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Cinéma japonais

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Sans titre. Shūsaku Endō's Silence and Faithfulness. Readers of First Thoughts will know by now that Martin Scorsese’s adaptation of Silence by Shūsaku Endō was released in select theaters on December 23.

Shūsaku Endō's Silence and Faithfulness

The novel warrants the attention it is getting. Set in the 1640s at the end of Japan's “Christian Century” (1549-1639), Silence is a haunting journey through one priest’s struggles to remain faithful in the most challenging of circumstances. While there are a number of subplots, the theme of faithfulness integrates the various issues Endō explores in the novel. Endō examines what it means to be a faithful Christian and what faithful Christianity might look like in Japan, even as he wrestles with whether there can be a form of Christianity that is faithful to Japan’s own culture.

Yasuzo Masumura, provocateur en quête d'absolu. LE MONDE | • Mis à jour le | Par Jacques Mandelbaum On ne connaît en France du cinéma japonais, tant classique que moderne, que quelques grandes figures plus ou moins tardivement découvertes.

Yasuzo Masumura, provocateur en quête d'absolu

La stupéfiante fertilité qui caractérisa la production nippone, plus particulièrement des années 1950 (les chefs-d'oeuvre des classiques) aux années 1970 (la Nouvelle Vague et ses émules radicaux), constitue à ce titre un inépuisable réservoir de surprises, parmi lesquelles celle du cinéaste Yasuzo Masumura, auteur d'une oeuvre pléthorique qui compte cinquante-cinq films réalisés, pour l'essentiel dans le cadre du studio Daiei, entre 1957 et 1982.

Ciné-club : Madadayo d'Akira Kurosawa. En 1943, après trente ans d'enseignement de l'allemand, le professeur Hyakken Uchida annonce à ses élèves qu'il prend sa retraite pour mieux se consacrer à sa carrière d'écrivain.

Ciné-club : Madadayo d'Akira Kurosawa

Il est ovationné par ses jeunes élèves, qui lui donnent le titre respectueux de Sensei (Maître), et vont continuer à lui témoigner une attentive affection. Mais, en ce temps de guerre, Tokyo vit sous la menace permanente des bombardements américains. La maison du professeur est détruite au cours d'un raid aérien, et il doit s'installer, en compagnie de sa femme, dans une modeste cabane, avec les quelques livres qu'ils ont pu sauver de l'incendie. Pourtant, il continue à recevoir ses anciens élèves qui, après la guerre, l'aident à reconstruire une maison, et assistent à d'amicales réunions à chacun de ses anniversaires. Tora-san, le Tokyoïte errant. Statue en bronze de Tora-san située devant la station de Shibamata, le quartier nord-est de Tokyo.

Tora-san, le Tokyoïte errant

Elle a été mise en place en 1999. (L’écharpe en tissu destinée à attirer l’attention des passants sur les risques d’incendie est sans rapport avec le personnage et ne figure dans aucun de ses films.) Au sortir de la station de Shibamata, au nord-est de Tokyo, on découvre une statue en bronze posée sur un socle de pierre, qui a l’apparence d’un colporteur modestement vêtu, une main dans la poche et l’autre pourvue d’une valise minable. Bien qu’il porte une veste, l’homme n’a rien à voir avec un salaryman typique de Tokyo, ne serait-ce qu’à cause du chapeau de feutre et des sandales de paille (zôri) dont il est affublé. Otoko wa Tsurai yo. Otoko wa Tsurai yo (男はつらいよ?

Otoko wa Tsurai yo

, "It's tough being a man") is a Japanese film series starring Kiyoshi Atsumi as "Tora-san" (寅さん?) , a kind-hearted vagabond who is always unlucky in love. The series itself is often referred to as "Tora-san" by its fans.[1] Spanning 48 installments released between 1969 and 1995,[2] all of the Otoko wa tsurai yo films except episodes 3 (Azuma Morisaki) and 4 (Shun'ichi Kobayashi) were directed by Yōji Yamada, who also wrote (or co-wrote) all the screenplays. The Films of Shohei Imamura. December 1 - 14 "I am interested in the relationship of the lower part of the human body and the lower part of the social structure on which the reality of daily Japanese life supports itself.

The Films of Shohei Imamura

" – Shohei Imamura Shohei Imamura is widely recognized today as one of the most important directors to emerge from the Japanese New Wave of the 1960s, together with Oshima, Suzuki, and Shinoda. While Imamura's work quickly gained recognition on the international festival circuit, box office success overseas proved elusive, with Western audiences seeming to prefer the exquisite melodrama of Ozu and Mizoguchi, the action of Kurosawa or, eventually, the modernist art films of Oshima.

Imamura's work is typically ribald, bawdy, and earthy, revealing and reveling in the underpinnings of Japanese society: not the code of the samurai or the rigor of the tea ceremony, but something more primal and fecund. Teshigahara, Abe and Takemitsu: A Unique Collaboration in 1960s Japanese Cinema. Introduction If I was ever forced to choose, I would have to pick 1960s Japanese cinema as the greatest pound-for-pound decade of any national cinema.

If it seems a surprising choice, just bear in mind the abundance of riches all co-inciding in this same decade. The old masters who’d started in the silent era (Ozu, Naruse) were still making masterpieces. The generation of directors who broke through post-war (Kurosawa, Ichikawa, Kobayashi, Shindo) are still in their prime and making some of their best films. And then, there’s the incredible innovation and energy of the Japanese New Wave crashing into the picture (Oshima, Imamura, Shinoda, etc), not to mention the jazzy psychedelic yakuza pulp films of Suzuki Seijun or lots of other great genre film-making. Kenji Mizoguchi - La marche de Tokyo (1929) Kaneto Shindō. Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre.

Kaneto Shindō

Kaneto Shindō (新藤 兼人, Shindō Kaneto?) (né le à Hiroshima - mort le à Tokyo[1]) est un réalisateur, scénariste et producteur de cinéma japonais. HD Stock Video 398-915-660. ENTRE GEISHAS, SAMURAIS, MONSTRUOS Y YAKUZAS TE VEAS : ヌーベルバーグ - LA NUBERU BAGU Y OTRAS JALADAS DEL CINE JAPONÉS. - Listes. The number of films produced, and the cinema audience reached a peak in the 1960s.

ENTRE GEISHAS, SAMURAIS, MONSTRUOS Y YAKUZAS TE VEAS : ヌーベルバーグ - LA NUBERU BAGU Y OTRAS JALADAS DEL CINE JAPONÉS. - Listes

[citation needed] Most films were shown in double bills, with one half of the bill being a “program picture” or B-movie. A typical program picture was shot in four weeks. The demand for these program pictures in quantity meant the growth of film series such as The Hoodlum Soldier or Akumyo. The huge level of activity of 1960s Japanese cinema also resulted in many classics. Muddy River (Doro no Kawa) by Kohei Oguri. Muddy River (Doro no Kawa, 1981, 105’, Black and White) Director: Kohei Oguri, Script: Takako Sighemori, based on the novel by Teru Miyamoto.

Muddy River (Doro no Kawa) by Kohei Oguri

Cinematoghraphy: Shōhei Andō. Music: Korudo Mori. Cast: Nobutaka Asahara, Takahiro Tamura, Mariko Kaga.

Ozu

Naruse. Kiju Yoshida. Teshigahara. Shohei Imamura. Kore Eda. Naomi Kawase. Oguri Kohei. ANIME. Cinéma japonais. Vertiges (Chơi vơi, 2009. Le cinéma vietnamien est une denrée rare, pour diverses raisons.

Vertiges (Chơi vơi, 2009

La production locale est essentiellement tournée vers les séries TV ou les documentaires, généralement propagandistes car financées par l’état. Les longs métrages n’existent pour ainsi dire que dans le cercle des festivals desquels, malgré des accueils majoritairement positifs, ils peinent à sortir. Ces films sont le plus souvent des coproductions avec l’étranger mais malgré cela, on n’en compte qu’une poignée qui soit véritablement visibles.

Concrètement, en dehors de Tran Anh Hung (L’Odeur de la papaye verte, À la verticale de l’été) et Tony Bui (Trois saisons) c’est un peu le désert. Nihilism in Ghost in the Shell - FA: Visual Arts: Anime - 0505-213-02 (20101) - RIT Wiki. Kalia Pickett10-6-2010 Nihilism in Ghost in the Shell In Ghost in the Shell, Kusanagi completely fails to find out who she is-- the question she has been doggedly asking throughout the whole film. Yet, she ends the movie by transcending herself in an uplifting scene replete with angel feathers and symbols of rebirth. Kaneto Shindô. Makiko. Makiko Esumi - Galeria,zdjęcia. Midnight Eye interview: Yoshishige Yoshida. Of the major filmmakers of the Japanese New Wave, Yoshishige Yoshida (whose name is sometimes transliterated as Kiju Yoshida) remains arguably the least well known in the West, despite recent retrospectives in Europe and North America.

That may speak for the fact that his films are often difficult and demanding, and require some historical knowledge and awareness of Japanese society for full appreciation. Nevertheless, their sensual beauty ought to be accessible to any sensitive viewer. And alongside their intellectual depth, Yoshida's finest films display a profound engagement with the emotions of his characters. Floating world: MoMA Presents: Art Theater Guild and Japanese Underground Cinema, 1960 - 1986. Oh man, this is huge!! As a big fan of Japanese New Wave, I am very excited about this upcoming program at the Museum of Modern Art. There are 70+ rarely seen films present with many guest speakers. If you consider yourself a fan of cinema, you don't have any excuse to miss this once in a blue moon event.

Like Asura (2003) - Kickass Movies Torrent Download - Kickass Movies. Les films de Tai Katô - Les maîtres de l'âge d'or du cinéma de genre japonais. Le spec­tre de Dame Iwa 怪談お岩の亡霊 (kaidan oiwa no bôrei) 1961 / 94’ / 35 mm / Décors : Chôshirô Katsura / Photographie : Shin Furuya / Musique : Han Takahashi / Avec Tomisaburô Wakayama, Yoshiko Fujishiro, Hiroko Sakuramachi, Jûshirô Konoe Dans cette autre adap­ta­tion du Fantôme de Yotsuya, plus réa­liste que celle de Misumi, Tai Katô adopte un point de vue social. Il décrit Iemon comme un per­son­nage vio­lent et abject, rongé par l’ambi­tion.MARDI 17 JANVIER 17H - MERCREDI 25 JANVIER 17HLiens de sang 瞼の母 (mabuta no haha)1962 / 83’ / 35 mm / Décors : Minoru Inano / Photographie : Makoto Tsuboi / Musique : Chûji Kinoshita / Avec Kinnosuke Nakamura, Michiyo Kogure, Hiroki Matsukata, Shizue Natsukawa, Hitomi Nakahara Un jeune yakuza sans feu ni lieu passe sa vie à recher­cher sa mère qui l’a aban­donné à sa nais­sance.

Film typi­que du mata­tabi-mono, sous-genre situé entre film de sabre et film de yaku­zas auquel peut être rat­ta­ché aussi Zatôichi. Tôkyô, début du XXe siècle. Chronique de mon Vagabondage (Hourou-ki) (1962) de Mikio Naruse. Rencontre avec Tatsuya Nakadai. Carnets d'artistes. Japon, pre-WWII - Liste de 51 films.