
RND
Get flash to fully experience Pearltrees
Ebook: Sovereign Superfoods | Four Sigma Foods
The Spunky Coconut: Decadent 60 Second ChocoChia "Milkshake"
Monien uskoma mutta harvoissa tutkimuksissa vahvistettu käsitys luonnonmukaisin menetelmin tuotettujen elintarvikkeiden terveyseduista saa vankkaa tukea nelivuotisesta, alan kaikkien aikojen laajimmasta tutkimuksesta. Newcastlen yliopiston johdolla tehdyn, Euroopan unionin tukeman 17 miljoonan euron tutkimuksen mukaan luomuruoassa on esimerkiksi sydän- ja verisuonitautien sekä syöpäsairauksien riskiä vähentäviä antioksidantteja 40 prosenttia enemmän kuin tavanomaisin menetelmin tuotetussa vastaavassa ruoassa. Newcastlen yliopiston professorin Carlo Leifertin johdolla tehty tutkimus poistaa epäilyksiä, joiden mukaan luomuruoan paremmuus olisi ainoastaan elämäntapakysymys, ei niinkään tieteellisesti vahvistettu tosiasia. Tutkimuksen tulokset julkaistaan virallisesti noin vuoden kuluessa, mutta professori Leifertin ryhmä kertoi luomuruoan myönteisistä vaikutuksista brittien tiedotusvälineille.

