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Site officiel - Robert Wilson. Vidéo spectacle en intégralité - Einstein on the beach au Théâtre du Châtelet. A propos Evénement !

Vidéo spectacle en intégralité - Einstein on the beach au Théâtre du Châtelet

Pour la toute première fois filmé et diffusé, découvrez l'opéra mythique de Philip Glass et Bob Wilson ! Cette captation a été réalisée par Don Kent, en coproduction avec le Théâtre du Châtelet, Telmondis et Mezzo, avec la participation de France Télévisions et le soutien du Centre national de la cinématographie et de l’image animée Einstein on the Beach est une présentation du Théâtre du Châtelet, en partenariat avec le Festival d’Automne à Paris et le Théâtre de la Ville. Résumé. 2013 Peter Pan - Robert Wilson - CocoRosie. 2013 The Old Woman. Cela faisait longtemps que nous parlions, Misha et moi, de créer une œuvre ensemble.

2013 The Old Woman

Une de nos idées était de travailler sur un texte russe. Il y a plusieurs années, Wolfgang Wiens avait proposé The Old Woman. Aucun de nous ne connaissions l’œuvre de Daniil Kharms, mais une fois que nous l’avons lue, l’idée nous a plu. Je me suis dit que Darryl Pinckney était la personne idéale pour l’adapter. Darryl est un ami et un collabo- rateur artistique depuis longtemps et il connaît très bien mon travail. Nous avons organisé un atelier de quelques jours au Watermill Center pendant l’été 2012, pour donner une direction à ce spectacle et nous permettre, à Misha et à moi, de comprendre nos manières respectives de tra- vailler.

J’ai choisi les deux acteurs, Misha et Willem, parce que je pense que leurs différents personnages se complè- tent bien. 1983 The CIVIL warS. Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre.

1983 The CIVIL warS

The CIVIL warS, sous-titré A Tree Is Best Measured When It Is Down, est une œuvre musicale de Philip Glass s'apparentant au genre de l'opéra et composée en 1983 pour orchestre, ensemble concertant, chœurs, et narration. Cette composition s'inscrivait initialement dans un plus vaste projet musical et vidéo commandité à Bob Wilson pour l'ouverture des Jeux olympiques de Los Angeles[1].

Historique[modifier | modifier le code] Les six sections sont : The Minneapolis section: The Knee PlaysThe Cologne sectionThe Rome sectionThe Rotterdam sectionThe Marseille sectionThe Tokyo section Philip Glass composa ce qui devint in fine le 5e acte, intitulé The Rome Section. Personnages[modifier | modifier le code] Structure[modifier | modifier le code] The CIVIL warS est constitué de : Prologue (~ 19 min.)Scene A' (~ 15 min.)Scene B (~ 22 min.)Scene C (~ 22 min.)

L'exécution de l'œuvre dure environ 1 h 15 minutes. Stefan Kurt (Stimme Erdgeist) Angela Winkler (Stimme Homunkulus) Orchester: Stefan Rager (Percussion, Computer), Hans-Jörn Brandenburg (Elektronisches Klavier, Computer), Joe Bauer (Klänge, Geräusche), Michael Haves (Synthesizer, Bass, Gitarre), Ilzoo Park (Violine), Sophiemarie Yeungchie Won (Violine), Min Gwan Kim (Viola), Hoon Sun Chae (Violoncello) Regie, Bühne und Lichtkonzept: Robert Wilson Musik und Lieder: Herbert Grönemeyer Kostüme: Jacques Reynaud Mitarbeit Regie: Ann-Christin Rommen Mitarbeit Musik/Sound Design: Alex Silva Dramaturgie: Jutta Ferbers, Anika Bárdos Mitarbeit Bühne: Serge von Arx Mitarbeit Kostüme: Wicke Naujoks Musikalische Leitung: Hans-Jörn Brandenburg, Stefan Rager Musikalische Arrangements: Herbert Grönemeyer, Alex Silva Zusätzliche Orchester-Arrangements:Hans-Jörn Brandenburg, Alfred Kritzer, Lennart Schmidthals Licht: Ulrich Eh Videoprojektionen: Tomek Jeziorski.

Antonin Artaud. Considered among the most influential figures in the evolution of modern drama theory, Antonin Artaud associated himself with Surrealist writers, artists, and experimental theater groups in Paris during the 1920s.

Antonin Artaud

When political differences resulted in his break from the Surrealists, he founded the Theatre Alfred Jarry with Roger Vitrac and Robert Aron. Together they hoped to create a forum for works that would radically change French theater. Artaud, especially, expressed disdain for Western theater of the day, panning the ordered plot and scripted language his contemporaries typically employed to convey ideas, and he recorded his ideas in such works as Le Theatre de la cruaute and The Theater and Its Double.

Although Artaud's theater of cruelty was not widely embraced, his ideas have been the subject of many essays on modern theater, and many writers continue to study Artaud's concepts. Author George E. Theatre of Cruelty Conventions - The Drama Teacher. Sadly, the mastermind known as Antonin Artaud was not always a lucid one.

Theatre of Cruelty Conventions - The Drama Teacher

The man who coined the term ‘theatre of cruelty’ spent a significant portion of his later life in asylums, and when on the outside, addicted to opium. Much of Artaud’s writings on the theatre are difficult to comprehend and his manifestos in ‘The Theatre and Its Double’ are not exactly bedtime reading. Artaud often has less appeal to teachers and students of theatre than other theorists and practitioners because his techniques are not readily translatable.

One has to work hard to decipher how Artaud’s concepts for his Theatre of Cruelty become concrete conventions for the stage. But this does not mean we should dismiss Artaud or his influence on 20th century theatre. I have recently been working with my Year 12 Drama class on Artaud, scouring numerous texts in order to understand his Theatre of Cruelty techniques in some depth. Theory Text Movement & Gesture Space & Actor-Audience Relationship Stagecraft. Teatre_of_cruelty.