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Heavy Rain

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Games: Heavy Rain Aims to Liberate Game Controls | Magazine. David Cage, cofounder of the French development studio Quantic Dream, thinks the standard control scheme used in games is a straitjacket. Most buttons on the joypad have a single purpose — say, firing a gun. “You press the button, you shoot an enemy; you get the same result through 20 levels,” he says. “To tell a diverse story, you need a hero capable of doing anything. One button needs to control an infinite number of different things in different contexts.”

Cage’s game Heavy Rain, due out in February for the PlayStation 3, junks the one button-one action paradigm for something more flexible. As you navigate one of Heavy Rain‘s four main characters through a moody neo-noir world, an array of constantly shifting options swarm around your character’s head like flies. Upgraded Options Here are just a few of the thousands of interactive choices in Heavy Rain. The square button is used in both interrogations and combat. The game also uses the motion sensor inside the controller. Heavy Rain Taps Real Anxieties for Massive Story | GameLife | Wi. By David Zax A few years ago, in a crowded shopping mall, game designer David Cage lost track of his son.

Cage thought his wife was looking after Quentin; his wife thought the opposite. Cage rushed about, frantic, calling out Quentin’s name. The darkest thoughts rushed through his head: What if he never saw his son again? Then, just as suddenly as the ordeal began, it was over. Near the beginning of Heavy Rain, Cage’s new game for PlayStation 3, a young architect named Ethan Mars visits a shopping mall with his wife and children. Simulated parental anxiety: It’s the latest gameplay innovation from Cage and his Parisian studio, Quantic Dream, which has been laboring for the last several years to bring a very different experience to gaming. Yet despite his willful bucking of these positive trends in gaming, Cage is one of the most closely watched developers following his 2004 release, Indigo Prophecy.

The hold-up scene was dramatic, but others center on decisions much more mundane. HEAVY RAIN : En quête d'hauteur. Comme son jeu à mi parcours du loisir interactif et du spectacle cinématographique, son auteur David Cage avance sur le fil du rasoir. Aimer le médium jeu vidéo au point de vouloir le transformer contre lui-même et les attentes d'un public à la passion fébrile, et donc de dénoncer ses limites, relève de l'exercice kamikaze. Un simple critique habitué au pilori public numérique le sait déjà. Embarqué dans le même diagnostique, un "créateur" de jeu comme Cage a le mérite d'aller plus loin et de jouer sa chemise et quatre ans de sa vie pour le démontrer. Il concrétise sa critique théorique avec une proposition interactive qui porte en elle le message. Comme un dessin ou une musique, un jeu vidéo peut valoir tous les discours.

L'atypie d'Heavy Rain par rapport aux habitudes du jeu vidéo montre par l'exemple ce qu'il est possible d'imaginer. HéritagesExorcisons les reproches faciles. Jouer avecHeavy Rain joue donc à faire du cinéma. Heavy Rain - Official E3 Trailer. Test de Heavy Rain sur Playstation 3. Fils légitime de Fahrenheit, Heavy Rain mise, tout comme son paternel, sur une implication totale du joueur. Mettant en exergue l'immersion et l'émotion, David Cage multiplie les clins d'oeil à ses modèles cinématographiques en nous offrant un récit interactif non seulement basé sur un drame mais aussi les réactions de ses acteurs virtuels. Mais au-delà des promesses et des beaux discours, que vaut réellement ce titre autant dans la forme que dans le fond ?

Voici donc un avis parmi tant d'autres n'ayant pour ambition que d'entrouvrir la porte d'une autre vision du jeu vidéo... Plutôt que de s'affirmer comme un prolongement au cinéma ou au jeu vidéo, Heavy Rain mélange ces deux univers pour se poser tel un produit hybride. Bâti sur les fondations de Fahrenheit, le titre de David Cage se présente comme un clone parfait de son grand frère tout en accentuant un peu plus le réalisme de ses situations. La maturité et l'érotisme ne sont pas les deux seules mamelles d'Heavy Rain... Heavy Rain. Heavy Rain.