background preloader

Camera

Facebook Twitter

Behind the Glass Part 1: An Introduction to Lenses on Vimeo Video School. The Photojojo Store! Artist @robertjosiah / Kansas City, Missouri / robertjosiah.net Meet Robert. He's both a painter and photographer. He took the iPhone Lens Dial along on a recent trip to California, and told us a bit about his photo-ing process. "I live in a strange purgatory between two camps of image-making—painting and photography. ... "Photos are taken with a simple gesture. My flippant thumb scrolls through hundreds of tiny thumbnails on a 'camera roll' ...

"The beauty and the challenge of Instagram is that your account is one unending feed. After more than three years of using Instagram, I have discovered that in many ways, my feed has become a safe, nobody-gets-hurt way for me to let my two families know one another. "One image at a time, I experiment with using photography to approach the content I usually reserve for paint.

Thanks for taking the Lens Dial on your Adventures, Robert! Harold "Doc" Edgerton. Blackmagic Cinema Camera. 13 Stop Dynamic Range Regular video cameras clip video so you are locked into images that look cheap. Blackmagic Cinema Camera eliminates this problem as it captures a super wide dynamic range of 13 stops into 12-bit DNG files, so your images look truly cinematic.

This preserves detail in both shadows and highlights, and even handles indoor shots while keeping the details of any images captured through windows. This means you keep all sensor data so you can make creative decisions during DaVinci Resolve color grading! Premium Quality Building one of the finest cameras in the world requires attention to every detail.

Blackmagic Cinema Camera’s premium quality design features a machined aluminum chassis, interchangeable optics, high resolution 2.5K sensor, 13 stops of dynamic range and 12-bit RAW uncompressed and compressed file formats! L'angle de champ. Comme on vient de le voir précédemment la focale va également définir l'angle de champ de l'objectif, c'est-à-dire l'angle que va pouvoir capter l'appareil photo. Ainsi une focale courte va entraîner un grand angle de champ alors qu'une focale longue va plutôt correspondre à un angle de champ serré. Voici une description plus détaillée des focales et angles de champs qui en découlent.Attention, les valeurs de focales sont les valeurs équivalentes en 35mm. Focale de 28mm : Il s'agit là d'un grand angle puisqu'il couvre 75°.

On se sert de ce type de focale pour des panoramas, des photographies de paysage ou de reportage. Les perspectives sont intéressantes (attention quand même aux déformations) et la profondeur de champ est garantie. The ASC -- The ASC Magazine: Podcasts & Downloads. American Cinematographer Podcast AC magazine presents a series of interviews with cinematographers, directors and other key collaborators involved in filmmaking process. SUBSCRIBE to AC Podcast Episodes: 49: Jost Vacano, ASC: Robocop (1987) <div class="noflash_player"><p><a href="/podcasts/ac_podcasts/49_AC_Podcast_Robocop_1987.mp3" onClick="_gaq.push(['_trackEvent', 'Podcast No Flash Player', 'Click', 'Robocop Audio Podcast']);">Robocop Podcast MP3 File</a></p></div> American Cinematographer’s Iain Stasukevich talks with cinematographer Jost Vacano, ASC about his work on the 1987 film, Robocop directed by Paul Verhoeven. 48: Philippe Le Sourd, AFC: The Grandmaster <div class="noflash_player"><p><a href="/podcasts/ac_podcasts/48_AC_Podcast_Grandmaster.mp3" onClick="_gaq.push(['_trackEvent', 'Podcast No Flash Player', 'Click', 'The Grandmaster Audio Podcast']);">The Grandmaster Podcast MP3 File</a></p></div> 47: John Schwartzman, ASC: Saving Mr. 46: Elliot Davis: Man of Tai Chi 43: John R.

L'Aigle (The Eagle) Exercices avec caméra and moniteur éteints. Cette description vaut pour un opérateur droitier ou "regular". Veillez à tenir toujours le stabilisateur tout à votre gauche. Faites lui survoler la ligne au sol. Vous apprenez à faire maintenir au stabilisateur une trajectoire rectiligne et à marcher souplement à ses côtés. Vous apprenez à gérer l'emprise des batteries, que frôle votre genoux gauche. Arrêtez-vous et trouvez votre position "stand-by" : le stabilisateur très près du corps, les bras repliés, une jambe en arrière qui supporte presque tout votre poids , l'autre jambe se reposant en avant. Levez et abaissez l'axe de prise de vues et apprenez la façon dont le bras vous y aide et ses limites aux extrêmes.

Depuis votre position "stand-by", entraînez-vous à amorcer un travelling avant. Pointez la caméra en arrière, en position dite "Don Juan". Le switch est une technique qui permet de changer le sens de marche sans changer l'axe de prise de vues. Vous avez switché en position Don Juan. Bijoute. Une bijoute... d'après les anciens, seuls au départ la caisse de l'accessoiriste portait ce nom ainsi que le local des accessoires en studio (la Bijouterie). Les multiples accessoires, objets divers, outils et autres "bidouilles" faisaient de cet ensemble précieux et très personnel, une "boîte à bijoux" que l'accessoiriste gardait à portée de main sur le plateau : "à la face".

Lorsque les tournages quittèrent de plus en plus souvent les studios, le chef-électricien et le chef-machiniste durent prévoir tout un matériel bien particulier, impossible à trouver dans les maisons de location, et se mirent à posséder, en propre, une Bijoute, nom donné non plus à la caisse contenant du matériel mais à ce matériel lui-même.

Pascal et Paul préparent la bijoute du chef La Bijoute est toujours, suivant l'investissement fait par les chefs d'équipes, à la frontière entre le matériel très personnel et celui que l'on peut trouver chez les loueurs. Jean-Claude range la bijoute Quelques exemples parlant : Hollywood Camera Work - Downloads - Free HD plates to experiment with tracking and compositing. ALEXA Pocket Guide SUP 7.0. Apple iPhone 4. Camera Movement. ARRI. Www.arricsc.com/pdf/format_guide.pdf. Negative pulldown. A comparison of 4 perf, 3 perf and 2 perf 35 mm film formats. Negative pulldown is the manner in which an image is exposed on a film stock , described in the number of film perforations spanned by an individual frame.

It can also describe the orientation of the image on the negative, whether it is captured horizontally or vertically. Changing the number of exposed perforations allows a cinematographer to change both the aspect ratio of the image and the size of the area on the film stock that the image occupies (which affects image clarity). The most common film pulldowns for 35 mm film are 4-perf and 3-perf, the latter of which is usually used in conjunction with Super 35 . 2-perf, used in Techniscope in the 1960s, is enjoying a slight resurgence due to the birth of digital intermediate techniques eliminating the need for optical lab work. Usage of various formats [ edit ] History [ edit ] Current practice [ edit ] 35mm [ edit ] 2-perf [ edit ] 3-perf [ edit ] VistaVision [ edit ] [ edit ] Pampuri.