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Optique théorie

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How to Get the Best Results from Ultra-Wide Lenses - Digital Photography School. These days, most kit lenses on consumer DSLRs are wide-angle. 18mm on an APS-C sensor camera (or 27mm in old 35mm speak) is wide enough for most occasions.

How to Get the Best Results from Ultra-Wide Lenses - Digital Photography School

Ultra-wide angle lenses are those that are shorter than 16mm in focal length. It is here that we’ll strike new creative possibilities and new obstacles. On cropped sensor lenses, a 30-35mm focal length provides what we call a ‘normal’ Field of View, which is roughly equivalent to what the human eye takes in. At 18mm, the Field of View is almost twice as wide and you can cram lots of things into the frame. At 12mm, you get 50% more FOV again, and now we’re a long way from ‘normal’ – you amost have to turn your head to take in all the detail. The first thing you notice is the exaggerated perspective, the distorted edges and relationships between foreground and background objects that are ‘stretched’, sometimes unnaturally. You’ll also get a different perspective from other lenses. Enter the tripod. Uitleg hyperfocale afstand en toepassing in het veld. Foto van Nick Verschoor Cameraland maakt het simpel: De hyperfocale afstand uitgelegd Landschapsfotografie Maak je veel landschapsfoto's, maar maak je geen gebruik van dit begrip?

Uitleg hyperfocale afstand en toepassing in het veld

Lees dan snel verder, je zult zien dat dit een van de betere tips is die je kunt gebruiken voor landschapsfotografie. Help, ik wil meer scherptediepte! Je kent het vast wel, je maakt een schitterende landschapsfoto met je spiegelreflex, maar op de PC zie je dat niet alles optimaal scherp is. Definitie hyperfocale afstand De hyperfocale afstand is de afstand met de meeste scherptediepte als je daarop scherp stelt. Een landschapsfoto met optimale scherptediepte. Tips for Choosing a Tripod Head. One of the first accessories many people buy after getting a camera is a tripod, and most of those are the all-in-one kind with three legs on the bottom, and a top part called a head, onto which you mount your camera.

Tips for Choosing a Tripod Head

Typically these heads feature a handle that juts out from one side that can be tightened or loosened to allow you to change the angle at which your camera is situated. These tripods usually cost about $25 to $50 which makes them quite attractive to photographers looking to invest in some gear to help them take better photos. However, one of their main limitations involves the head: it is usually non-removable, which means you are bound by its constraints, and you may soon discover that your creative sensibilities outstrip the capabilities of the tripods. All-in-one tripods like this are inexpensive and great for beginners.

Loi du carré inverse. En termes techniques, la loi du carré inverse est définie en tant que “Loi physique postulant qu’une quantité physique (énergie, force, ou autre) est inversement proportionnelle au carré de la distance de l’origine de cette quantité physique.”

loi du carré inverse

Avec une telle définition scientifique (merci wikipedia), vous vous demandez certainement ce que cela peut avoir en commun avec la photographie. Cette loi s’applique à beaucoup de chose dans le monde, mais ici nous l’appliquerons uniquement au sujet qui nous intéresse : La lumière. Comprendre le Concept Pour ceux d’entre vous qui n’ont pas une connaissance importante en mathématiques (même les connaissances les plus simple en math vont être utilisées ici), la règle du carré inverse peut sembler terriblement complexe.

Il existe des équations avec nombres et variables, des références à la physique et pas mal de choses qui peuvent paraître ennuyeuses. La loi en elle-même, dans la photographie s’applique à l’éclairage. Travaux pratiques Exposition Source. Defonic - fabulous noise generator. La profondeur de champ (FK) Comprendre La profondeur de champ Par Frédéric Kiener "Le but est de rappeler quelques notions comme la notion de flou en photographie, les cercles de confusions, l'hyperfocale et enfin la profondeur de champ.

La profondeur de champ (FK)

Puis au delà de ces considérations, nous nous intéresserons à la façon de calculer ces valeurs simplement. "Frédéric Kiener webmaster@technicphoto.comCette adresse email est protégée contre les robots des spammeurs, vous devez activer Javascript pour la voir.