background preloader

Photographes

Facebook Twitter

25 Photos Of Hong Kong Like You've Never Seen It. These Will Stop You In Your Tracks. Une artiste révèle à quel point vous êtes magnifique lorsque vous pleurez sincèrement. Une artiste yougoslave renommée a ému tout un public en restant silencieuse au Musée d’Art Moderne de New York, et ce pendant trois mois. Découvrez ces différents portraits de spectateurs anonymes émus aux larmes… Marina Abramovic, est restée assise, muette et immobile dans l’atrium du musée d’art moderne de New York pour un total de 716 heures et 30 minutes, soit 7 heures et demi pendant trois mois consécutifs. Elle s’est trouvée face à plus de 1.500 personnes, dont certaines ont fait la queue pendant des heures pour cette drôle d’expérience. Le but du « jeu » ? S’assoir en face de l’artiste aussi longtemps qu’on le peut afin de tester nos émotions et nos réactions.

Le tumblr Marina Abramovic Made Me Cry (« Marina Abramovic m’a fait pleurer« ) nous montre de simples portraits et, avec elle, le temps qu’il a fallu avant que la personne ne s’effondre en larmes. 164 minutes 45 minutes 29 minutes 28 minutes 27minutes 26 minutes 18 minutes 14 minutes 13 minutes. 12 minutes 12 minutes. 11 minutes. Regards de Roms. Reflections. Photography Tom Hussey portrays old people looking at their younger reflection in the mirror. These photographs are beautiful and melancholic.

YOU ARE YOU. “You Are You” looks at a gender nonconforming camp for boys (PHOTOS). Lindsay Morris Over the past three years, photographer Lindsay Morris has been documenting a four-day camp for gender nonconforming boys and their parents. The camp, “You Are You” (the name has been changed to protect the privacy of the children and is also the name of Morris’ series), is for “Parents who don’t have a gender-confirming 3-year-old who wants to wear high heels and prefers to go down the pink aisle in K-Mart and not that nasty dark boys’ aisle,” Morris said with a laugh. It is also a place for both parents and children to feel protected in an environment that encourages free expression.

“[The kids] don’t have to look over their shoulders, and they can let down their guard. Those are four days when none of that matters, and they are surrounded by family members who support them,” Morris said. Morris has stated that her photographic goal for the project is “to represent the spirit of these boys as they shine.” Lindsay Morris. W. Eugene Smith’s Landmark Photo Essay, ‘Nurse Midwife’ In December 1951, LIFE published one of the most extraordinary photo essays ever to appear in the magazine. Across a dozen pages, and featuring more than 20 of the great W. Eugene Smith’ pictures, the story of a tireless South Carolina nurse and midwife named Maude Callen opened a window on a world that, surely, countless LIFE readers had never seen — and, perhaps, had never even imagined.

Working in the rural South in the 1950s, in “an area of some 400 square miles veined with muddy roads,” as LIFE put it, Callen served as “doctor, dietician, psychologist, bail-goer and friend” to thousands of poor (most of them desperately poor) patients — only two percent of whom were white. Calling Maude Callen a heroic figure — especially today, when the word “hero” is thrown around like confetti — might strike some as problematic. She was, after all, not really risking her life in her daily and nightly rounds. After Maude Callen arrived at 6 p.m., Alie Cooper’s labor grew more severe.

For W. Galerie de ©hapulcu. Le silence des chiens dans les voitures. EAU. Semaine 12 - Projet 52. Devour. Lazar Simeonov Photography. Les frères Lumière: 15 photos couleurs (1904) « Dans l'oeil de la caméra… Soudain, le monde semble passer de l’ombre à la lumière Des photographies en couleurs avaient été réalisées en France dans les années 1860, mais les procédés restaient imparfaits, notamment avec la nécessité de faire trois prises de vue différentes pour un même cliché. Déjà inventeurs du Cinématographe en 1895, les frères Lumière mettent au point en 1904 la plaque de verre Autochrome sur laquelle sont étalés des millions de grains de fécule de pomme de terre, chacun teinté d’une des trois couleurs : rouge, vert ou bleu, associés à une surface sensible.

Ils obtiennent ainsi des clichés positifs transparents donnant une image beaucoup plus lumineuse et naturelle qu’avec un support de papier opaque. {*style:<i> </i>*} Paris sous l’occupation Les animaux à la guerre Le monde de Doisneau en images Retro Atelier.