Diccionaris i traductors

TwitterFacebook
Get flash to fully experience Pearltrees
Vocabulari de bars i restaurants, publicat pel Govern d'Andorra Més de 3.000 entrades ordenades alfabèticament i també per tipus de plats o begudes (peix, carn, arròs, pasta, verdura, etc.). Cada entrada catalana té traducció a l'anglès, el francès i el castellà; també es poden consu... http://cv.uoc.es/tren/trenacc/web/DIMAX.CLIENT/dimaxweb.Pagina?pantalla=IND_JERARQUIC&node=25847&node_arrel=25847&cami=%7C25847;NO%7C&entorn_gestio=BIBLIO&entidad_gestora=DEF&idioma=CAT

Biblioteca Virtual de la UOC

Neoloteca Presentació

http://www.termcat.cat/neoloteca/ La Neoloteca conté tots els neologismes tècnics i científics normalitzats en català pel Consell Supervisor del TERMCAT , amb la definició i les equivalències en altres llengües. D'acord amb els criteris establerts pel Consell Supervisor, els articles terminològics no recullen les variants formals o geogràfiques de les denominacions que integren els termes aprovats. L’ús d’aquestes variants se sobreentén paral·lel al que tenen en la llengua general. El Consell Supervisor fixa les denominacions catalanes de cada terme a partir d’un estudi en què es tenen en compte criteris de caràcter lingüístic, terminològic i social, i l’opinió dels especialistes de l'àrea. Les fitxes corresponents a termes que han estat normalitzats recentment incorporen a l’apartat de notes un resum dels criteris que s’han tingut en compte per a l’aprovació de la forma catalana proposada.

Viquipèdia

http://ca.wikipedia.org/wiki/Portada L' escultura gòtica representa la segona de les principals escoles internacionals d' escultura europea que es va desenvolupar a l' edat mitjana , aproximadament des de mitjans del segle XII fins al segle XVI . Fou un tipus d'escultura que evolucionà a partir de l' estil romànic i que més endavant es "dissoldria" en el que seria l' escultura del Renaixement i el manierisme . L'escultura gòtica va néixer estretament vinculada a l' arquitectura , com s'observa en la decoració de les grans catedrals i d'altres edificis religiosos, però amb el temps va anar guanyant independència. Durant una primera etapa es va conrear un estil auster, estilitzat, de proporcions allargades i amb una aparença general hieràtica , que volia transmetre espiritualitat, allunyant-se de l'anatomia real d'un cos. Però aviat va evolucionar cap a un naturalisme més gran, cap al realisme , a partir d'una absorció progressiva d'influències clàssiques i una observació més profunda de la natura .