Cinema

Facebook Twitter
New Wave Films - New Cinema Releases New Wave Films - New Cinema Releases Cinema Releases Video & On Demand News Press Contact Us
Un uomo da bruciare, Italia, 1962, r. & sc. Valentino Orsini, Vittorio Taviani, Paolo Taviani, a. Gian Maria Volonte, Didi Perego, Turi Ferro Un uomo da bruciare (1962) este filmul de debut al fraţilor Paolo şi Vittorio Taviani, laureaţi cu Ursul de Aur în acest an la Festivalul de la Berlin. Docu-ficţiunea de acum 50 ani, regizată împreună cu Valentino Orsini, se înscrie într-un lung şir de mari filme italiene, început la mijlocul anilor 40 de Visconti, De Sica sau Rossellini. Apărut la aproape un deceniu după moartea consemnată a neorealismului italian, Un uomo da bruciare împrumută doar câteva tuşe, cele mai bune, din respectiva stilistică, adăugând o notă personală extrem de pronunţată şi fermecătoare. filmele-maresalului filmele-maresalului
Marele Ecran Evolutia dansului in 90 de ani de cinema De la Fred Astaire dansand pe tavan in Royal Wedding (1951) la Gene Kelly dansand in ploaie in Singin' in the Rain (1960), trecand pe la Elvis in puscaria din Jailhouse Rock (1957), pe la smecherasii de cartier din West Side Story (1961) sau non-conformistii din Band of Outsiders (1964), cascand gura la dementa din Rocky Horror Picture Show (1975) si la febra disco din Saturday Night Fever (1977), fredonand scena cult din Pulp Fiction (1994) si sfarsind cu complicatele coregrafii din Moulin Rouge (2001) sau Chicago (2002), poftiti la vizionat felul in care au evoluat scenele de dans in 100 din filmele ultimilor 90 de ani. Daca la final nu simtiti curiozitatea de a vedea macar jumatate din ele, probabil faceti parte dintre cei care urasc musical-urile. Marele Ecran
Film Menu
Arsenevich Arsenevich Ruso | Subs: Castellano (muxed) + /English/Français/Portugués/Italiano/Castellano .srt183 min (1º parte + 2º parte) | AVC X264 1280x556 7200 kb/s | 448 kb/s AC3 | 23.97 fps La película es presentada en siete secciones en blanco y negro, con un montaje final de los iconos pintados por Rublev a color, y en ella vemos a la Rusia del medioevo durante el primer cuarto del siglo XV, un periodo caracterizado por la invasión de los mongoles y de los tártaros y por la creciente influencia del Cristianismo. Andrei Rublev (Anatoly Solonitsin) que ha recibido una comisión para pintar el interior de la catedral de Vladimir, se va del monasterio de Andronnikov acompañado por un grupo de monjes y de ayudantes, que a lo largo de su travesía presencian los ultrajes a los que están sometidos sus compatriotas rusos, los saqueos, la opresión de los tiranos y de los Mongoles, las torturas, las violaciones y la plaga.
PSEUDOKINEMATIKOS PSEUDOKINEMATIKOS Polifonii poetice – 100 lei, un film de Mircea Săucan Articol apărut în Tribuna, nr.277, 16-31 martie 2014 Suta de lei aduce în discuţie tema succesului şi insuccesului a doi fraţi. Petru, un adolescent întârziat, un „băiat cuminte” ce pare derbedeu, fuge de acasă după ce descoperă aspecte întunecate din viaţa tatălui său, un funcţionar la Poştă.
Elena Dulgheru Articol apărut (într- variantă prescurtată) în Ziarul Lumina de sâmbătă 25 ianuarie 2014 Tocmai am primit un film care m-a ţintuit în faţa ecranului timp de mai bine de două ore. Şi nu atât datorită subiectului în sine, cât modului de abordare, respirând un clasicism estetic temerar prin „necontemporaneitate“ şi un don-quijot-ism evanghelic la fel de „necontemporan“ sau utopic. Se cheamă „Palmele“ şi este un documentar realizat (regie-scenariu-imagine) în 1994 de Artur Aristakisian, cineast independent din Chişinău. Elena Dulgheru
The Criterion Collection
The Internet Movie Database (IMDb)
MUBI