background preloader

Perfil

Facebook Twitter

English. Born in Buenos Aires in 1963, Mariano Akerman is a painter, architect and art historian.[1] Working as a researcher and a lecturer, Akerman also develops educational activities that encourage free expression and communitarian involvement of participants while considering their cultural background.[2] In Asia, Mariano Akerman developed the educational series of conferences The Belgian Contribution to the Visual Arts (2005),[5] In the Spirit of Linnaeus (2007),[6] Discovering Belgian Art (2008-9),[7] Raisons d’être: Art, Freedom and Modernity (2010),[8] German Art (2010),[9] and The Gestalt Educational Program (2011).[10] In the American continent, the series of lectures Art and Identity (2013) includes a conference devoted to Bacon's idiosyncratic imagery—"To be and not to be.

"[11] Exhibitions[edit] Remarks[edit] "I don't paint what one sees, I paint what I feel. Educational Activities[edit] Art and Identity, Buenos Aires, 2013.[25] Gestalt in the Eye, digital montage References[edit] CV 2010. A Passion for Hope through Imagination. By Hanniya Abid and Mariano Akerman Mariano Akerman was born in Buenos Aires in 1963. Architect and historian, he is also a multidisciplinary artist. In an exclusive interview, he shared some of his thoughts on art and life. According to Mariano, a painter should no longer be a slave of reality. “Today we need to create a better reality, not just imitate the existing one.”

During the 1960s and 1970s, he received art lessons from his aunt Moroca at the Pirouettes Studio. Source: Hanniya Abid and Mariano Akerman, "A Passion for Hope through Imagination," Blue Chip Magazine, Vol. 8, Issue 89, Pakistan, March-April 2012, pp. 18-22. _____Comments received 1. Español. Nacido en Buenos Aires en 1963, Mariano Akerman es un pintor, historiador del arte y arquitecto argentino.[1] Como investigador y disertante desarrolla actividades educativas que promueven la libre expresión y la participación comunitaria considerando la idiosincrasia y el contexto cultural propios de cada individuo.[2] Educación y trayectoria[editar] En 1982 Mariano Akerman inicia sus estudios de arquitectura en la Universidad de Belgrano, de donde egresa con un trabajo premiado, La naturaleza del espacio y los límites de la arquitectura (1987).[3] Composición — 12 Principios de la Gestalt.

Programa educativo. Especializado en Comunicación Visual,[12] Mariano Akerman desarrolla también series de conferencias, concursos, talleres y exposiciones educativas en varios países, donde colabora con las embajadas de Bélgica, Suecia, Francia, Alemania y Suiza, incluyendo también aquellas de su país natal.[13] Artes plásticas[editar] Ideario artístico[editar] Exposiciones de pintura[editar] Français. Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre.

Pour les articles homonymes, voir Akerman. Mariano Akerman est un peintre et un historien d’art[1]. Né à Buenos Aires, en Argentine, en 1963, Mariano Akerman a étudié à l’École d’Architecture de l’Université de Belgrano et y a validé sa formation en 1987 avec un projet sur les limites et l’espace en architecture moderne[2]. En Asie, dans un toute autre domaine, Mariano Akerman a présenté une série de conférences éducatives sur l’œuvre du naturaliste suédois Carl von Linné (2007)[4]. Par ailleurs, il a aussi développé des autres séries de conférences intitulées : La contribution belge aux arts visuels (2005)[5]À la découverte de l’art belge (2008-9)[6]Raisons d’être : art, liberté et modernité (2010)[7]Art allemand (2010)[8]Forme et signification (2011)[9]Gestalt : Théorie et design dans l’Âge de la Nouvelle Objectivité (2011)[10]L’art français moderne (2011)[11]Art et identité (2013)[12] Expositions personnelles[modifier | modifier le code]

Deutsch. Mariano Akerman (* 1963 in Buenos Aires) ist ein argentinischer Maler und Kunsthistoriker.[1] Leben[Bearbeiten] Akerman studierte an der Universidad de Belgrano (Argentinien). Für seine Abschlussarbeit zum Thema „Der Raum und die Grenzen der modernen Architektur“ (1987) wurde Akerman ausgezeichnet.[2] Mariano Akerman ist selbst praktizierender Maler und stellt seine Bilder, Zeichnungen und Collagen seit 1979 aus. Bei seinen Aufenthalten in Asien entwickelte Akerman die Konferenzreihen: Der belgische Beitrag zur bildenden Kunst (2005)[5]Carl von Linné (2007)[6]Die Entdeckung der belgischen Kunst (2008–9)[7]Daseinsberechtigung: Kunst, Freiheit und Moderne (2010)[8]Deutsche Kunst (2010)[9]Form und Bedeutung (2011)[10]Das Programm Gestalt (2011)[11] Weblinks[Bearbeiten] Einzelnachweise[Bearbeiten]

Português. Origem: Wikipédia, a enciclopédia livre. Nascido em Buenos Aires em 1963, Mariano Akerman é um pintor, arquiteto e historiador argentino.[1] Como pesquisador e palestrante desenvolve atividades educativas que promovem a livre-expressão e a participação comunitária considerando a idiossincrasia e o contexto cultural de cada indivíduo.[2] Em 1982 inicia seus estudos em arquitetura na Universidade de Belgrano, onde recebe o diploma em virtude de um trabalho premiado, A Natureza do Espaço e os Limites da Arquitetura (1987).[3] Após receber uma bolsa do Conselho Britânico, Akerman escreve O Grotesco nas Pinturas de Francis Bacon em 1999,[4] e retoma o imaginário do célebre artista londrino em um artigo que é publicado em 2012.[5] Artes Plásticas[editar | editar código-fonte] Mariano Akerman desenha e pinta desde jovem.

Referências Ir para cima ↑ "Mariano Akerman", ArteFe, Santa Fe, Argentina, 22 de abril de 2010; Hannyia Abid, "A Passion for Hope through Imagination", Blue Chip Magazine, ed.