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Le marché

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Blockdot 2010 Advergame Survey. Qu'est ce qu'un jeu publicitaire (Advergame) ? Le blogue du marketing jeunesse » VIRUS1334 - ADVERGAME. «KOI de 9 CHEZ LES JEUNES?» - Par VIRUS1334.com Blogue sur le marketing jeunesse : marketingjeunesse.com L’Advergame Jouer en ligne est une activité très répandue. Les jeux vidéos ont progressivement conquis le domicile familial puis l’espace personnel avec successivement l’émergence des consoles de jeux et des ordinateurs personnels, sans oublier bien évidemment, l’essor de l’Internet. En effet, « Jeux » est l’un des 10 premiers termes entrés dans les moteurs de recherche. Le terme « Advergame » est construit à partir des mots advertising (publicité) et game (jeu), qui peut donc se traduire par « Jeu publicitaire » .

La démocratisation des jeux vidéos ainsi que la recherche, par les entreprises, de la création « d’expériences utilisateurs » et d’une relation entre une marque et le consommateur, confèrent à l’advergame des avantages indéniables pour remplir ce type d’objectifs communicationnels. Target Markets" Many marketers have been hard pressed to find a way to promote their products to younger target markets. Technology-savvy teenagers have Tivo to skip past commercials and faster mouse hands to close those ad-flaunting pop-up windows. Banner ads, which have rarely produced the impact advertisers need, are often ignored. When advergaming entered the arena, it offered a way to get to those hard-to-reach younger markets by entering their worlds through the games they play.

Gaming was one of the last frontiers in advertising spaces. So advergaming might work if you market your products to video game-playing teenagers, but what about products that don'’t target that demographic? And, more women are participating than you might think -- many of them professionals. Reston, VA-based ScoreNetworks, a firm that measures online game use, confirms similar findings adding that online game players are falling in line with the general population. 092325.gif (Image GIF, 324x179 pixels) Les enjeux de l’advergaming. | The new Business Game.

L'IDRAC est une école de commerce multi-campus présente à Amiens, Bordeaux, Grenoble, Lille, Lyon, Montpellier, Nantes, Nice, Paris et Toulouse. Créer un compte L'inscription est simple et rapide. Remplissez le formulaire ci-dessous et votre compte sera immédiatement créé. Informations du compte Votre profil détaillé Détails du blog Oui, je veux créer un nouveau blog. Qui est en ligne ?

Entrez votre adresse email pour vous abonner à ce blog et recevoir une notification de chaque nouvel article par email. ©2014 Blogs IDRAC Aller à la barre d’outils. Market Opportunity: Advergaming in Asia. The business of video games for mobile phones must be one of the most dynamic and fast-paced industries in the world today. According to IDC's latest report," Asia/Pacific Wireless Gaming 2004-2008 Analysis and Forecast: Ready to Play?

," the wireless gaming market in Asia/Pacific (ex Japan) reached US$237.4 million in 2003, and is expected to reach US$1.3 billion in 2008 with a 40 percent CAGR. With statistics like these, global brand marketers targeting Asia Pacific have a huge market opportunity: wireless advergames. Advergames, a powerful tool to build brand loyalty and capture crucial data about existing and potential customers, consists of unique interactive games with a suite of advertising creatives built in. By combining games and ads, it's possible to improve branding, boost product awareness and collect detailed data about participants. For brand marketers, there are a number of good reasons to deploy a sponsored mobile game. MyRice developed about 10 games for Coca-Cola China. 20081016_eMarketer_Alife.pdf (Objet application/pdf)