background preloader

Retro Game

Facebook Twitter

Little Big Adventure - Android Apps on Google P. Retro handheld games collection. Le Blog de Pix'n Love. Enfin ! Castlevania chez Pix'n Love ! Les plus vieux de nos lecteurs, adeptes de retrogaming, devaient se demander ce que nous attendions pour traiter de cette saga culte du jeu vidéo. A l'occasion de la sortie de Lords of Shadow 2, le mal est réparé. Et l'honneur, sauf.

Vous le savez sûrement si vous avez suivi notre actualité récente, nous avons annoncé ce livre il y a quelques jours, à travers plusieurs offres, de manière à combler tous les goûts et toutes les bourses. A la manière de nos travaux sur Zelda, Final Fantasy, ou Metal Gear Solid, nous avons suivi un découpage qui nous est cher : d'abord, l'étude des différents jeux de la saga et des évolutions de gameplay d'un opus à l'autre, soit près d'une trentaine de titres passés au peigne fin, des origines action 2D, jusqu'au virage Symphony of the Night, en passant par le reboot Lords of Shadow ! Nous espérons en tout cas que ce projet vous plaira ! Vous procurez Castlevania - Le Manuscrit maudit édition Belmont. LTF Lost Treasures Fr Abandonware France, l'histoire des vieux jeux video et retrogaming.

Commodore users Charleroi. 3D Realms Site: A Look Back at Commander Keen. In September of 1987, Tom Hall (this picture is legendary) moved from Wisconsin to Shreveport to take a job programming games at Softdisk. Tom's games back then were for Softdisk's monthly subscriptions which included such awesome titles as "Duck Boop". In March of 1989, John Romero joined Softdisk and made Tom's acquaintance. John started working on programs for Softdisk's IBM PC line. Romero's games soon attracted the attention of a free-lance programmer in Kansas City, John Carmack, who had been working in a pizza parlor and programming on the side. Carmack's programs impressed Softdisk enough that he too made the trek to Shreveport to work for Softdisk.

The two Johns started working together, and it wasn't long before Tom started sneaking in at night to work with them because Softdisk management would not allow them to collaborate openly. Then, the first breakthrough. There was also at Softdisk a project manager named Jay Wilbur. Tom Hall remembers...