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UXPin: UX Design & Wireframing Tools As Beautiful As Your Work. Ergophile - Ergonomie Web & Mobile. MindMup - Creation Arborescences. This operation requires a valid MindMup Gold License. Export, save and embed larger maps using MindMup Gold. We have sent a temporary access code to your e-mail. Please wait, your license is being restored We could not find that email or username. If you are a new user select I want to sign up, or go Back to provide a different email. Please wait, sending the access code to your e-mail The code you entered was rejected. If you think this is an error, please email us at contact@mindmup.com This operation is not authorised under your current MindMup Gold License. Click on Log Out to change the active license in this browser or Renew to extend the current license. If you think that this is an error, please send us an e-mail at contact@mindmup.com and include your current license.

This license is invalid or expired Click on Log Out to change the active license in this browser. This license server is unavailable at the moment. A subscription has not been purchased for this license. JustMind - Creation Wireframes Interactifs. Article - Tri de cartes & Ergonomie web. Introduction L'architecture de l'information est le fondement de la structure d'une application. Pour optimiser cette architecture, plusieurs méthodes sont utilisées. Cet article décrit l'une d'entre elles, le tri de cartes.

Nous détaillerons les caractéristiques des différents types de tris, le déroulement classique d'une session de tri, ainsi que le rapport entre les caractéristiques de la méthode et les besoins et contraintes de l'ergonomie web. Cet article sera volontairement orienté vers le domaine web, car c'est celui dans lequel nous disposons du plus d'exemples concrets. 1. 1.1.

Il est essentiel de travailler sur l'organisation des contenus lorsque l'on conçoit une interface informatique. Travailler sur l'architecture de l'information d'un système informatisé, c'est réfléchir aux endroits où l'on va placer les contenus et à leurs appellations, afin que l'utilisateur soit susceptible de les retrouver facilement. 1.2.

ETAPE 1. Etape 1 d'un tri de cartes. ETAPE 2. ETAPE 3. ETAPE 4. Video - Test D'Utilisabilite.