background preloader

Theory

Facebook Twitter

Www.nuso.org/upload/articulos/1156_1.pdf. Learning to See. By Oliver Reichenstein Learning to design is learning to see, an adventure that gets more and more captivating the further you go. A love letter to my profession… Our mind is not a camera. Seeing is not a passive act. The idea that our perception is as much a result of what we are able to know as of what we expect to find is not new. “Up to now it has been assumed that all our cognition must conform to the objects; but […] let us once try whether we do not get further […] by assuming that the objects must conform to our cognition.” In the meantime, cognitive psychology has followed Kant’s “Copernican Revolution-in-reverse”.

“Perceptual set is a tendency to perceive or notice some aspects of the available sensory data and ignore others. […] perceptual set works in two ways: 1. The way expectation can influence our cognitive set can be illustrated quite easily: Depending on how you read the diagram, you will read the characters in the middle as “13” or “B”. Learning to see Design vs taste. An Essay on the New Aesthetic | Beyond The Beyond. An Essay on the New Aesthetic Bruce Sterling I witnessed the New Aesthetic panel at South by Southwest 2012. It was a significant event and a good thing to see. If you know nothing of the “New Aesthetic,” or if you have no idea what “SXSW” is, you should repair your ignorance right away.

Now, I know full well that many people never returned from that link I placed up there. You people are either exceedingly determined blog-readers, or else you already know something about the New Aesthetic. You people already know who you are. Joanne McNeil of Rhizome was right when she said at SXSW that things like the New Aesthetic often happen. The New Aesthetic is image-processing for British media designers. This is one of those moments when the art world sidles over toward a visual technology and tries to get all metaphysical. The New Aesthetic concerns itself with “an eruption of the digital into the physical.” I admired the way that panel behaved. So. Una infografía que muestra la gran viralidad que alcanzan las infografías en las redes sociales. Aunque esta entrada tenga un título tan reiterativo, es la mejor forma de resumir lo que trato de exponer.

Y es que, según parece, compartir infografías en las redes sociales es una de las mejores formas de conseguir redifusión y, en consecuencia, generar un mayor tráfico. Esta infografía nos muestra, en forma de porcentajes, el ratio que obtienen las infografías que compartimos en algunas de las principales redes sociales. Sin duda el caso más significativo es el de Twitter, donde el ratio de los tweets con infografías se eleva hasta un 832º, sobre el de los posts tradicionales. Por lo tanto las infografías, con sus detractores y defensores, son un excelente método para lograr una mayor viralidad en nuestras publicaciones sociales. Como dato curioso, la primera infografía de la historia fue publicada en el año 1626, ha llovido bastante desde entonces.

Vía | Redes sociales. La creación post-digital. Vigilancia líquida, de Zygmunt Bauman y David Lyon  Hoy en día, los detalles más insignificantes de nuestras vidas son registrados y examinados como nunca antes, y a menudo quienes son vigilados cooperan voluntariamente con los vigilantes. Desde Londres y Nueva York hasta Nueva Delhi, Shanghái y Río de Janeiro, la presencia de cámaras de vídeo en los lugares públicos ya es algo habitual y aceptado por la población.

En la actualidad, los viajes aéreos implican el paso por escáneres humanos y controles biométricos que se han multiplicado a raíz del 11-S. Diariamente Google y los proveedores de tarjetas de crédito apuntan el detalle de nuestros hábitos, preocupaciones y preferencias, y con ellos van elaborando estrategias de marketing personalizadas con nuestra activa y, en algunos casos, entusiasta cooperación. En este libro, Vigilancia líquida, el análisis de la vigilancia de David Lyon confluye con el mundo líquido moderno que Zygmunt Bauman ha descrito con su característica agudeza.