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Making_of

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Mustang 1970 Mach 1' by Tom Isaksen. Compositing in Nuke by Narek Gabazyan. Making Of 'Cais das Artes (Quay of Arts)' by Ricardo Canton. Hello everyone!

Making Of 'Cais das Artes (Quay of Arts)' by Ricardo Canton

My name is Ricardo Canton; I live in São Paulo and graduated in architecture in 2004. Since then, I have been collaborating with several architecture studios in the 3D visualization of their projects. I received an invitation from 3DTotal to share a bit of my 3D techniques and skills with the community, through the Making Of my image of the Cais das Artes (Quay of Arts). This image was produced a little bit before construction began on the Cais das Artes museum and served as an illustrative support during the presentation of the project in lectures and publications in architecture magazines.

Before starting the tutorial, I will briefly explain what the Cais das Artes project was. Making Of 'Filmofon' Intro by Jan Mika. Making-Of : Candle simulation FumeFX. Making Of Simplicity. In this Making of tutorial CG Artist based in Ananindeua, BrazilAlberth Costa will show us steps by steps How He created the interior scene called Simplicity Ads Hello everyone, my name Alberth Costa a.k.a “uchimata”, I’m a CG Artist and Architectural Visualization artist based in Belém do Pará - Brazil.

Making Of Simplicity

I began my career very early and went through several studios here in Brazil and I'm currently freelancing. Today via CG Record I would like to shows you how I created the simple interior renderings with 3ds max and V-Ray Modeling The modeling process is very simple, fist of all I configured the scale of the scene in centimeters then I used poly modeling like the image below Top view - modeling process Front view - Modeling Process Perspective View - Modeling Process Texturing The next step would texturing, being a simple scene the texturing process was very fast, I used vray displacement only in the bed Bed Texture Concrete Texture Light - Vray Dome Settings Ligth Vray plane Door - Settings. Making of Lemon Slash. Idea When I was putting myself to work on "Lemon slash" I was working on commercial visualizations and because of lack of time - I didn't have too much free time.

Making of Lemon Slash

One evening I decided to make something else to relax. The idea was to make something small, but very detailed and unusual in just one evening. A slashed fruit was a good idea. References First of all I had to gather some references. Modeling First of all I started to make a whole lemon, which I would slash later. Salle de spectacle et médiathèque [Making-of] par Jean-Marc Emy. J’ai le plaisir d’accueillir un artiste que vous connaissez surement, Jean-Marc Emy.

Salle de spectacle et médiathèque [Making-of] par Jean-Marc Emy

Comme beaucoup j’ai remarqué son travail sur le CityLIFE Challenge, avec son projet Metabolic City, qui lui a d’ailleurs valu un « Grand Prize » ainsi qu’une nomination et une mention d’honneur aux CGArchitect Awards. Ce travail a été réalisé dans le cadre d’un concours d’architecture pour un projet de salle de spectacle et de médiathèque. Les architectes MHJV souhaitaient des illustrations à la fois sobre et poétique, à l’image du projet et du rapport qu’il entretient au contexte.

Les concours se font le plus souvent dans des délais très courts pendant lesquels les modifications ou mises à jour du projet donc du modèle peuvent être conséquentes. C’est pourquoi sur ce travail j’ai reçu le soutien de Jérôme Prévost qui s’est chargé de modéliser et de maintenir à jour le terrain et le modèle au fil du projet, me libérant pour travailler sur les matières et l’ambiance. Making Of 'Lobit' by Andrea Lazzarotti.

Un making-of de taille pour Iron baby, de Patrick Boivin et Strob. Souvenez-vous, en mai 2010...

Un making-of de taille pour Iron baby, de Patrick Boivin et Strob

Iron Baby, fausse bande-annonce créée par le réalisateur Patrick Boivin et l'artiste VFX freelance Strob, devient une vidéo virale et sera vue environ 10 millions de fois. Strob vient de publier un making-of très complet en vidéo : une première séquence assez abordable qui montre le tournage et revient sur la création de light probes HDRI pour illuminer la scène, puis des vidéos plus techniques revenant sur des astuces de modélisation, texturing, rigging, éclairage/rendu ...

Les logiciels utilisés sont Max et VRay. Pour commencer, et pour rappel, voici la fameuse vidéo Iron baby :