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Serious Flash

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How to make a 2d Platform Game – part 1. Hello, and welcome back to my blog! Its been a long time coming, but finally I’ve managed to get some time to work on the blog again… In this first instalment of a series blog articles, I’m going to be explaining step by step how you make this 2d platform game: Click the game to give it focus… Apologies for the programmer art, and my level design (not my best qualities!) The language is actionscript 3.0, but the techniques are applicable to all languages. Inspiration As a kid I always used to love playing The Newzealand Story and Rainbow Islands by Taito The NewZealand Story Rainbow Islands And of late my love of platformers was rekindled by this awesome work in progress Generic: So I decided to write about the process of making one – you’ll see influences from all three of these games in my bad graphics!

The background Background Tile Mid-ground tile Notice how the tiles are different sizes? Tiles follow camera Gromit lays down the track just in time Figure 1 So what’s going on in the above code? XKlibur — Blog & Design Bunker. Desarrollo de videojuegos: Entrevista a Xklibur. En esta oportunidad pude entrevistar a la genial Xklibur acerca del desarrollo de videojuegos, los procesos y dificultades, así como también lo que significa abordar un videojuego desde lo creativo, la lógica misma, la temática y planificación completa del mismo.

Espero que lo disfruten! ¿Cómo comenzaste a crear videojuegos? Desde que mis padres me regalaron un Nintendo surgió mi irracional deseo de desarrollar videojuegos. Este deseo fue creciendo a lo largo de los años junto con horas de juegos en otras consolas y plataformas, combinado con mi pasión por el dibujo. Así, aunque no estudié una carrera relacionada con la computación o el dibujo, el deseo de desarrollar videojuegos perduró. Mi primer videojuego fue un RPG realizado con RPG Maker, una aplicación con la que puedes desarrollar un videojuego de ese género sin muchos conocimientos. Pero no me gustó, sentía que no había hecho casi nada…porque en efecto así había sido, sólo los diálogos eran de mi invención. NagiQ. Flash Game Dojo: Getting Started. Code. We love to publish source code and tutorials and you’ll find plenty of them on this site.

We’ve split them into 4 main sections: HTML5 Game Development We spend each and every day coding HTML5 games for clients big and small, so naturally we're building up a collection of tutorials and articles around this subject: Flixel Power Tools Flixel is a powerful game framework for AS3. Flash Game Dev Tips The Flash Game Dev Tips are a series of articles about game development in Flash. ActionScript 3 Everything related to ActionScript3 can be found here. Flixel a flash game library and coding community - Homepage.