background preloader

Animación

Facebook Twitter

Flour-sack-emotional-poses-021-700x459.jpg (JPEG Image, 700 × 459 pixels) El Costanero. One1more2time3's Weblog. ¿Cómo fue que Miguel Herrera se transformó en Super Saiyajin? Captura de imagen.

¿Cómo fue que Miguel Herrera se transformó en Super Saiyajin?

Ah, Miguel Herrera, la indudable sensación del Mundial en Brasil. Marks of a genius: Ray Harryhausen’s incredible creature drawings. If it wasn’t a monster movie, then it wasn’t worth watching.

Marks of a genius: Ray Harryhausen’s incredible creature drawings

That was my narrow view of cinema when I was a kid. There was the usual suspects of werewolves, vampires, gelatinous blobs from outer space, and stitched-together cadavers, but nothing thrilled quite as much as seeing one of Ray Harryhausen’s animated creatures move across the screen. Whether it was those ghoulish skeletons in Jason and the Argonauts; the Ray Bradbury-inspired Rhedosaurus that tore up New York City in The Beast from 20,000 Fathoms; the leathery terradactyl that picked up Raquel Welch in One Million Years B.C.; or the octopus that brought down the Golden Gate Bridge; this was the kind of movie that made so many childhoods happy—mine included. 20 Insanely Talented GIF Illustrators You Should Follow. Animaciones de Michaela Pavlátová. Colección de cortos de Michaela Pavlátová, galardonada animadora checa, que enfoca su mirada en el goce de la sexualidad femenina y la incomunicación.

Animaciones de Michaela Pavlátová

Michaela Pavlátová es uno de las últimos brotes de una rica tradición de animadores checos. Sus cortometrajes se han exhibido en los principales festivales de cine del mundo, acumulando nominaciones y premios en el trayecto. Su trabajo deleitará al que tenga el gusto por este tipo de animación realizada artesanalmente, con la emotividad que imprime el trazo del grafito en el papel.

Las animaciones de Pavlátová son una celebración de la sexualidad, reivindican la lujuria en la mirada femenina, en ellas aparecen por igual pájaros que bajan del cielo para chupar los bustos de las mujeres y una camionera que tiene fantasías orgiásticas con los pasajeros. 10 videos musicales que te volarán la tapa de los sesos.

Clay Rodery Si eres de los que cree que el arte del videoclip está en decadencia, seguramente estás en lo cierto.

10 videos musicales que te volarán la tapa de los sesos

Pero es a veces, en ese punto en que un arte alcanza tal madurez en empieza a pudrirse, cuando la vida empieza a poseerlo. Es en la decadencia donde surgen los “enfants terribles”, esos seres que al destruirlo todo dejan al descubierto ruinas subterráneas y antiguos ídolos. Los animadores y directores de estos videos hace mucho se excedieron con sus dosis de Hendrix y Ovidio. Así que te advierto que no te pedirán permiso para conectar y desconectar cables en tu cerebro.

Estoy seguro de que tus ojos disfrutarán el masaje psicodélico, pero los efectos posteriores son incalculables. Intentarás explicarte lo que pasa, pero lo único que vas a lograr es enredarte en un laberinto de palabras que te llevará a un callejón sin salida y a un espejo. Subirá la marea, no sabrás distinguir donde empieza la costa de la realidad y terminan las aguas del sueño. Forest. Zodiac Shit. Fantasy. Inside The Pixar Braintrust. A hallmark of a healthy creative culture is that its people feel free to share ideas, opinions, and criticisms.

Inside The Pixar Braintrust

Our decision making is better when we draw on the collective knowledge and unvarnished opinions of the group. Candor is the key to collaborating effectively. Lack of candor leads to dysfunctional environments. Film, Film, Film: 1968 Soviet Animated Parody of the Movie Industry. By Maria Popova A vintage satirical look at cinema’s ego and bureaucracy.

Film, Film, Film: 1968 Soviet Animated Parody of the Movie Industry

In 1968, Russian animator Fyodor Khitruk — best-known for the Russian animated adaptation of Winnie the Pooh and his 1962 gem, Story of a Crime — set out to parody the ego-driven, bureaucratic world of Soviet cinema. The result was Film, Film, Film — a satirical short film telling the story of how a historical movie is made through near-silent pantomime.

Its aesthetic — a dynamic mix of minimalist yet provocative image and typography — is somehow reminiscent of the Information Age visual vernacular Marshall McLuhan and designer Quentin Fiore were crafting on the other side of the Iron Curtain around the same time. Part two continues below: Film, Film, Film, along with other groundbreaking animated shorts from Russian animation pioneers, can be found on Masters Of Russian Animation — a remarkable collection of animated shorts from the 1960s through 1980s in four volumes. Donating = Loving Share on Tumblr. EYEWORKS FESTIVAL OF EXPERIMENTAL ANIMATION. Palmipedarium (short film) BUZZARD. Time Farmers Trailer. Serge Gainsbourg’s science-fiction cartoon ‘Marie Mathématique’ Incroyable!

Serge Gainsbourg’s science-fiction cartoon ‘Marie Mathématique’

Hosting the legendary French pop show Dim Dam Dom in 1965, Sandie Shaw introduces the first installment of “Marie Mathématique,” an animated short made by “Barbarella” creator Jean-Claude Forest. Serge Gainsbourg wrote the music and sang André Ruellan’s lyrics. On Halloween, several dozens of Gainsbourg-related items—including nail clippers and cigarette butts—will be auctioned off in Paris. In total, there were six installments of “Marie Mathématique”: WIZZ - PRODUCTION, ANIMATION, MOTION GRAPHICS, SFX.