background preloader

Framework

Facebook Twitter

Design Then Code: Building iOS Apps From Scratch. Before taking a crack at any Design Then Code project tutorials you'll need some knowledge of Xcode, Objective-C, Cocoa and UIKit. My goal is for this guide to help bridge the gap between having no knowledge of iOS development and having enough to start tackling more interesting projects. Tools Apple provides a number of tools to enable developers to build Mac and iOS apps. To download them, head to the Mac App Store and search for "Xcode". Here's a quick overview of the tools Apple provides.

Xcode Xcode is an IDE (Integrated Development Environment) used by Mac and iOS developers to build applications. Interface Builder Interface Builder is an application that lets you build your interfaces visually. In my particular development workflow, I prefer not to use Interface Builder, mostly because I work on custom interface components and those still take a lot of code to get exactly right.

Frameworks And the most important piece of the puzzle: frameworks. Introduction To Programming? @end. 7 frameworks HTML5 pour créer une application web mobile. Pour plus d'information sur Cr@zy WS, je vous invite à vous rendre dans la partie à propos où j'explique les grandes lignes de ce site consacré en grande partie à l'actualité Hack, Sécurité, High-Tech et Webdev. Newsletter et réseaux sociaux Pour suivre les dernières news du site, essayez les différents types d'abonnements disponibles et rejoignez-moi sur les réseaux sociaux.

Cr@zy's Apps En dehors des scripts que je développe, il y a le sous-domaine Cr@zy's Apps qui est consacré aux applications externes que j'ai pu développer. Sécurité Depuis longtemps je m'intéresse à la sécurité informatique où j'effectue des tests d'intrusion, d'audit et d'architecture. A travers mes articles, je vous partage l'essentiel de l'actualité. Webdev En ce qui concerne le webdev, je vous propose quelques scripts écrits en PHP, Javascript et autres, que j'essaierai d'alimenter quand j'ai un peu de temps. Musique. Universal Framework iPhone iOS (2.0) Hello my friends, Due to some bugs and questions with the old tutorial, I'm creating this new one, much more simpler and less bugs than the another one. I'll not post the old link here because everything you need to know you can find right here. Nowadays, exist few alternatives to create a Framework to iOS, changing the default Xcode Script, which could not be a good choice if you want to publish the APPs constructed with your custom Framework.

I'll treat here about how to construct an Universal Framework to iOS, using the default tools from Xcode. Let's start! Here is a little list of contents to orient your reading: You can download the project I used in this article: Download now Xcode project files to Framework-iOS 403kb top First off, I want to make sure you understand what this Framework to iOS can do, this can safe your time reading this article: Can I use this Framework as a Bundle to store my files, XIBs, images? Framework on iOS? Top Right!!!! Simple as that. Top 1. 2. 3. A Bundle? Three20. Three20 is a open source Objective-C library used by dozens of well-known brands in the App Store, including Facebook, Posterous, Pulse, Meetup.com, and SCVNGR. Three20 provides powerful view controllers such as the Launcher, the popular Photo Browser, and internet-aware tables.

The library is modular, meaning you choose which elements of the library to include in your app. This modular design allows Three20 to be one of the only Objective-C frameworks that encourages what are called 'extensions' from the community. You can explore some features of Three20 using the playable demo on the right. Three20 remembers your app's state so that you and your users don't have to. How does it work? Each page in your app is treated as a distinct URL. Is this necessary now that multi-tasking is available? Your app can be shut down at any time. Example In the following example Jeff is posting a status update.

Développement mobile, multiplier les plateformes sans multiplier le temps de développement | Einden Studio Le Blog. Lorsque l’on prépare le développement d’une application mobile cross-platform (multi-plateforme), on rencontre très vite la question de la plateforme de développement. En effet, chaque OS mobile dispose de ses propres outils de développement bien spécifiques qui ont chacun leurs propres spécificités (langage, outil, émulateur/simulateur…), et cela peut très vite multiplier les coûts de développement et allonger les délais de mise en œuvre. En réaction à ce phénomène, de nombreuses start-up se sont lancées dans le développement de framework (littéralement « cadre de travail ») de développement permettant à partir du même code de déployer une application sur plusieurs plateformes (iOS, Android, BlackBerry, Windows Phone). Ces framework se divisent en 2 grandes catégories, chacune de ces catégories possède ses avantages et ses inconvénients : Ces différents points font que l’on peut discerner deux usages :

Mobile App Development Platform | Sencha Touch 2 | Products. iOS Frameworks.