” on its front page. Such headlines were not just the hallmark of an increasingly bitter referendum campaign – with its relentless focus on anti-immigration stories – but came after years of anti-EU reporting in most of the British press.

Who Is to Blame for Brexit’s Appeal? British Newspapers. LONDON — No one should be surprised that could vote to leave the on Thursday. For decades, British newspapers have offered their readers an endless stream of biased, misleading and downright fallacious stories about Brussels. And the journalist who helped set the tone — long before he became the mayor of London or the face of the pro-Brexit campaign — was .

I know this because I was appointed Brussels correspondent for The Times of London in 1999, a few years after Mr. Johnson reported from there for another London newspaper, The Telegraph. I had to live with the consequences. Mr. Johnson, fired from The Times in 1988 for fabricating a quotation, made his name in Brussels not with honest reporting but with extreme euroskepticism, tirelessly attacking, mocking and denigrating the European Union. Mr. Photo British newspapers’ portrayal of the European Union in the lead-up to the referendum on June 23 has likewise been negative.

It is often said that newspapers no longer matter. Is Brexit de schuld van de media? - StukRoodVlees. In de week na het Brexit referendum wordt de éne verklaring na de andere gegeven voor de toch onverwachte uitslag. Ook de rol van de media, en dan in het bijzonder van de ‘tabloidpress’ wordt uitvoerig belicht (zie bijvoorbeeld hier en hier). De vraag is dan met name in hoeverre de grote koppen in chocoladeletters in the Sun (‘BeLeave in Britain’) en Daily Express (‘Britain has “too many migrants”’) hebben bijgedragen aan het succes van de ‘Leave’-campagne.

Meer in zijn algemeenheid wordt de Britse journalistiek verweten jarenlang een hetze tegen de Europese Unie gevoerd te hebben, waardoor de gemiddelde Brit een totaal verwrongen beeld van de EU en haar instituties heeft gekregen. Inhoud Om iets te kunnen zeggen over de mogelijke effecten van mediaberichtgeving moet eerst de inhoud van het nieuws in kaart worden gebracht. Effecten Voor en na. Tegenvaller #brexit #NigelFarage #BorisJohnson @DeGroene. Chiplot-rapport is spijkerhard voor Blair, maar dankzij verschijning in Brexit-tijd komt hij er mee weg @destandaard. UK involvement in Iraq wasn't only because of Blair. The establishment, media, politics & intelligence is implicated. Brexit en de verdeeldheid van het Britse Old Boys netwerk.