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UML

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USE CASE

RELAZIONI. OBJECT. CLASS. ACTIVITY. Allen Holub's UML Reference Card. Collaboration (renamed "Communication" in UML2) Diagrams are an alternative presentation of a sequence diagram. They tend to be more compact, but harder to read, than the equivalent sequence diagrams. The example at left is identical in meaning to the Sequence-Diagram example at the end of the previous section. (It represents the same objects and message flow.) The boxes are objects. The object name typically goes inside the box, but can go outside the box when different collaborators refer to it by different names. Use the following qualifiers on names: Usually, the instance name (or reference through which the instance is accessed) is the same as the role the instance plays in the collaboration. Messages that flow from one object to another are drawn next to the line, with an arrow indicating direction.

Guards are specified using the "Object Constraint Language," a pseudo-code that's part of the UML specification. Applicazioni Web: PHP e UML | Articoli Php | Php.HTML.it. Flussi di navigazione Con “flussi di navigazione”, intendiamo l’insieme di tutti i percorsi consentiti che ci permetteranno di arrivare a una data schermata. L’immagine in basso, mostra i percorsi legali che conducono alla schermata di conferma della prenotazione. Il progettista potrà decidere il livello di astrazione che tale diagramma deve raggiungere, più alto è il livello di astrazione maggiore sarà la facilità con cui riconosceremo i percorsi. Figura 4: I possibili percorsi che conducono alla schermata ConfermaPrenotazione In questo caso abbiamo due modi per raggiungere la schermata ConfermaPrenotazione, la prima comperando un pacchetto last minute tra quelli forniti, la seconda effettuando la prenotazione mentre guardiamo i dettagli delle varie camere. Input utente Per rappresentare un form HTML estenderemo la classe interessata con lo stereotipo «input form».

Figura 5: Form rappresentato con una classe associazione. Elementi UML. I diagrammi di caso d'uso descrivono le relazioni e le dipendenze tra un gruppo di Casi d'uso e gli attori partecipanti al processo. È importante notare che i diagrammi di caso d'uso non sono adatti a rappresentare la progettazione, e non possono descrivere le parti interne di un sistema. I diagrammi di caso d'uso servono a facilitare la comunicazione con gli utenti futuri del sistema e con il cliente, e sono particolarmente utili a determinare le funzionalità necessarie che il sistema deve avere. I diagrammi di caso d'uso dicono cosa deve fare il sistema, ma non specificano come si deve fare (e non possono). Un Caso d'uso descrive, dal punto di vista degli attori, un gruppo di attività in un sistema che produce un risultato concreto e tangibile.

I casi d'uso sono descrizioni delle interazioni tipiche tra gli utenti di un sistema e il sistema stesso. Lavorando con i casi d'uso, è importante ricordare alcune semplici regole: I casi d'uso possono anche avere relazioni con altri casi d'uso. Guida UML | Guide Programmazione | Programmazione.HTML.it. UML permette, tramite l'utilizzo di modelli visuali, di analizzare, descrivere, specificare e documentare un sistema software anche complesso 1. Premessa Finalità e conoscenze necessarie alla base della guida a UML Le basi del linguaggio UML 2.

Il RAD 6. L’applicazione pratica dell’UML 12. Class Diagram 14. Use Case Diagram 21. State Diagrams 25. Sequence Diagrams 28. Collaboration Diagrams 32. Activity Diagrams 35. I Diagrammi per software e hardware 37. Component Diagrams 38. Deployment Diagrams 40. Appendici 42. Se vuoi aggiornamenti su Guida UML inserisci la tua e-mail nel box qui sotto: IBM WebSphere Help System. PHP Help Tutorial: OO PHP Part 3: UML, Classes and Relations.

Preface Welcome to part 3 of this series. There are many design theories, documented practices and paradigms. Before attempting to dive into any of those, it’s wise to have knowledge of a common way to communicate programming structures. UML provides an industry standard to do so. There are many types of structures than can be communicated, and UML provides a standard for many of them. However in this article I will focus on one particular type of diagrams, class diagrams. For this tutorial I recommend having a UML editor to experiment with recreating the given examples. This tutorial will allow you to better understand class relations, and the diagrams I will be using in the future tutorials, starting with some common Design Patterns in the next article. Index 1. 1. 1.1 What are class diagrams? Class diagrams are representations of entities and their relations.

These are all static entities. 1.2 Class Diagrams: OOA versus OOD Three perspectives have been defined to look at Class Diagrams: 2. The Entity-Control-Boundary Pattern. The Entity-Control-Boundary Pattern The Entity-Control-Boundary Pattern (ECB) is a variation of the Model-View-Controller Pattern. Entity, Control, and Boundary are class stereotypes, but UML has some special icons to represent them: Here's the same diagram without the special icons: Entities are objects representing system data: Customer, Transaction, Cart, etc. Boundaries are objects that interface with system actors: user interfaces, gateways, proxies, etc. Controllers are objects that mediate between boundaries and entities. ATM Example The Hexagonal Architecture Pattern (aka Ports & Adapters) The Hexagonal Architecture partitions objects into one of three nested hexagons: Entities in the inner hexagon, controllers in the middle hexagon, boundaries in the outer hexagon, and actors outside of the outer hexagon: Actors interact with boundary objects.

Boundary objects issue commands to controller objects. Controllers then update entities. Mapping to MVC 1. 2. The Use Case Controller Pattern. The UML Class Diagram: Part 1. A Few Terms Related to Class Diagrams There ar a few terms that can be used to annotate class diagrams. You should be familiar with them: Responsibility of a class: It is the statement defining what the class is expected to provide.Stereotypes: It is an extension of the existing UML elements; it allows you to define new elements modeled on the existing UML elements.

Only one stereotype per element in a system is allowed.Vocabulary: The scope of a system is defined as its vocabulary.Analysis class: It is a kind of a stereotype.Boundary class: This is the first type of an analysis class. In a system consisting of a boundary class, the users interact with the system through the boundary classes.Control class: This is the second type of an analysis class. Creating a Class Diagram Class diagrams can be modeled by using any UML tool that supports class diagrams. Click here for a larger image. Figure 4.1.3—a screen shot of the Poseidon tool Dos and Don'ts of Class Diagrams Summary About the Authors. UML graphical notation overview, UML diagram examples, tutorials and reference. User Interface Modelling with UML_百度文库.