background preloader

Programming

Facebook Twitter

Stack Overflow Developer Survey 2017. Greenfoot Project: Make Flappy Bird. Coding for Kids. Which Programming Language Should I Learn First? A different way to visualize rhythm - John Varney. To learn more on circular perceptions of rhythm with specific reference to African music, read this paper and then watch this Five(ish) Minute Drum Lesson on African Drumming.

A different way to visualize rhythm - John Varney

How has drumming played an essential role in African culture? What do specific rhythms represent? Interested in the software applications of a circular rhythmic approach? What are the pros of representing rhythm with a circular representation as opposed to using a more traditional linear representation? This article will help you learn more. What exactly is rhythm? How does the beat of a song differ from its rhythm? As seen from this TED Ed lesson, different cultures share similar rhythms. Rhythm and Math are related? Just love music and want to learn more?

How playing an instrument benefits your brain - Anita Collins Why we love repetition in music - Elizabeth Hellmuth Margulis Music as a language -Victor Wooten. 4.1. Terminología en la comunidad TDD (Diseño ágil con TDD) Desde el aspecto potestad, es decir, mirando los tests según a quién le pertenecen, distinguimos entre tests escritos por desarrolladores y tests escritos por el Dueño del Producto.

4.1. Terminología en la comunidad TDD (Diseño ágil con TDD)

Recordemos que el Dueño del Producto es el analista de negocio o bien el propio cliente. Lo ideal es que el analista de negocio ayude al cliente a escribir los tests para asegurarse de que las afirmaciones están totalmente libres de ambigüedad. Los tests que pertenecen al Dueño del Producto se llaman tests de cliente o de aceptación. Charlie Poole prefiere llamarles tests de cliente ya que por aceptación se podría entender que se escriben al final cuando, realmente, no tiene que ser así. De hecho, en TDD partimos de tests de aceptación (ATDD) para conectar requerimientos con implementación, o sea, que los escribimos antes que nada. Nosotros hablaremos de aceptación porque se usa más en la literatura que test de cliente, aunque convendrá recordar lo peligrosa que puede llegar a ser esta denominación. 4.1.1. The Internet of Things - a primer.

7 Juegos Para Aprender a Programar. Si los niños y animales aprenden jugando, entonces por que no podemos aprender a programar jugando?

7 Juegos Para Aprender a Programar

Con esta misma idea en mente, diversas empresas han presentado distintas propuesta para preparar a los programadores de la próxima generación con simples juegos para aprender a programar. Aquí hay un listado de algunos que he probado y encuentro interesante. 1.- Ruby warrior Un juego para aprender más sobre ruby (ahora con nuevos niveles y explosiones) Ruby Warrior Ruby Warrior 2.- CodeCombat Aprende sobre javascript mientras recolectas cristales, subes de nivel, construyes empalizadas, coordinas un ejercito y salvas al mundo. Aprender jugando con Code Combat Code Combat 3.- Flappy Bird Introducción a la creación de juegos y respuesta de eventos con Flappy Bird Aprender jugando con Flappy Bird Flappy Bird 4.- Robocode Combates de Robots en JAVA Alerta, las estrategias que funciona contra algunos tanques no funcionarán contra otros, la dificultad no es ganar una batalla, es ganarlas todas.

Learn to code. w3schools.com. Object-Oriented Software Engineering - Videos of Lectures. Downloaders of these videos are swamping our server with broken connections.

Object-Oriented Software Engineering - Videos of Lectures

If you are downloading and it bogs down and gets slow, please do not just retry as this leaves the old connection live. Please just wait patiently, or try again after several hours. We will likely shortly have to add a password to these videos if the problem persists. By Timothy C. Lethbridge and Robert Laganière During the period Sept-Dec 2002, lectures from Tim Lethbridge's course SEG 2100, based on this book, were recorded. Videos of the lectures are available below. The lectures are provided in RealVideo format from RealNetworks.

The streaming videos should be viewable over a 56K modem if your line is of good quality. Note: If too many people end up streaming at once, you will notice response problems ... just try again a few hours if that occurs. Producer of the videos is Adam Murray. Dr. Back to the support material page. Back to the book's main page. Comparative Media Studies/Writing. Unified Process for EDUcation [UPEDU] Balsamiq. Wireframes. Wireframes & Mockups with Eclipse - WireframeSketcher. Proyecto de Desarrollo Software. Free online courses.