background preloader

Leyendo

Facebook Twitter

Con publi. El huérfano, surrealismo y humor negro en Corea del norte | Hablando con letras. Napoleon Hill Quotes Page 3. Ernest Hemingway Quotes Page 2. Ray Bradbury Quotes Page 2. Bertrand Russell Quotes. Terence McKenna Quotes (Author of Food of the Gods) (page 2 of 3) Efecto Coriolis. Una bolita se mueve sin fricción sobre un plato de sección parabólica que está girando a velocidad constante. La gravedad tira de la bolita hacia el centro con una fuerza directamente proporcional a la distancia respecto a éste. La fuerza centrífuga (o, mejor dicho, la ausencia de fuerza centrípeta) tira de la bolita hacia afuera. La conservación del momento angular cambia la velocidad angular de la bolita cuando ésta se mueve hacia dentro (acelera) y hacia afuera (frena). También puede expresarse diciendo que, para mantener su velocidad lineal, la bolita cambia su velocidad angular al variar la distancia respecto al eje.

En cualquier caso, la magnitud subyacente es la inercia y la desviación que sufre la bolita con respecto a la dirección de los radios es el efecto Coriolis.Izquierda: El movimiento observado desde un punto de vista externo.Derecha: El movimiento visto desde un punto de vista solidario con el sistema no inercial. Introducción[editar] es: donde: es la masa del cuerpo. . . .

Fuerza centrífuga. Fuerza centrípeta (real) y fuerza centrífuga (falsa o ficticia). En la mecánica clásica o newtoniana, la fuerza centrífuga es una fuerza ficticia que aparece cuando se describe el movimiento de un cuerpo en un sistema de referencia en rotación, o equivalentemente la fuerza aparente que percibe un observador no inercial que se encuentra en un sistema de referencia giratorio. El calificativo de "centrífuga" significa que "huye del centro". En efecto, un observador no inercial situado sobre una plataforma giratoria siente que existe una «fuerza» que actúa sobre él, que le impide permanecer en reposo sobre la plataforma a menos que él mismo realice otra fuerza dirigida hacia el eje de rotación. Así, aparentemente, la fuerza centrífuga tiende a alejar los objetos del eje de rotación. En general, la fuerza centrífuga asociada a una partícula de masa en un sistema de referencia en rotación con una velocidad angular y en una posición respecto del eje de rotación se expresa: Véase también[editar]

Ugly Duckling Presse | POETRY IS NOT A PROJECT by Dorothea Lasky. Teoría heliocéntrica. Sistema geocéntrico: órbitas de los planetas vistas desde la Tierra. Por Giovanni Cassini. Sistema heliocéntrico: órbitas de los planetas vistas desde el Sol. Harmonia Macrocosmica, de Andreas Cellarius (1708). El heliocentrismo (del griego: ἥλιος-helios «Sol» y κέντρον-kentron «centro») es un modelo astronómico según el cual la Tierra y los planetas se mueven alrededor de un Sol relativamente estacionario y que está en el centro del Sistema Solar. No fue sino hasta el siglo XVI, durante el Renacimiento, cuando un modelo matemático completamente predictivo de un sistema heliocéntrico fue presentado por el matemático, astrónomo y clérigo católico polaco Nicolás Copérnico, con la publicación en 1543 del libro De Revolutionibus Orbium Coelestium.

Primeras concepciones[editar] A cualquiera que se detenga a mirar el cielo, le parecerá que la Tierra se encuentra estática en un solo lugar mientras que todo en el cielo sale por el Oriente y se mete por el Poniente una vez al día. Pitagóricos. Tinta China, Revista de Literatura: José Barroeta. José Barroeta Todos han muerto Presentación de Eugenio Montejo Todos han muerto. 1971-2006 (Barcelona, Candaya, 2006) recoge la obra poética completa (incluido el inédito y esperado Elegías y olvidos) de José Barroeta, una de las voces más profundas y turbadoras de la poesía hispanoamericana contemporánea. En Venezuela, la crítica literaria coincide en considerar la publicación de este libro, tercera obra poética completa de un autor venezolano que se publica en España, como “el acontecimiento literario del año”. Eugenio Montejo, en la presentación del libro dice: “En la poesía de José Barroeta se percibe la presencia de algunos versos dados, de esos infrecuentes versos que parecen imponérsele a un poeta de modo autónomo y con pleno adueñamiento de su voz.

Y Víctor Bravo en el prólogo: “La poesía de Barroeta se expande en una sucesión de correspondencias que sorprende al lector verso a verso y que hace del poeta, en la mejor tradición de Rimbaud, un iluminado. Fuente: Editorial Candaya. Hallucination. Hallucinations can occur in any sensory modality — visual, auditory, olfactory, gustatory, tactile, proprioceptive, equilibrioceptive, nociceptive, thermoceptive and chronoceptive. A mild form of hallucination is known as a disturbance, and can occur in most of the senses above. These may be things like seeing movement in peripheral vision, or hearing faint noises and/or voices. Auditory hallucinations are very common in paranoid schizophrenia. They may be benevolent (telling the patient good things about themselves) or malicious, cursing the patient etc.

Auditory hallucinations of the malicious type are frequently heard, for example people talking about the patient behind his/her back. Like auditory hallucinations, the source of the visual counterpart can also be behind the patient's back. Hypnagogic hallucinations and hypnopompic hallucinations are considered normal phenomena. Classification[edit] Visual[edit] Auditory[edit] Command hallucinations[edit] Olfactory[edit] Gustatory[edit] How to Avoid Work: A 1949 Guide to Doing What You Love. By Maria Popova “Life really begins when you have discovered that you can do anything you want.” “There is an ugliness in being paid for work one does not like,” Anaïs Nin wrote in her diary in 1941. Indeed, finding a sense of purpose and doing what makes the heart sing is one of the greatest human aspirations — and yet too many people remain caught in the hamster wheel of unfulfilling work. In 1949, career counselor William J. Reilly begins by exploring the mythologies of work and play, something Lewis Hyde has written of beautifully, with an uncomfortable but wonderfully apt metaphor: Most [people] have the ridiculous notion that anything they do which produces an income is work — and that anything they do outside ‘working’ hours is play.

To illustrate the idea that “life really begins when you have discovered that you can do anything you want,” Reilly quotes Amelia Earhart, a woman of strong and refreshing liberal for their time opinions: I flew the Atlantic because I wanted to. Happy New Year: Pick Up a New Skill. New Year’s Eve is a time for reflection about the year that passed and a time to set goals for the future. Should we keep doing what are we doing, or should we tackle new challenges? If you’re seven, or twelve, or twenty, it’s easy to think about new ambitions: learn Spanish, learn to paint, do a flip off your skateboard. But what if you’re older? For me, much of the past year revolved around discussions prompted by a book of mine that was published in January, called “Guitar Zero,” about the science of learning and my own adventures in learning guitar at the age of forty.

The critical-period effect is the idea that you can’t do certain things—like learn a language, or learn an instrument—unless you start early in life. While I was writing, I imagined that I was alone in my quest; the conceit was that I was going to practice for ten thousand hours, because nobody else my age would ever be willing to invest that kind of time. Learning a new skill can also have unexpected benefits. On the Road. On the Road is a novel by American writer Jack Kerouac. On the Road is based on the travels of Kerouac and his friends across America.

It is considered a defining work of the postwar Beat and Counterculture generations, with its protagonists living life against a backdrop of jazz, poetry and drug use. The idea for On the Road formed during the late 1940s. It was to be Kerouac's second novel, and it underwent several drafts before he completed it in April 1951.

It was first published by Viking Press in 1957. Origins[edit] Many aspects go into understanding the context of On the Road, and they must be viewed cohesively in order to appreciate why the book was as relevant and pertinent as it was. Kerouac biography[edit] Kerouac was born in a French-Canadian neighborhood of Lowell, Massachusetts, and learned English at age six. Many of the events depicted in the book are the experiences that shaped both its content and production. Historical context[edit] Beat Generation summary[edit] J. The Town and the City. The Town and the City is a novel by Jack Kerouac, published by Harcourt Brace in 1950.

This was the first major work published by Kerouac, who later became famous for his second novel On the Road (1957). Like all of Jack Kerouac's major works, The Town and the City is essentially an autobiographical novel, though less directly so than most of his other works. The Town and the City was written in a conventional manner over a period of years, and much more novelistic license was taken with this work than after Kerouac's adoption of quickly written "spontaneous prose". The Town and the City was written before Kerouac had developed his own style, and it is heavily influenced by Thomas Wolfe (even down to the title, reminiscent of Wolfe titles such as The Web and the Rock). Publication[edit] Kerouac began writing The Town and the City in late 1945, according to Ellis Amburn, who edited Kerouac's last two novels and wrote the biography Subterranean Kerouac. Character Key[edit] References[edit] Hyperreality. In semiotics and postmodernism, hyperreality is an inability of consciousness to distinguish reality from a simulation of reality, especially in technologically advanced postmodern societies.

Hyperreality is seen as a condition in which what is real and what is fiction are seamlessly blended together so that there is no clear distinction between where one ends and the other begins.[1] It allows the co-mingling of physical reality with virtual reality (VR) and human intelligence with artificial intelligence (AI).[2] Individuals may find themselves for different reasons, more in tune or involved with the hyperreal world and less with the physical real world. Some famous theorists of hyperreality/hyperrealism include Jean Baudrillard, Albert Borgmann, Daniel J. Boorstin, Neil Postman and Umberto Eco. Origins and usage[edit] Hyperreality can also be thought of as "reality by proxy"; simply put, an individual takes on someone else's version of reality and claims it as his or her own.

Existenz. The Equation of Time - Why Sundial Time Differs From Clock Time Depending On Time Of Year. It is (at the time of initial writing) 12 December 2004, in Sheffield, United Kingdom. It is now getting dark quite early; but the time of sunset in the afternoon has just about reached its earliest for the season; and we should now gradually be seeing the period of daylight in the late afternoon start to increase again. But, isn't the shortest period of daylight the winter solstice, on or about the 21st or 22nd of December? Actually, it is; but what we've just been talking about is the period of daylight in the afternoon. The total period of daylight is that in the morning, before noon, plus that in the afternoon. And, as we shall see, the period of daylight before twelve occlock noon is not always the same length as the period after twelve occlock.

One reason for this, of course, is Daylight Saving Time, which in Britain, operates from the latter part of March to the latter part of October. What is the Equation of Time, and to what is it due? Reason One. Reason Two. The Analemma. Silviamar: El sonido y los cuencos tibetanos (article in Spanish) 17 Aug 2005 @ 07:58, by Silvia Martínez Los cuencos tibetanos son muy útiles en meditación, equilibrio de chakras, limpieza de energía negativa y también para sanación. Como dicen algunos maestros Tibetanos, estos cuencos de Tibet emiten "el Sonido del Vacío", el sonido del universo manifestándose. Soy una novata en esta materia, y aquí en NCN hay gente con mucho más conocimiento sobre ellos que yo, algunos incluso tienen una gran colección de cuencos.

Mi propósito con este pequeño artículo es presentar estas fantásticas "herramientas" a aquellos que nunca antes han oído hablar de ellas. Se dice que los cuencos tibetanos originales fueron fabricados en el Himalaya a partir de la fusión de varios metales: oro, plata, mercurio, cobre, hierro, estaño, antimonio (los siete metales planetarios) además de níquel, zinc e incluso una pieza de meteorito. Vi el primer cuenco durante mi retiro de Tai Chi en las montañas y sentí una fuerte conexión con él. The English version is here.

Introducción a los cuencos y campanas tibetanos. A lo largo de la geografía de Gaia, nuestra Madre Tierra, allí donde dirijamos la mirada, veremos que la vida posee vibración. No importa en qué cultura nos encontramos, por poco que nos esforcemos en observar, podremos comprobar que la vibración, el sonido, el ritmo o la música, están siempre presentes. Desde las campanas o los cuencos tibetanos, hasta las tribus de Australia, pasando por las cortezas de árbol del continente africano, el sonido aparece continuamente ante nuestros sentidos. Sólo nos hace falta observar un poco las tradiciones folklóricas o religiosas de cada cultura, para darnos cuenta de la importancia que tiene el ritmo y el sonido en nuestras vidas.Algunos sonidos nos llevan a la paz más profunda. Otros nos conducen a estados mentales de ensoñación o trance. Los primeros pasosYa hemos conocido un poco de historia sobre el cuenco y las campanas.

Raw Nerve. Hey vero! Emily Dickinson. Entorno social y familiar[editar] Daguerrotipo panorámico de Amherst, la ciudad natal de Emily, tomado en el año de su muerte. Emily Dickinson provenía de una prominente familia de Nueva Inglaterra. Sus antepasados habían llegado a Estados Unidos en la primera oleada migratoria puritana, y la estricta religión protestante que profesaban influyó sobre la obra de la artista. Abogados, educadores y funcionarios políticos poblaban el árbol genealógico de Emily: uno de sus antepasados fue secretario del Ayuntamiento de Wethersfield, Connecticut en 1659; su abuelo Samuel Fowler Dickinson fue durante cuarenta años juez del condado de Hampton, Massachusetts, secretario del Ayuntamiento, representante en la Corte General y senador en el Senado Estatal.

El socio de Edward Dickinson en su bufete jurídico era primo de Ralph Waldo Emerson que, por este motivo, siempre estuvo ligado al pueblo de Amherst e influyó sobre la filosofía y la obra de Emily. Contexto histórico[editar] Su vida[editar] Gigabyto.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/veranossinlaprimaverasite.pdf. Stop the stigma of mental illness: Ruby Wax at TEDGlobal 2012. Ruby Wax bounds onto the stage with a beaming smile and a glint in her eye.

Then she says firmly, “One in four people have mental illness.” She looks down at the audience mischievously. She counts out. “You, sir, with the weird teeth. It’s you.” She points behind him. Wax is here to tell us her story. The thing is, this isn’t really a laughing matter. Now is the science part of Wax’s presentation. There’s a reason for this. Living in this constant state of emergency is unhelpful. Yet amidst the colorful drawings and exuberant presentation, we should be clear that Wax is deadly serious. Photos: James Duncan Davidson. Interesni Kazki - Interviews. Why Flat Organizations Don't Create Great Leaders (& What To Do About It) Psicología evolutiva. Grigori Rasputín. People Buy The Why, Not What. (365) Days of Tumblr. Healthy Delusions? Introduction to Mind and Consciousness. Active imagination. TRES EXPERIENCIAS DE CULTIVO DE TILAPIAS EN LA ISLA DE MARGARITA, VENEZUELA.

Www.gutenberg.org/cache/epub/11/pg11.txt. What’s the difference between science and art? | Wondermind – Play games and explore the science of your brain. The Official High Times Cannabis Cookbook: More Than 50 Irresistible Recipes That Will Get You High (9781452101330): Editors of High Times Magazine. Pets Quotes. Mark Twain Quotes. The Luxury Journal » Jardines Verticales. DAVID FOSTER WALLACE, IN HIS OWN WORDS. Laureano Márquez: ¡Miedo no! The 11 Best Photography Books of 2011. Why an Identity Crisis Might Be Just What Your Brain Needs - Mitch Wasden. Take a More Realistic Approach to Your To-Do List with the 3 + 2 Rule. Acertijo lógico. Prehistoria. Dào Dé Jing. Texto02. Oliviero Toscani: “Los artistas tienen el deber de provocar” Los doce trabajos de Heracles.

Psychology... El fútbol, la liberación mortal de Bob Marley.