background preloader

Fotografía

Facebook Twitter

Xataka Foto - Así debe ser un contrato para la cesión de derechos en retratos. Cuando planificamos una sesión de retrato o cuando fotografiamos personas, siempre nos invade una duda, ¿cómo asegurar nuestros derechos de exhibición de las fotografías resultantes? ¿y si el modelo no quiere luego que usemos las fotos en nuestra web o redes sociales donde las solemos colgar? Establecer un contrato para firmar previamente entre modelo, fotógrafo y resto de personas que pudieran intervenir maquillando, peinando,... es la opción más segura e inteligente, donde se establezcan los derechos que tendrá cada participante sobre las imágenes.

Es obligatorio en todo contrato de derechos que aparezcan los nombres-apellidos y de los participantes, así como sus dni. También deben aparecer los derechos que posee cada integrante y sus obligaciones, el ultimo punto obligatorio es la firma de cada integrante, dicha firma conlleva un vinculo contractual que si se rompiese, el contrato valdría como prueba en un juicio. Foto | Meg Wills. 12 photography cheat sheets that will change your life. PanoTools NG. Fisheye Support. A fisheye lens can be used either for its distortion, or (with some postprocessing) as an ultra wide lens. More about fisheye projection: [1] I'd like to implement in Magic Lantern some routines which make it easier using fisheye lenses as UWAs. Correcting the fisheye lens distortion is sometimes called defishing.

Defishing methods Edit Fisheye -> Rectilinear Edit You can convert a fisheye image to rectilinear projection => you get the same image as if you would get with a "normal" lens The resulting image usually looks ugly, exaggerating stuff in the corners, but mathematically correct (i.e. with straight lines perfectly straight). Fisheye -> Panini That's a nice one. Read more: [2][3] Other methods There are tons of projections from which you can choose, but you have to experiment. Defishing software For stills Hint: try to fix chromatic aberration before defishing. For video As I don't know how to use avisynth yet, I use "nona" for defishing video. Cropmarks. Recargando tu carrete de 126 con película de 35 mm en Trucos en Magazine. Si por fin has conseguido un carrete de 126 ¡¡recárgalo una y otra vez con tu película favorita y úsalo con tu Agfamatic o Kodak Instamatic!!

Quizá ya te hayas cansado de dar vueltas por Internet y por El Rastro buscando carretes de formato 126 para usar en tu cámara. Una buena idea es recargarlo con la película de 35 mm que prefieras. Para recargar una carcasa de 126 no necesitaremos nada muy complicado: Un viejo carrete de 126. El nuevo carrete de 35 mm que queremos utilizar. En los laboratorios, los carretes de 126 que se llevaban a revelar según lo que he podido investigar se abrían rompiéndolos sin mucha piedad. Para hacerlo de una forma más delicada, y poder reutilizarlo, basta con agarrar el carrete con ambas manos por los laterales y retorcerlo ligeramente. Sacamos la película y la desenrollamos para dejar al descubierto la bobina que hay en el lado derecho del carrete. Lo siguiente es coger el carrete de 35 mm cuya película queremos usar. Ya podemos cerrar la carcasa. Y ya está. Magic Lantern: Focus Peak. Focus- ¿qué? Te habrás preguntado. Si eres uno usuario tímido de Magic Lantern —nuestro firmware alternativo favorito— probablemente no explotes al máximo todas sus posibilidades.

Esta perfecta pieza de software se ha ganado nuestro corazón desde hace un tiempo ya, metiéndose en el medio del sistema operativo de Canon y agregando, desbloqueando y mejorando funciones de tu cámara . Pero su cantidad de opciones suele asustar y puede que lo termines desinstalando ante tanta cosa a configurar. A partir de hoy empezaremos una serie de artículos explicando en detalle y profundamente sus funciones más útiles. Antes que nada, si aún no lo has instalado, puedes leer nuestra guía de instalación , paso a paso. Qué es Focus peak o Focus peaking no tiene traducción literal, pero se podría entender como indicación de foco . Podemos ver como alrededor del flash se ubican unos cuantos puntos de color que, a simple vista, confirman que el foco está allí. Cómo activarlo El proceso es muy sencillo. How to Add Dynamic Clipping Warnings to Photoshop.

There are two types of clipping you probably try to avoid introducing into your images during post-production: luminosity clipping (when the brightest areas of an image become white, or when the darkest areas become black), and channel clipping (when the data within an individual channel becomes compromised). Both forms – unless you’ve made a deliberate decision to clip your data – are something to avoid. As you’ll probably know, Photoshop doesn’t make this easy. The only tool that provides direct feedback on any clipping within an image is the histogram, but it isn’t completely accurate, nor is it dynamic: it updates after you implement a change rather that providing feedback during an adjustment.

And while there are quite a few ways that allow you to accurately measure clipping – more of which below – none of the methods are either especially convenient or automatic. Luminosity Clipping For some images, this isn’t an issue. Deliberate shadow clipping (i.e. the background is black) P.S. Parámetros de las cámaras 3d y sus ajustes fotográficos | HDRi Tutorial. Las cookies nos permiten ofrecer nuestros servicios. Al navegar por nuestra web, aceptas el uso que hacemos de las cookies. Acepto Leer más Estás en: HDRi Tutorial » Conceptos y Teorías » Parámetros de las cámaras y sus ajustes fotográficos IR AL CONTENIDO (versión en Español) READ THE CONTENTS (English version) Recibe en tu email los últimos tutoriales, descargas gratis, novedades, etc... de esta web 4 pensamientos en “Parámetros de las cámaras y sus ajustes fotográficos” hola mi nombre en aneudy perez… la verdad es k veo todo esto bien detallado y para principiantes como yo este sitio es genial, no he visto otra pagina hasta hora k explike tan bien los parámetros de camara fisica vray.

Otros usuarios tambien visitaron: ← Como iluminar con HDRi en 3ds max y Maxwell Render Como ampliar la profundidad de campo de tus imágenes → Volver arriba. The free camera encyclopedia. GUILLERMO LUIJK >> TUTORIALES >> UNIWB. DISPLAY DE LA CÁMARA FIEL AL RAW. Todos sabemos lo útil que resultan la consulta del histograma así como la información relativa a las posibles áreas quemadas de la imagen que nos proporcionan nuestras cámaras. En especial si se realiza una exposición basada en el derecheo del histograma, echar un último vistazo a estos datos resulta muy interesante y casi podría decirse obligatorio.

Por desgracia el histograma y restante información que nos muestra la cámara no están directamente referidos al archivo RAW como sería deseable, ya que será el origen de los datos que tendrá todo nuestro proceso de revelado y edición, sino que la cámara, tanto si se dispara en modo JPEG como en RAW, genera un archivo JPEG previo revelado del RAW del cual muestra esta información en el display. Por supuesto existe una gran relación entre el nivel de exposición de este archivo y el RAW subyacente, pero la realidad es que los procesos de revelado, con transformaciones tan críticas para los niveles de la imagen como: dcraw -v -r 1 1 1 1 -T. Enhancing Detail and Dynamic Range in Lightroom 4. In this Lightroom 4 tutorial, we will be showing you how to enhance the detail and expand the dynamic range of a single raw image using the Lightroom 4 Preset System and techniques that we teach on the Lightroom 4 A to Z DVD.

As always, for those that may not have the LR4 Preset System, we will show you each step of the process as we walk through this Lightroom 4 edit. The goal and vision is to create an image with enhanced detail, contrast, and dynamic range without crossing over into the “overdone HDR” territory. Mixology Recipe and Tutorial For those that already have the SLR Lounge Lightroom 4 Preset System, we will be using the following presets and brush settings.

(For those that may not have the LR4 Preset System, don’t worry, we will cover all of the relevant settings in detail below using screen shots with the appropriate values): MY MIXOLOGY > 00 Standard ImportMY MIXOLOGY > 25 HDR StrongBASE ADJUSTMENTS > 02 Darken Shooting the Image Step 1 – Basic Adjustments Step 2 – Tone Curve. Free Practice & Portfolio RAW Image Files For Retouchers | Digital Photoshop High-End Retouching Tutorial Videos. How to Process Your C-41 Film at Home. After almost two years of shooting film nonstop and more than $1,000 worth of expenses on processing and prints, I needed to reconsider my budget and find a way of being able to shoot more and pay less. I thus began to process my C-41 rolls at home. It’s extremely easy to do and I‘ll show you today how to do it, step by step.

First off, this is what you‘ll need (after you incur these small first expenses, processing at home is almost for free): A film-developer tank (a lot of people trust Jobo Tanks, I got an AP because they are cheaper)ScissorsA trash bag (or another nice-sized bag that doesn’t have any dust in it)The film you want to processMeasuring toolsA funnelTetanal C-41 Rapid Kit (they come in liquid and powder form for 1 or 5 litres of working solution. Ok, first of all, you need to know that C-41 is a normed process. This means that all films, whichever ASA they are, take the same amount of time to process. There are different ways to process C-41. Now, lets begin. P.S. Vladimir Yuzhikov. The SmartDeblur is a tool for restoration of defocused and blurred images. Written on C++ using Qt 4.8. Algorithm based on several deconvolution technics (Wiener, Tikhonov, Total Variation prior). Supported defect types: Out of Focus blur (with kernel deep tuning) Motion blur Gaussian blur SmartDeblur uses the FFTW library which provides fast fourier tranformation implementation.

See fftw.org for details. Screenshot of the main window: Main functions: High speed. Detailed description of algorithms and methods you can see at my articles:Restoration of defocused and blurred images (part 1) - theoryRestoration of defocused and blurred images (part 2) - practice. Displacement Maps for Graphics in Photoshop CS4. One of the most creative ways to use the Displace filter in Photoshop is to “map” an imported graphic so it follows the contours of an object in a photo; for example, adding an Illustrator logo to a photo of a T-shirt in a realistic way. Add the editability of vector smart objects and you have a match made in heaven. 1 PREPARE THE PHOTOGRAPH First we need to choose and prepare the photograph onto which we’ll add our logo. We chose an image of a blank T-shirt from iStockphoto.com, deliberately picking one that contained noticeable folds.

If the folds are a little too subtle, use the Burn tool to darken the shadows a little and the Dodge tool to slightly lighten the highlights. 2 PREPARE THE DISPLACEMENT MAP The Displace filter uses a grayscale map to distort the imported object, so we need to create a map for our project. 3 BRING IN THE ILLUSTRATOR LOGO In Illustrator, keep the logo as editable and possible, then go to Select>All and Edit>Copy.

Blogs

Equipo.